Hae Anna.fi-sivustolta

Potkut töistä ja itsensä kehittäminen

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä vierailija, 06.03.2018.

1. vierailija Vierailija

Olen saanut elämäni aikana kaksi kertaa potkut koeajalla viikon sisään työn aloittamisesta, koska olen ollut kuulemma liian hidas. Viimeisin näistä tapahtui viime viikolla. Ennen ajattelin, että kyllä se siitä ja löydän vielä työn jossa pärjään. Viime viikkoinen kuitenkin vei totaalisesti jalat alta. Edes mitään vihjeitä en saanut siitä, että olisi pitänyt olla nopeampi. Muutaman työpäivän jälkeen minulle soitettiin kymmenen minuuttia ennen työpäivän loppua, että työt on sujunut hieman hitaasti eikä huomenna tarvitse enää tulla. Näiden työpaikkojen välissä olen ollut muutamassa pätkätyössä, joissa ei ole ollut tämän kaltaisia ongelmia.

Nyt en tiedä uskallanko enää hakea ja mennä töihin, jos todella olen liian hidas. Työttömänä olo on henkisesti raskasta muutenkin saati kun tulee tälläisiä asioita esiin. En kestä enää yksiäkään potkuja viikon töissä olon jälkeen. Nolottaa ja hävettää jo nyt läheisten edessä etten ole pärjännyt. Työkkäri siihen vielä päälle kun ei ikinä tiedä saako esimerkiksi karenssin.

Miten voisin mahdollisesti kehittää itseäni, että en olisi niin hidas? Vai voiko asialle tehdä mitään kun ei saa mahdollisuutta kasvaa työn mukana. Aina töissä olen kuitenkin koko ajan tehnyt töitä, olen jopa pitänyt hieman lyhyempiä taukoja alkuun, että laiskuudesta ei ole kyse. Olen luonteeltani tunnollinen ja kiltti, joten tämä asia todella painaa mieltäni. Puhumattakaan siitä uskallanko enää tarttua mahdollisiin työtilaisuuksiin tämän takia.

2. vierailija Vierailija

Millähän alalla olet töissä. Luulisi että ensimmäiset viikot menee vasta opetteluun.Tunnollinen ihminen tekee tunnollista työnjälkeä. Mieluummin etsisin luonteellen sopivan ammatin kuin opettelisin jotain nopeutta.

3. Moi Vierailija

Onpa harmi, mutta selviät varmastoi tästä eteenpäin. Meitä on niin monenlaisia, kunpa kaikki sen ymmärtäisivät (työnantajatkin). Kunnioittaisin itseäni sellaisena kuin olen, enkä yrittäisi väkisin muuttua joksikin muuksi. Jotenkin tulee tunne, ettei sulle annettu edes mahdollisuutta, tai työnantaja oli asenteellinen... tai sitten työ ei sopinut sinulle.

Pyydän sinua edelleenkin uskaltautumaan uusiin työnhakuihin. Ole yhteydessa vaikka te-toimiston ammatinvalintapsykologiin. Sinne voi soittaa tai tehdä videopuhelun. Saat varmasti hyviä ideoita seuraavaan työhön, usko pois kyllä se vielä sinulle tulee...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri