potkujen tunteminen

  • Viestiketjun aloittaja satu
  • Ensimmäinen viesti
satu
Itse olen rv 19+6 ja olen tuntenut vauvan potkut jo usean viikon ajan.Nyt kysyisinkin,että koska miehenne on tuntenut vaavin potkut? Oma mieheni kun niitä ei vielä tunne. Taitaa olla äitin mahanahan paksuudella väliä...
 
Ellie
Tunsin ne rv 18+risat ja jo 19+1 sattui mieheni kämmeneen aika napakka potku.

Itse olen suht. hoikka ja varmaankin sillä on väliä, miten paljon rasvakerrosta vatsalla on.
 
tintti
Mulla rv 21+5 eikä päällepäin tunnu potkuja. Itse olen tuntenut potkuja noin pari viikkoa. Vauvan pää tuntuu ja näkyy hyvin mahassa, mutta muuta ei päällepäin vielä ole tuntunut tai näkynyt.
Tosiaan varmaan vaikuttaa sekin paljonko rasvakerrosta on päällä, mulla on vähän pömppömahaa alunalkaen.
 
*
Kyllä istukka kohdun etuseinämässä vaimentaa potkuja. Itse tuntee heikommin ja mahan päältä tuntee vasta myöhemmin. Itsellä menossa vko 20, eikä mies vielä tunne potkuja päältä, vaikka itse tunnen ne jo tosi selvästi sisällä.
 
Nanna -77
Tunnettiin tuleva isä ja minä potkut viikolla 18. Nyt rv 25 ja näkyykin jo päällepäin, kun vatsassa möyritään :) Istukka selän puolella, ja hoikka olen vartaloltani.
 
hmm
täällä menossa jo rv24 enkä oo vielä kertaakaan tuntenut potkuja! Ultrassa kaikki oli hyvin samoin neuvolassa viime viikolla sydänäänet kuului hyvin, pelottaa vaan miksi vauva on noin ""hiljaa""?
 
Eloveena
Hei!

Tunsin liikkeet/ (potkut) rv 17 lähtien, mies rv20. Rv21 lähtien potkut olivat jo todella voimakkaita ja näkyvät selvästi mahan päältä. jos makoilen miehen kainalossa, hän tuntee potkut myös vaatteiden läpi ihollaan:) Mulla istukka takana ja olen laiha ruumiinrakenteeltani, kuulemma vaikuttaa potkujen tuntemiseen. Nyt menossa rv27 ja voimakkuus senkuin kasvaa:) Mitähän on vielä edessä?!
 
Suunta
Vauvat on masussakin erilaisia, ei meidänkään vaavi juuri potki, mutta möyrii vaan sisuskaluja uuteen järjestykseen. Alkoi rv 20, hieman tasaisemmin rv 25, ja nyt rv 31+. Selkää kohti olevat potkut muuten ei tunnu!!!!
 
tietämätön
anteeksi, tämä ei liity suoranaisesti asiaan..

mutta ajattelin kysästä, kun te saatatte tietää..

Onko mahdollista (olen hoikka) että ihan alkuraskaudesta, just ennenkun menkat on jäämässä pois, niin tuntuu outoa ""muljahtelua"" vatsassa raskauden vuoksi? Voiko tosi hoikka tuntea alkion/sikiön sykkeen vatsassa ihan alussa?

Myös vihlontaa esiintyy.

 
tyttö82
Tässä lukiessani kirjoituksia rupeaa itse jo kovasti enemmän odottelemaan potkuja innoissaan tässä ollaan:) meneillään nyt rv 17+6 ei mitään liikkeitä tai mitään ole viel tuntunut,mut kyl ne sieltä sitten tulevat esikoista odotellaan täälläkin!!! lääkäri sanoi ultrassa ettei koskaan ole nähnyt noin ""vilkasta"" vauvaa siin vaihees joten odotettavissa on varmaankin paljon potkuja;)
 
ellinoora 17+6
mukava kuulla, että vaikka kaveri olisi hiljaisempikin niin kaikki on silti hyvin, itselläni on ollut nyt muutaman päivän ihan outo olo koko raskauden suhteen, pelottaa hirveästi ettei kaikki ole hyvin kun mitään ei tunnu, ei potkuja eikä oikein muutakaan, mutta ei näillä viikoilla oikeasti ole mitään hätää...

kun vain saisi tämän oman päänsä järjestykseen eikä huolehtisi koko ajan. voihan tässä oikeasti mennä vielä montakin viikkoa ennen kuin mitään tuntuu. ja ultraankin on vielä sata vuotta (siis puolitoista viikkoa aikaa:)

jospa tää nyt tästä..
 
sarita
Nyt kolmatta odotan ja tunsin liikkeet rv 15+2 mies tunsin vatsan päältä rv 16. Epäilin että onko mulla viikkoja sittenkin enemmän, mutta paikkansa pitää nuo viikot. kaikissa raskauksissa tuntenut liikkeet reilusti ennen rv 20.
 
***
Odotan ekaa, istukka etuseinässä ja ylipainoa reippaasti. Itse tunsin ekat selvät potkut rv 19+0, silloin vielä mies ei tuntenut mitään kun kädellä kokeili. Ekat potkut hän tunsi rv 21+2, kun sattui kädellä koklaamaan. Voi olla, että olis jo aikaisemmin tuntenut, jos olis vaan oikeeseen aikaan koettanut.
 
Satu 76
Ekaa odotan, enkä ole tuntenut potkuja kunnolla kuin viikolla 21. Nyt ollaan viikolla 22+4 ja mies tunsi ne pari päivää sitte. Kyllä se tästä. Ollaan niin erilaisia.
 
vierailija
Rv 20+6 eli tänään tunsin ekan kerran liikkeitä sormilla alavatsan päältä! :) Ei ollut sitä verisuonen tasaista jumputusta vaan alhaalta sivulta tuntui sormiin kun hellästi painoin selinmakuulla. Tuntui sisältä ja ulkoa yhtä aikaa se tölväisy ja vielä toinenkin eli oli se potkimista! :LOL:
Mutta sitten kun mies tuli kokeilemaan niin ei tietenkään mitään..hiljaa hissukseen oli. Höh! :rolleyes:
No, tästä eteenpäin niin kyllä tuntuu vaan enemmän ja enemmän, ehtii iskäkin vielä tuntea potkuja riittämiin! :) Esikoista odotellaan!
 

Yhteistyössä