Polttareista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevätperho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kevätperho

Vieras
Elikkäs lyhykäisesti, te jotka olette järjestäneet polttareita ystävillenne haluaisin tietää miten olette toimineet kustannusten kanssa?? Oletteko arvioineet kustannukset ja etukäteen pyytäneet osallistumismaksun polttareille vai oletteko toimineet ex tempore- periaatteella että siinä tilanteessa kerätään rahaa mihin milloinkin tarvitsee, vai miten??

Olemme järjestämässä ystävälleni polttareita ja haluaisin tietää miten yleensä ottaen toimitaan? tai mikä olisi ns. fiksua ja kohtuullista?

Mä luulen että kannattaisi laatia eka jonkinnäköinen budjetti, eli ehkä jo valmiiksi miettiä mitä tekee ja paljon maksaa. Jos koko ajan tuulesta temmataan ohjelmaa ja sitä mukaa myös hintoja, ei kaikilla varmaan ole varaa, jos summat koko ajan muuttuvat. Moni saattaakin perääntyä kesken.

Mä ottaisin yhteyttä kaikkiin osallistujiin ja kyselisin heidän mielipidettään, että mitä ohjelmaa järjestettäisiin jne. Samalla kyselisin, että minkälaisella budjetilla kukin olisi valmis osallistumaan. Tietäisi sitten suunnitella sitä ohjelmaa niin, että kaikkien talous ei menisi ihan kuralle yksien polttareiden takia.

Riippuu tietty mitä on ohjelmassa mutta musta olisi varsin noloa alkaa miettiä maksutilanteessa kuka maksaa ja kuinka paljon. Niissä polttareissa joissa olen ollut, on tehty etukäteen ohjelma aikatauluineen ja kustannusarvio. Kaaso on kerännyt rahat kaikilta etukäteen ja hoitanut maksun joka paikassa. Polttareiden jälkeen sitten laskenut mitä todellisuudessa mennyt. Taidettiin yhdellä porukalla sopia että jos rahaa jää, sitä ei palauteta kaikille vaan ostetaan hääparille vielä jotain kivaa. Kun kyse ei ollut kuin muutamasta eurosta. Yleensä budjetit on pitäneet hyvin paikkansa koska tietyt hinnat on kysytty ja sovittu etukäteen ja ruokailujen ja esim bussimatkojen hinnat tietää aika hyvin etukäteen.

kiitos vinkeistä ja kommenteista. Itse olen ollut mukana polttareissa jotka maksoivat 30 ? osallistuminen ja lisäksi toimin kuskina (silti hinta pysyi samana ja maksoin bensat omasta pussista) Ei siinä mitään mutta mielestäni oli aika hintava keikka kun ei ollut kuitenkaan suurempaa kustannusta mistään kertynyt. Lisäksi olen ollut polttareissa jossa varattiin rahaa mukaan ja kun oli esim. ruokailu niin sit annettiin sitä mukaa morsiamen osuuteen. Järkevintä selvästi olisi nyt sit itse toimia noin että arvioi budjetin ja informoi etukäteen sekä jos ylimääräistä jää niin annetaan mahdollisille kuskeille bensaan tai ostetaan hääparille jotain mukavaa vielä porukalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ottaisin yhteyttä kaikkiin osallistujiin ja kyselisin heidän mielipidettään, että mitä ohjelmaa järjestettäisiin jne. Samalla kyselisin, että minkälaisella budjetilla kukin olisi valmis osallistumaan. Tietäisi sitten suunnitella sitä ohjelmaa niin, että kaikkien talous ei menisi ihan kuralle yksien polttareiden takia.

näin. itse olen kysellyt mikä on hyvä budjetti. ja sitten jos jää yli niin loput rahat annetaan morsiammelle

Yhteistyössä