Posti edelliseen osoitteeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Muutin syksyllä ja tein muuttoilmoituksen. Kuukauden ajan mulle tuli niitä posteja siinä keltaisessa kuoressa ja sen jälkeen ei mitään.

Nyt tiedän, että minulle on lähetetty kirje, mutta edelliseen osoitteeseen. Tuleeko se kirje minulle uuteen osoitteeseeni, vaikka minulla ei ole mitään postinohjauspalveluita? Ja jos ei tule, niin mihin se päätyy?

[QUOTE="hmmm";29423761]Muutin syksyllä ja tein muuttoilmoituksen. Kuukauden ajan mulle tuli niitä posteja siinä keltaisessa kuoressa ja sen jälkeen ei mitään.

Nyt tiedän, että minulle on lähetetty kirje, mutta edelliseen osoitteeseen. Tuleeko se kirje minulle uuteen osoitteeseeni, vaikka minulla ei ole mitään postinohjauspalveluita? Ja jos ei tule, niin mihin se päätyy?[/QUOTE]

Meille tuli kämpän entisen omistajan postia vielä tuossa viime syksynä. Ollaan muutettu tähän kuitenkin jo syksyllä 2010. Ainakin tuossa vaiheessa se on ihan sen uuden asukkaan harteilla, mitä tapahtuu, itse kiikutin kirjeen takaisin yleiseen postilaatikkoon, siinä oli kommentti että jos et ole asukas niin laita takaisin postilaatikkoon.

Tarkoituksena on, että kuukauden aikana ilmoitat lähettäjille uuden osoitteesi. Et kai kuvitellut postin tekevän sitä puolestasi? Sen maksuttoman kuukauden jälkeen voit jatkaa palvelua maksullisena, jolloin postisi edelleen tulevat sinulle uuteen osoitteseen.

Vaikea sanoa, minne se päätyy. Riippuu aivan siitä uudesta asukkaasta, mitä tekee postisi suhteen. Voi lukea sen, heittää roskiin tai hyvällä onnella hän toimittaa sen eteenpäin, vie postiin tai laittaa postin laatikkoon ruksien sen entisen osoitteesi yl tai kirjoittaa siihen, ei asu tässä osoitteessai. Jos posti saa sen takaisin, niin sitten se yrittää etsiä uuden osoitteesi ja tuoda sen sinulle.

Kirjeet pyritään aina tomittamaan oikeaan osoitteeseen mutta tähän vaikuttaa tietenkin postinlajittelijan tarkkaavaisuus! eli jos on tarkkana niin huomaa ettet enää asu ko. osoitteessa, ja käy muuttaneet listalta kattomassa löytyykö sulle uusi osoite. Jos ei löydy sieltä niin kirje laitetaan ns. epävarmuustarran kanssa käymään osoitteessa joka kirjeen päällä on.

Ja jos kirje jaetaan vanhaan osoitteeseesi niin riippuu siitä uudesta asukkaasta että palauttaako kirjeesi vai nakkaako pois, jos palauttaa niin postin järjestelmästä etsitään sille uusi osoite, jos ei läydy ja lähettäjän tiedot on kirjeen päällä niin palautetaan lähettäjälle.

Yhteistyössä