Postin kotiinkuljetus, ihmettelyä!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kakksnamkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kakksnamkka

Vieras
Tilasin ison paketin netistä ja maksoin siitä tarkoituksella posti21-toimituksen, jossa käsitykseni mukaan ennen paketin toimitusta pitäisi soittaa minulle ja sopia toimitusaika klo 9-21 välille.

No, eipä kuulunut soittoa vaan koirien lenkitykseni aikana oli yritetty tuoda pakettia ja jätetty sit vaan postilaatikkoon lappu että paketti on haettavissa postista (6km päästä). Tuossa lapussa vielä on oikein puhelinnumeroni, että ei voi edes sen puuttumisesta syyttää.

Prkl että ketuttaa.

Soitat postille ja vaadit niitä tuomaan sen kotia. Jos kerta on tällainen kuljetus maksettu missä pitäisi soittaa ennen toimittamista. Näin me ollaan tehty ja aina ovat sitten tuoneet paketin seuraavana päivänä kotia, jos kuski on kerennyt viemään postille paketin tai muuten vaan kauas meiltä.

Harvemmin soittavat. En tiedä onko Postilla näin mutta ainakin ulkomailta tuotavien pakettien kohdalla toimitusaika kellonaikoneen pitää monesti itse ymmärtää tarkistaa netistä. Ilmoittavat tuontiajan noin-aikoina ja jos ajanjakso ei käy niin netin kautta voi valita toisen ajan.

Täysin paska tuo postin "kotiinkuljetus". Minä tilasin kanssa kotiinkuljetuksella ja olin koko päivän kotona, mutta eipä vaan kukaan edes viitsinyt oveen koputtaa, oli vaan postilaatikkoon jätetty lappu että lähetys noudettavissa postista. Helvetin hyvää palvelua.

Kotiinkuljetuksissa on eroja, joihinkin paketteihin kuuluu tosiaan vain se yksi jakeluyritys jota ennen ei edes soiteta mutta jos olet varma siitä että maksoit kotiinkuljetuksesta jossa sinulle soitetaan ja sovitaan paketin toimittamisesta (sekin sopiminen on muuten usein vain että oletko kotona klo sitä ja sitä, jos et ole niin paketti viedään postiin.. Itse olen vastaamatta postin soittoon jos en ole sinä päivänä kotona, soittavat iltapäivällä tai seuraavana päivänä uudelleen) niin soita postiin ja kerro että olet maksanut siitä että ennen jakelua sinuun otetaan yhteyttä ja sovitaan milloin jakelu tapahtuu, heidän pitäisi kyllä tuoda paketti sinulle kotiin jos todella näin on.

[QUOTE="Suttura";30769704]Kotiinkuljetuksissa on eroja, joihinkin paketteihin kuuluu tosiaan vain se yksi jakeluyritys j.[/QUOTE] Ei, aina on pakettia kohden yksi kuljetus, sama koskee noutoja (yritysten).
Soittoa vaan postiin ja palautetta tuosta.

Kannattaa todellakin soittaa ja kysyä asiasta, koska asiahan voi olla myös niin, että lähettäjä onkin lähettänyt paketin 14-pakettina, eikä 21-pakettina, vaikka olisi pitänyt. 21-paketista pitää aina soittaa, eikä siitä mitään lappuja jätetä tai jos lappu jätetään, niin se on soittopyyntölappu, jos paketista on puhelinnumero jäänyt pois ja eivät pysty soittamaan.

Tuo riippuu erään Postin virkailijan mukaan aivan jakelijasta. Eli vaikka maksat siitä, että sulle soitetaan paketista niin ehei, jos jakelijaa ei nappaa raahata pakettia mukanaan lainkaan niin heittää vaan lapun laatikkoon. Eikä edes yritetä soittaa ovikelloa tai koputtaa.. kun eihän sitä pakettia ole edes mukana jakeluautossa. :D
Myös postilaatikosta hyvin mahtuvat kirjeet voi kuulemma jakelija jättää jakamatta näin halutessaan ja heittää sen lapun vaan jossa lukee "teille on saapunut isokokoinen kirje, voitte hakea blabla" ja aina vasta seuraavana päivänä.. Virkailija vaan hymähteli "se on vain niin, ei mahda mitään" kun kähisin viimeksi lapulla maksikirjettä hakissa (sähkötupakkanesteita, kotiin luukusta sisään luvattu toimitus ja hyvin tuttavilla mahtuu samat kirjeet luukuistaan). Noh onneksi muutan syksyllä pois ko.alueelta. Ketuttaa silti. Kiva maksaa jostakin ja lopulta oletkin jakelijan armon varassa viitsiikö toimittaa.....

Sun paketti sentään oli viety postille. Meillä oli jätetty räntäsateeseen piharappusille mistä sen olisi kuka vaan voinut napata mukaansa.. paketti sisälsi elektroniikkaa. Ja piti tulla puhelu, koska tuovat paketin.

Kotiinkuljetuksissa on eroja, joihinkin paketteihin kuuluu tosiaan vain se yksi jakeluyritys jota ennen ei edes soiteta mutta jos olet varma siitä että maksoit kotiinkuljetuksesta jossa sinulle soitetaan ja sovitaan paketin toimittamisesta (sekin sopiminen on muuten usein vain että oletko kotona klo sitä ja sitä, jos et ole niin paketti viedään postiin.. Itse olen vastaamatta postin soittoon jos en ole sinä päivänä kotona, soittavat iltapäivällä tai seuraavana päivänä uudelleen) niin soita postiin ja kerro että olet maksanut siitä että ennen jakelua sinuun otetaan yhteyttä ja sovitaan milloin jakelu tapahtuu, heidän pitäisi kyllä tuoda paketti sinulle kotiin jos todella näin on.

Viedään postiin 195cm 95kg painava paketti... juu toki jos posti setä haluaa edestakasi raahata

Yhteistyössä