Postiasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannamaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hannamaria

Aktiivinen jäsen
08.06.2007
5 390
1
36
Olen päivinä muutamina täällä purnannut postikuluja, sekä postikulujen arvaamattomuutta, kun riippuu tädistä meneekö esim kirjeenä vai maksikirjeenä. Nyt tuli tuosta toisesta tämän illan postiketjusta mieleen:

Posti "myy" palvelua, että postit edelleentoimitetaan uuteen osoitteeseen vielä sen siirtymäajan jälkeenkin. Mutta mutta... Mitä ihmeen rahastusta se oikein on? Mä olen ajatellu niin, että kun kaikilla virallisilla tahoilla + tutuilla on mun uusi osoite, niin ei haittaa vaikka tyyliin "greetta-tädin joulukortit" menisikin vanhaan paikkaan.

Kumminkin, vielä usean vuoden jälkeenkin posti toimittaa perille vanhaan osoitteeseen lähetettyä postia. Miksi ihmeessä tästä pitäisi maksaa kun tekevät sen ilman sitä sopimustakin?

Todella harmittaa niiden puolesta, jotka on maksanut sen peläten jonkin tärkeän katoavan.

kyllähän ne kirjeet sitten tulevat nopeammin perille kun on maksettu palvelu, jos jollain on tosi tärkeää postia. yleensä tulevat vähän kiertotien kautta..

tuo kirje/maksikirje mitataan sellaisella reikämitalla oot varmaan nähnytkin sen. eli jos se menee mitasta läpi niin kuuluisi olla ihan tavallinen kirje. ehkäpä postintäti on laittanut kirjeen summamutikalla

Mä tein viime syksynä osoitteenmuutoksen postiin kun muutimme ennen vauvan tuloa isompaan asuntoon.Täytin paperit ihan prikulleen oikein mutta jostain kumman syystä postit alkoi menemään äitini luokse jossa en ole asunut yli kymmeneen vuoteen ja joka asuu aivan toisella puolen kaupunkia kuin minä ja jolla on myös eri sukunimi.Asia korjaantui vasta kun olin kaksi kertaa käynyt postissa paikanpäällä selvittämässä asiaa.Mitään järkevää syytä en saanut että miten näin on voinut päästä käymään.

Mulla taas on huonoja kokemuksia postin kotiin kuljetuksesta. Sovittu tälle päivälle 18-20 välisenä aikana kotiin kuljetus, mutta turhaan odotin 2 tuntia. Sitten lähdin kyselemään 118;sta mahdollista numeroa mihin soittaa, niin asiakaspalvelu olikin yllättäen päättynyt 20.00. Eli mielenkiinnolla odotan koska saan tuotteen kotiin, kysymys on huonekalusta. Loppu viikolla iltavuoroa tiedossa.

Yhteistyössä