poskiontelontulehdus, mihin soitan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla älytön päänsärky, joka voimistuu kumartuessa. Ihan siis poskiontelokipua uskoisin. No varaanko vastaanottoajan lääkärille puhelimitse, soitanko päivystyspolille vai menenkö päivystyspolille vain suoraan ilman soittamatta.

Minua houkuttais tuo, että menen vain päivystykseen ilman soittamista, koska aina kun olen joko lääkäriaikaa soitellut, niin niitä ei saa vasta kun 1kk päähän..Joten ne ilmeisesti siis ei ole edes tarkoitettu näille flunssajutuille, vai?

En siis ole juuri koskaan käyttänyt näitä palveluita, joten olen aivan ummikko tavoista, voinko siis kävellä päivystykseen (olen kyllä varautunut odottamaan) vai onko sinnekkin aina soitettava aika?

Alkuperäinen kirjoittaja Jos:
et tarvitse sairauslomaa, et mene ollenkaan. Jos tarvitset saikkulapun, haet sen omalta TTL: ltä.

antibioottikuurin tarvitsee kyllä, ei se muuten lähde.
Itsellä on parhaillaan kuuri päällä poskiontelotulehdukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Eiköhän oikea osoite ole terveyskeskuksen päivystys. Ei siis sairaalan.
Soita terveyskeskukseen.

Just tuonne soita.

Niin, siis täällä on terveyskeskusten päivystys siis sairaalapäivystyksen kanssa samoissa tiloissa, joten siis tarkoitan tk-päivystystä, en sairaalanpäivystystä.

Olen opiskelija, joten en tarvitse sairaslomalappuja, mutta th:lla ei ole laitteita, eikä reseptinkirjoitusoikeuksia, joten sinne en mene.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Eiköhän oikea osoite ole terveyskeskuksen päivystys. Ei siis sairaalan.
Soita terveyskeskukseen.

Just tuonne soita.

Niin, siis täällä on terveyskeskusten päivystys siis sairaalapäivystyksen kanssa samoissa tiloissa, joten siis tarkoitan tk-päivystystä, en sairaalanpäivystystä.

Olen opiskelija, joten en tarvitse sairaslomalappuja, mutta th:lla ei ole laitteita, eikä reseptinkirjoitusoikeuksia, joten sinne en mene.

Meillä Espoossa sinne terveyskeskuspäivystykseenkin soitetaan päiväsaikaan. Illalla ovat sitten sairaalan päivystyksen kanssa ns. samoissa tiloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Päivystys aukeaa ainakin meillä täällä Helsingissä klo 16 arkisin. Mennään vain jonottamaan.

niin, no entä tämä 8-16 päivystys.

Tiedän kyllä oikeastaan minne menen, mutta se on epäselvää, että voiko sinne vain kävellä, ilman etukäteen soittoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päivystys aukeaa ainakin meillä täällä Helsingissä klo 16 arkisin. Mennään vain jonottamaan.

niin, no entä tämä 8-16 päivystys.

Tiedän kyllä oikeastaan minne menen, mutta se on epäselvää, että voiko sinne vain kävellä, ilman etukäteen soittoja.

Voit kävellä :)

et tarvitse sairauslomaa, et mene ollenkaan. Jos tarvitset saikkulapun, haet sen omalta TTL: ltä.

Tutkimusten mukaan antibiootti ei auta jokaisessa tapauksessa, eikä auta kovin hyvin edes silloin, kun se tehoaa.

Tutkimusten mukaan antibiootti ei auta jokaisessa tapauksessa, eikä auta kovin hyvin edes silloin, kun se tehoaa.

No, eipä se itsekseenkään parane. Itsellä ollut kuumetta jo 1,5 kuukautta ja nyt viimein löytyi syy. Ja toivoa on -paljonkin- että nyt pääsen eroon tuosta pitkään jatkuneesta kuumeesta.
Kyllä se antibiootti on itselläni auttanut ne muutamat kerrat, kun sitä on määrätty.

No, eipä se itsekseenkään parane. Itsellä ollut kuumetta jo 1,5 kuukautta ja nyt viimein löytyi syy. Ja toivoa on -paljonkin- että nyt pääsen eroon tuosta pitkään jatkuneesta kuumeesta.
Kyllä se antibiootti on itselläni auttanut ne muutamat kerrat, kun sitä on määrätty.

Krooninen on tietty eri asia. Saattavat laittaa pois päivystyksestä, jos kroonisen ongelman kanssa sinne menee. Tällaisestakin joskus olen kuullut. Rusautus vois auttaa ja kunnon huuhtelu, jos krooninen vaiva on.

Krooninen on tietty eri asia. Saattavat laittaa pois päivystyksestä, jos kroonisen ongelman kanssa sinne menee. Tällaisestakin joskus olen kuullut. Rusautus vois auttaa ja kunnon huuhtelu, jos krooninen vaiva on.

En onneksi ole julkisen terveydenhuollon piirissä, joten kaikki tutkimukset on tehty. Kuvista tuo eilen havaittiin, ja nyt tosiaan toivotaan, että kuume häviää. Lääkärin mukaan näin käy melko varmasti (itse en uskalla ihan vielä varmaksi sanoa).

Mikä rusautus?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Hommaa apteekista se sarvikuono, auttaa noihin poskionteloihin myöskin. Silti voit tarvita lääkekuurin, mutta helpottaa kummasti kun sitä limaa rupeaa tulemaan nopeammin ulos.

Kannattaa myös juoda paljon, jotta lima olisi juoksevampaa.

Nykyisin määrätään aika nihkeästi antibiootteja poskiontelotulehdukseen. Menee suurimmalla osalla ohi omia aikojaan. Itse saan tapella tämän asian kanssa aikasta usein kun mulla ne räkäontelot täyttyy otsaa myöten (ts. otsaontelotulehdus) ja hoitamattomana aiheuttaa aivokalvontulehduksen.

Yhteistyössä