postimerkki unohtui..auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mievaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mievaan

Vieras
ukko teki lähtöä kauppaan tuossa päivemmällä ja laitoin hänen matkaansa kirjeen, että postittaa sen. no, hän oli laittanut sen postilaatikkoon ilman postimerkkiä!! mitä kirjeelle nyt tapahtuu? kertokaa joku :S

No jollei postinjakaja ole niin armelias, että toimittaa sen perille ilman maksua, menee se vastaanottajan lunastettavaksi. Postimaksun lisäksi menee vielä pieni maksu.

siis laittoi tänään sen postiin? tänäänhän ei posti kulje joten kirjeet ovat edelleen loodassa. Käyppäs viemässä samaiseen laatikkoon seitkytsenttiä niin kirjekin menee perille. Kokemusta on.

Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Ei ole edes postinjakajasta kiinni vaan jo postikeskuksessa siihen laitetaan leima, jolloin kirjeen vastaanottaja saa sen lunastaa postista ,maksua vastaan.

Meille on tullut pari kertaa kuukauden aikana merkitöntä/leimatonta postia. Kysyin tätä postista niin sanoivat, että riippuu postinjakajasta.

Alkuperäinen kirjoittaja oidipus:
siis laittoi tänään sen postiin? tänäänhän ei posti kulje joten kirjeet ovat edelleen loodassa. Käyppäs viemässä samaiseen laatikkoon seitkytsenttiä niin kirjekin menee perille. Kokemusta on.

okei, kiitos vastauksista. täytyy kokeilla tätä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ei ole edes postinjakajasta kiinni vaan jo postikeskuksessa siihen laitetaan leima, jolloin kirjeen vastaanottaja saa sen lunastaa postista ,maksua vastaan.

Meille on tullut pari kertaa kuukauden aikana merkitöntä/leimatonta postia. Kysyin tätä postista niin sanoivat, että riippuu postinjakajasta.

Ai, onpas outoa...Itse olen siis postissa jakajana ja silloin tällöin tulee kirjeitä jotka on jo valmiiksi leimattu lunastettavaksi..Mut en sit tiiä vaihteleeko paikkakunnan mukaan tms.. =)

itse postinjakajana tekisin niin että soitan postinjakeluun ja kerrot että siellä on kirje jossa ei ole merkkiä ja kerrot että laitoit perään pussukan jossa 70 senttiä. muuten saattaa jäädä huomaamatta mistä puuttuu sillä kaikissa toimipaikoissa jakajien ei tarvitse lajitella lähtevää postia kuin karkeasti ja silloin vasta postikeskuksessa huomataan ja silloinhan kirjeitä on jo tuhoton määrä ko. toimipaikasta

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Ai, onpas outoa...Itse olen siis postissa jakajana ja silloin tällöin tulee kirjeitä jotka on jo valmiiksi leimattu lunastettavaksi..Mut en sit tiiä vaihteleeko paikkakunnan mukaan tms.. =)

se riippuu viime kädessä jakajasta jonka pitäisi oikeaoppisesti pysäyttää kirje ja antaa se virkailijapuolelle jotka laittaa sen lunariin. mutta yleensä jo pokissa tehdään tuo. ja nykyään kun kaikki on aspoja niin ketä kiinnostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja postinjakaja:
itse postinjakajana tekisin niin että soitan postinjakeluun ja kerrot että siellä on kirje jossa ei ole merkkiä ja kerrot että laitoit perään pussukan jossa 70 senttiä. muuten saattaa jäädä huomaamatta mistä puuttuu sillä kaikissa toimipaikoissa jakajien ei tarvitse lajitella lähtevää postia kuin karkeasti ja silloin vasta postikeskuksessa huomataan ja silloinhan kirjeitä on jo tuhoton määrä ko. toimipaikasta

Hyvä pointti!
Me ei ainakaan lajitella noita lähteviä mitenkään erikseen, vaan heitetään lähtevien laatikkoon. Eikä se muutenkaan ihan niin vaan toimi, että heittää rahat kirjeen perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja postinjakaja:

Hyvä pointti!
Me ei ainakaan lajitella noita lähteviä mitenkään erikseen, vaan heitetään lähtevien laatikkoon. Eikä se muutenkaan ihan niin vaan toimi, että heittää rahat kirjeen perässä.

totta, sama meillä noi kirjelaatikoiden tyhjennys. yhteen laatikkoon vaan kaikki ja menox. riippuu niin toimipaikasta.

Tuota..minä lähetin koululle yhteishaun hyväksymislaput, eli vastaanottaisin koululta opiskelupaikan..Laitoin kirjeeseen laput ja omat yht.tiedot ja vastaanottajan yht.tiedot. Mutta unohdin omasta mielestäni postimerkin! Mitä tehdä? Saako koulu laput vastaan pientä maksua vastaan vaiko ei?! Jos ei saa en pääse opiskelemaan? Onko se 50senttiä yhden opiskelupaikan menettämisen väärti? Jos koulu ei hyväksykkään ottamaan vastaan lappua josta he joutuvat maksamaan? Millä saan tietää onko lappu mennyt perille? Kysymällä postista vai?
Nyt nimittäin jos en pääsekkään opiskelemaan niin oivoi!..

unohdin mainita, laitoin kirjeen siis siihen kirjelaatikkoon missä on ne kaikki kirjeet samassa? Mitä veikkaatte katsooko postinjakaja kaikki, että sieltä löytyy se poostimerkki vaiko mättääkö kirjeet suorana autoon ja menoks?

Alkuperäinen kirjoittaja mmievaa:
unohdin mainita, laitoin kirjeen siis siihen kirjelaatikkoon missä on ne kaikki kirjeet samassa? Mitä veikkaatte katsooko postinjakaja kaikki, että sieltä löytyy se poostimerkki vaiko mättääkö kirjeet suorana autoon ja menoks?

Soita tai meilaa kouluun ja pyydä varmuuden vuoksi vielä uusi hyväksymislomake, ellei hyväksymisaika ole jo mennyt.

Yhteistyössä