potkin just miehen pihalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sad

Vieras
vuorokaudeksi, miettimään mikä on tärkeää! käskin tulla takasin kun on huolehtiva ja rakastava aviomies. sano mule pokkana että koko ajanhan on. joo vittu mä en ole nukkunut 10kuukauteen kunnolla! oon kipeenä ja kuumeessa mut vittu silti pitää MUN jaksaa. sitten kun oon ärtynyt kun mies ehdotti että lähetään kyläilee, niin johan saan ktella miehen "välinpitämätöntä naamaa" koko illan, vaikka mulla on ihan paska olla! ja todellakin olisin kaivannut välittämistä, en sitä että toinen on vaan välinpitämätön tuppisuu, joka jättää hommat mulle isoksi osaksi,eikä vittu viitti edes halaa. että sinne lähti. mielummin oon vauvan kanssa kaksin oikeasti,ku kattelen toisen välinpitämättömyyttää. oon muutenkin ihan burn outin partaalla,todella ihanaa

:hug: Voi sinua. Vauva-arki voi muutenkin olla rankkaa, saati sitten jos siinä nuohoaa joku isäntapainen joka ei korvaansa lotkauta jos jotain pitäisi perheensä eteen tehdä.
Meillä takkusi alkuun tosi pahasti kaikki, ja olin käytännössä vauvamme yksinhuoltaja. Olin yksin, ja masennuin + kaikkea muuta ikävää.

Erohan tuosta meinasi sitten tulla, mutta oliko se sitten läväytys päin naamaa, vai mikä, mutta jotenkin mies vaan yhtäkkiä heräsi. Anteeksi en voi koskaan antaa sitä, että koen suurimman osan esikoiseni ensimmäisestä elinvuodesta menneen pilalle, mutta nyt olen/olemme kuitenkin onnellisia, ja ihan oikea perhe. Odotamme innolla toista lastamme syntyväksi tuossa parin kuukauden päästä, ja vauvastakin tuli tuossa viime viikolla taapero (täytti 1-vee) :)

Toivottavasti miehesi tajuaa, ennenkuin on liian myöhäistä.

Nyt kannattaa hakea apua tohon sun jaksamiseen. Ehkäpä mies on kuitenkin huolehtiva, väsyneenä ei nää asioita selkeesti. Jos jaksaisit rauhallisesti jutella, ehkäpä hän ymmärtäisi. Sun pitäisi saada breikkiä vauvan hoidosta muutama päivä, jotta pystyisit ajattelee asioita... Tsemppiä sulle!!

kiitos empatiasta. sain just vauvan nukkuu(ihmeellisen aikaisin), vaan eipä tuu uni itselläni vaikka se olisi hyvin kallisarvoista tässä vaiheessa.kun voisikin sammuttaa ajatukset ja käydä vaan nukkumaan.

miehesi ajatus kyläilystä ei välttämättä ole huono. Jospa saisitte jomman kumman äidin tai muun lähimmäisen hoitamaan vauvaa että kävisitte jossain ihan kahdestaan? Esim uimassa, syömässä, teatterissa, leffassa, keilaamassa tai ihan vaan lenkillä? Minkä ikäinen vauva teillä on? voisiko jättää vaikka viikonlopuksi hoitajalla että pääsisitte vaikka kylpylään kehdestaan? Olisi ehkä hyvä puhua tuntemuksistasi miehelle rauhallisena ja kysyä myös häneltä mitä hänelle kuuluu? Ei se ole helppoa miehellekään kun eka lapsi on syntynyt. Molempien elämät siinä muuttuu kertaheitolla. Kerro hänelle ihan konkreettisia esimerkkejä missä haluaisit hänen apua ja miten. Ei ne miehet ajatustenlukijoita ole, kuten olet jo huomannutkin ;) Ja vaadi lempesäti omaa aikaa, kyllä olet parempi äiti ja puoliso kun saat olla hetken rauhassa. Menet säännöllisesti jonnekin YKSIN ilman vauvaa. Esim parina päivänä viikossa alat harrastamaan jotain, vaikka liikuntaa . Kävely- tai juoksulenkkeily on kivaa, kaverin kanssa tai yksin. Kaverille voisit purkaa oloasi myös ja keventää taakkaasi ja jakaa kokemuksia. Tai mene kaverille kylään. Tai kirjastoon lukemaan lehtiä ja kuuntelemaan musiikkia? Tämänpäiväisellä käytöksellä pelotat miehesi pois luotanne, pirttihirmun rinnalle ei kukaan halua jäädä. Olet oikeassa, sinua tarvitsee huomioida, mutta myös sinun tulee huomioida. Vastavuoroisuus kunniaan. Voitte iltaisin vaikka hieroa toistenne selkää, hartioita, jalkoja. Pelatkaa lautapelejä vaikka. Pyytäkää tuttavapariskunta ottamaan mittaa korttipelissä tms. Oletko puhunut jaksamisesta neuvolassa, sieltä on moni saanut apua jaksamiseen. Ja seurakunnan perheasiainkekuksessa voi käydä juttelemassa, sieltä saa ilmaista terapiaa. (parisuhde tai yksilö).Auttaa kummasti kun saa kuuntelijan jolla ei oel omaa lehmää ojassa...Sieltä voit saada vinkkejä miten saat itsesi kuntoon jaksamisen osalta. Iso hali ja voimia sinulle, ja onnea teille molemmille yhteisen perheen kanssa. Rakas se mies sulle kuitenkin on ;)

Yhteistyössä