polttareista tyhmä kysymys

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
kun tuolla oli kysymystä kutsutaanko samat häihin kuin polttareihin, niin minulle tuli kysymys mieleen, että morsioko se itse ne polttarinsa ja ohjelmansa nykyään järkkää? aikanaan (en tosin ole osallistunut eikä minulle pidetty) kyllä luulin niin pidetyn että jotkut ystävät alkaa puuhata niitä polttareita, pyytää mukaan "sopivia" ihmisiä ja juhlakalu kutsutaan mukaan ja kaikki onkin pieni yllätys

No multa ainakin kysyttiin että ketkä on semmossia mulle rakkaita ihmisiä ja ystäviä. Kaaso siis kysyi. Kaikki asuu niin eri puolella suomea, jaa erittäin harvoin kaverini näkevät toisiaan. Ei kukaan voi tietää kenen kanssa liikun ja vietän vapaa-aikaa. Mieheni tietouteen ei taidettu luottaa :) Kyllä ne muut vielä ne polttarit järkkää yleensä, poikkeuksiakin on.

Minä kysyin sen kysymyksen ja luulen,että morsian on päättänyt ketä haluaa polttareihin,muusta ei päätä Mutta itse kanssa tunnen paremmin tuon "vanhan käytännön". Siksi ihmettelen tätä juttua.

kaasot pyysi multa listaa jossa olisi niiden nimet ,puh.numerot ja sähköpostiosoitteet,joiden haluaisin osallistuvan polttareihini.muusta en sit tiennykään =) kaikki muu oli yllätystä,myös se että kuka sinne sit loppujen lopuksi tuli.kaikki ei päässy.

Mä oon saanut kunnian toimia kaasona kaks kertaa, ja molemmilla kerroilla oon pyytänyt morsiammia antaa listan kavereista, joita haluaisivat poltareihinsa osallistuvan. Näin siksi, että kaikki morsiamen kaverit ei oo olleet mulle yhtään tuttuja, joten millä olisin heijät muuten kiinni saanut? (listassa olleet yhteystiedot)
Lisäksi polttareihin tulee (jos pääsee) varmasti sellaiset ihmiset, jotka morsian itse haluaa, sillä morsiamen päivähän se polttaripäivä on.
Itse ohjelma tai polttareiden ajankohta on sitten sumplittu tämän poltariporukan kanssa (morsian ei oo tienny mitään), ja hyvin on tää järjestely toiminut omasta mielestä. :)
mä en oo ees ajatellut että olisin kutsunut "summamutikassa" joitain kavereita... Ja silti on onnistuttu tosi hyvin yllättää morsmaikku. :)

Kyllä se melkein on kysyttävä ellei ole todellakin ollut koko elämää mukana että tuntisi kaikki ystävät. Tai voihan sitä kysyä vaikka toiselta ettei itse juhlakalulta, miehen polttarin pitäjä kysyi minulta.

juu kyl se normaalisti menee niin et polttarit pitäs pitää täysin yllätyksenä.. mutta nykyään just morsian tietää polttareista ja kysytään just lista ketäs haluaa.. ompahan sitten niitäkin morsmaikkuja jotka haluaa varmistaa ja järjestää tylsänä kaiken itte et polttariporukka joutuu vaan tyytymään peukun syöntiin

No jos kaaso tai bestman on YHTÄÄN Mukana hää jutuissa niin kyllä he tietävät ketä on häihin kutsuttu/kutsumassa joten tästä voisivat sitten miettiä polttarivieraatkin.
Mutta meillä ainakin oli että tehtiin ihan kavereista lista ketkä toivottaisiin polttareihin+ toki numerot yms.helpotti huomattavasti kaason tai bestmanin puuhia.

Kaasot järjestää polttarit, mutta täytyy mun tehdä listaa ihmisistä, joita sinne kutsutaan!

Meidän vieraslistalla on esim usea miehen kaverin puoliso, joiden kanssa en ole ollut pahemmin tekemissä, hyvä jos joskus nähnyt. En siis koe, että silloin kuuluis myöskään polttari porukkaan. Ja mistä kaaso tämmöisen asian tietäisi, ellen sitä hälle sanoisi?

Meillä kanssa kaaso järjesti mun siskon ja parin yhteisen ystävän kanssa. Sisko ties mun nuoruuden läheisimmät ystävät ja kaaso sen hetkiset, joten hyvin onnistunut porukka valikoima oli polttareissa.

mulle/meille kaveriporukassa polttarit on kavereiden "lahja" morsiammelle eikä porukkaa koota häävieraista vaan sellaisista ihmisistä kenen kanssa morsian liikkuu ja pitää yhteyttä muuten, eikä polttariporukka edes oleta et ne kutsutaan häihin..