Positiivisia kokemuksia suunnitellusta sektiosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ElinaMaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ElinaMaria

Aktiivinen jäsen
25.10.2007
3 790
0
36
Hei!

Mulle ylläri-perätilan ja epäonnistuneen kääntöyrityksen seurauksena olis tulossa piakkoin suunniteltu sektio. Haluaisinkin nyt kuulla nimenomaan positiivisia kokemuksia sektiosta!

Jännittää iso leikkaus ja toipuminen siitä... mutta ainakin tiedän ettei vauva mene yliajalle. ;) Esikoinen vielä tulossa niin kaikki on muutenkin outoa ja uutta...

EM ja Dodoliina 38+2 :heart:

Itselläni oli ihan sama tilanne ja sektio oli todella onnistunut ja paraneminen sujui hyvin. Leikkaus ja just se toipuminen siitä jännitti aika lailla, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. =) onnea leikkaukseen ja tulevasta vauvasta :flower:

Minulla on takana kolme sektiota (1991, 2007, 2008), viimeisin tasan puoli vuotta sitten. Vaikeinta oli leikkauksen odottaminen!Seuraavana päivänä pääsin itse sängystä ylös ja pystyin hyvin hoitamaan vauvaa. Kivunlievitystä sain tarpeeksi ja oikeastaan vain yskiminen ja nopeat liikkeet sattuivat. Haavankohta oli arkan jonkin aikaa, mutta särky- tai kipulääkitystä en tarvinnut enää kotona. Jonkin aikaa varoin nostelemasta mitään raskasta, mutta esim. 15 kg painavaa lasta jouduin nostelemaan jo sairaalassa oloaikana. Nyt kaikki ok. Leikkauksesta muistona ihana tyttövauva ja tietty aika hurjannäköinen kolmiskertainen arpi.

Mulle tehtiin sektio aikoinaan kuopuksen kanssa samasta syystä kuin sulla. Leikkaus oli tosi nopea, särkylääkkeitä söin pari päivää ja toivuin tosi nopeasti. Toipuminen oli jopa nopeampaa kuin ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Ainoa kurja hetki oli heräämössä, kun piti pari tuntia odotella ennen kuin pääsi vauvan luo.

Mulla tehtiin ekasta sektio, koska tyttö ei jostain syystä suostunut tulemaan pihalle..
No kaikki meni todella hyvin. Pääsin jo seuraavana päivänä nousemaan ylös. Kipulaakkeidenkanssa kivut eivät olleet kovinkaan pahoja ja niitä ei tarvinnut käyttää enää kotona montakaan päivää. 4 päivän päästä leikkauksesta pääsin kotiin kaupan kautta kierrellen. Ensimmäiset viikot piti olla varovainen, ei saanut imuroida ym, mutta paranin todella hyvin.

tsemppiä sektioon!

Moi!

Mulla ihan sama tilanne 01/05, aika jännittävää aikaa :)
Kaikki meni tosi hyvin, vaikka jännitti PALJON! Seuraavana päivänä piti lähtä jo liikkeelle, fysioterapeutti kävi opastamassa oikeanlaisen ylösnousemistekniikan ja kipulääkettä sen mukaan kun tuntuu. Tosi nopeasti siitä toipuu. Hoitajat kävi yölläkin vaihtamassa kaveria tissiltä toiselle parina eka yönä ja maitokin nousee samallalailla kuin muillakin.
Meijän kaveri istu kolme viimeistä kuukautta ja sitte toisessa lonkasssa oli vähän väljyyttä ja pidettiin sellaista "supermies" pukua 3kk ja se oli onnistunut hoito. Lonkkaväljyys aika yleinen perätilalapsilla joten et säikähdä jos jotain sellaista kertovat. Yleistä mutta ei kuitenkaan :)

Kun sinun sektio on suunniteltu saat olla hereillä koko toimituksen ajan ja näet pikkuisesi heti!
Ihania hetkiä sinulle ja muista sektio ei tee sinusta sen huonompaa äitiä kuin ns. normaalisti synnyttäneet...tätäkin kun kuulee!

Reipasta mieltä :flower:

Suunniteltu sektioni oli aivan ihana kokemus! Itse toimitus kesti vajaan tunnin ja siitä heräämössä parisen tuntia. Isä oli lapsen kanssa. Sen jälkeen sairaalassa pari päivää ja olin jalkeilla jo seuraavana päivänä. Toipuminen oli nopeaa ja vain vähän kiristi haavaa välillä.

Kaiken kaikkiaan aivan loistava kokemus vaikka aluksi varoiteltiin että toipuminen vie kuukauden sun muuta.

Yhteistyössä