poskiontelotulehdus - milloin kipu lakannut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuska"

Vieras
Raskaana olen rv 35 ja kaksoset tulossa. Torstaina sain antibioottikuurin (Amorion) poskiontelotulehdukseen. Oireet eivät ole kadonneet mihinkään, edelleen on toinen sierain tukossa -välillä saan sen hetkeksi auki. Räkää ei edelleenkään tule. Särky on samanlaista oikealla puolen kasvoja -poski, ylähampaat ja nyt myös jo silmää särkee. Makuulla ei pysty olemaan, joten huonosti on tullut nukuttua. Panadol ei kipua lievitä. Lääkäri kielsi käyttämästä Nasolinia tms. joten olen tyytynyt keittosuolasumutteeseen, sarvikuonolla huuhteluun, höyryhengitykseen ym lääkkeettömiin yrityksiin helpottaa oloa, mutta mikään ei auta. Särky alkaa olla sietämätöntä. Tosiaan nyt siis antibioottikuuria menossa 3 päivä, joko pitäisi kivun helpottaa?

Jos nyt oikein muistan (se kipu on niin kamalaa, että sen mieluusti painaa mahdollisimman kauas muistisyövereihin), niin pelkän antibioottikuurin kanssa siinä kolmannen neljännen päivän aikana...Mutta punkteerauksen ja antibioottikuurin kera toisena päivänä. Voimia sinulle ja paranemisia :hug:!

[QUOTE="tuska";25060308]Ootko ihan tosissaan!? Tää kipu on niin järkyttävä, että jos synnytys käynnistyisi en varmaan huomaisi sitä![/QUOTE]itsellä on moisesta perkeleen vaivasta kokemusta yli kahdenkymmenen vuoden ajalta. ja usein on ollut noin

[QUOTE="tuska";25060308]Ootko ihan tosissaan!? Tää kipu on niin järkyttävä, että jos synnytys käynnistyisi en varmaan huomaisi sitä![/QUOTE]

Jos on oikein äkäinen tulehdus menossa, niin huonolla tuurilla pelkkä yksi a-kuuri ei riitä :(...ja jos ei lääkäri ole raskauden takia uskaltanut antaakunnon kuuria, niin...jos nyt kuiteskin menis tällä ohi...

[QUOTE="Vilukissa";25060370]Jos on oikein äkäinen tulehdus menossa, niin huonolla tuurilla pelkkä yksi a-kuuri ei riitä :(...ja jos ei lääkäri ole raskauden takia uskaltanut antaakunnon kuuria, niin...jos nyt kuiteskin menis tällä ohi...[/QUOTE]

Amorion kuuri on ja sehän on se mitä ensisijaisesti suositellaan. 500mg x3/vrk ja viikon kuuri. Ja toivon todella että auttaa.

[QUOTE="tuska";25060384]Amorion kuuri on ja sehän on se mitä ensisijaisesti suositellaan. 500mg x3/vrk ja viikon kuuri. Ja toivon todella että auttaa.[/QUOTE]kokeile huuhdella niitä onteloita keittoliuoksella, osta apteekista vaikka se huuhtelukannu

Vasta nyt huomasin, että käytät sarvikuonoa...älä!, sillä tulehduksen jo riehuessa päällä se vain pahentaa olotilaa. Sarvikuonon kanssa "seurustele" jatkossa hetimmiten räkätaudin alkaessa jotta se huuhtelee poskiontelot räästä tyhjäksi eikä anna sijaa tulehdukselle....

[QUOTE="Vilukissa";25060407]Vasta nyt huomasin, että käytät sarvikuonoa...älä!, sillä tulehduksen jo riehuessa päällä se vain pahentaa olotilaa. Sarvikuonon kanssa "seurustele" jatkossa hetimmiten räkätaudin alkaessa jotta se huuhtelee poskiontelot räästä tyhjäksi eikä anna sijaa tulehdukselle....[/QUOTE]

Mut eikös se lämmin keittosuolaliuos myös rauhota sitä turvotusta!?

[QUOTE="tuska";25060415]Mut eikös se lämmin keittosuolaliuos myös rauhota sitä turvotusta!?[/QUOTE]

Mä oon painellut kuumavesipullolla poskionteloita antiob.kuurin kera ja sen olen huomannut tehokkaaksi keinoksi. Mutta jos oikeesti olosi tuosta vain pahenee, jos vain mahdollista, niin mene uudestaan lääkäriin - älä suotta enää kärvistele. Apteekkari todellakin sanoi tuosta kannutuksen käytöstä, että tulehduksen ollessa päällä, siitä ei ole hyötyä vaan haittaa...

[QUOTE="tuska";25060415]Mut eikös se lämmin keittosuolaliuos myös rauhota sitä turvotusta!?[/QUOTE]no mulle ainakin lääkäri just viimeksi pari viikkoa sitten kun kävin sano, että kannattais huudella nyt ahkeraan tuolla sarvikuonolla. että turvotus vähenisi. tosin ei mullekaan siitä mitään hyötyä ollu

[QUOTE="Vilukissa";25060425]Mä oon painellut kuumavesipullolla poskionteloita antiob.kuurin kera ja sen olen huomannut tehokkaaksi keinoksi. Mutta jos oikeesti olosi tuosta vain pahenee, jos vain mahdollista, niin mene uudestaan lääkäriin - älä suotta enää kärvistele. Apteekkari todellakin sanoi tuosta kannutuksen käytöstä, että tulehduksen ollessa päällä, siitä ei ole hyötyä vaan haittaa...[/QUOTE]

Kyllä aion huomenna mennäkin päivystykseen. Nyt en voi lähteä kun mies tuli yöllä pikkujouluista ja arvaatte varmaan missä kunnossa. =/ Lapsia en viittisi ottaa mukaan pävystykseen kun ei tiedä kauanko siellä joutuu istumaan.

Yhteistyössä