Pottailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m85

Vieras
Minkä ikäisenä teillä ollaan opittu olemaan päivät ilman vaippaa?? Meidän 2v5kk ikäisen kanssa ollaan ihan vaiheessa. Vaikka olisin juuri kaksi 2 minuuttia sitten kysynýt onko pissa hätä, vastaa hän ei ja pissaa housuihin. Olen koittanut antaa välillä olla pissasissa housuissa, huomaisi ettei ole kivaa olla märissä. Kakkaaminen onnistuu hyvin pottaa, en edes muista koska olisi kakannut vaippaa..Tuntuu että meidän neiti pissaa vielä 5v housuihin.

Mulla nyt 2,5v ja lähes vaipaton. Yötkin alkaa olla kuivia. Yksilöllistähän tuo on ja meillä kyllä nopeasti hoksi homman kun oli tajutakseen. Tossa 2v alko harjotella oikeasti pottailua ja heitti itse vaipan.

Meillä ehkä juuri tuossa 2,5 vuotiaan (poika) kanssa alettiin hiljalleen luopua vaipasta päivällä. Nyt 3 v hän osaa sujuvasti mennä potalle, mutta vieraissa paikoissa tai ulkona saattaa joskus tulla pissit housuun. Öisin meillä on vielä vaippa käytössä.

Tytöt on olleet täysin vaipattomia 1,5vuotiaina ja pojista toinen 2vuotiaana ja toinen melkein 3vuotiaana. Toinen poikakin kyllä olisi ollut vaipaton aikaisemmin, mutta ei halunnut käyttää pönttöä tai pottaa kun vaippaan oli niin paljon mutkattomampaa tehdä. Ei tarvinnut keskeyttää esim pihaleikkejä typerän vessassa käymisen vuoksi :headwall: :xmas:

Meidän neiti oli 2,5v kun ekaa kertaa suostui potalle istumaan. Alle 3-vuotiaana oli päiväkuiva ja pian 3-vuotissynttäreiden jälkeen jäi yövaippakin...

Poika on nyt 2v2kk ja alkoi käydä potalla jo 1v täytettyään, silti vielä vaippa käytössä. Pari kertaa kokeiltu olla ilman, eikä housuun tulleista kakoista ja lätäköistä lattialla ole juurikaan välittänyt... Aina kyllä vääntää pottaan pisut, kun siihen istutetaan. Kesällä varmaan saadaan hänestä päiväkuiva.

Alkuperäinen kirjoittaja m85:
Minkä ikäisenä teillä ollaan opittu olemaan päivät ilman vaippaa?? Meidän 2v5kk ikäisen kanssa ollaan ihan vaiheessa. Vaikka olisin juuri kaksi 2 minuuttia sitten kysynýt onko pissa hätä, vastaa hän ei ja pissaa housuihin. Olen koittanut antaa välillä olla pissasissa housuissa, huomaisi ettei ole kivaa olla märissä. Kakkaaminen onnistuu hyvin pottaa, en edes muista koska olisi kakannut vaippaa..Tuntuu että meidän neiti pissaa vielä 5v housuihin.

Jospa ei oikeasti vielä tunnista pissahätää?
Meillä "harrastettiin" vaipattomuutta ja pissatin lapsia mm lavuaariin tai pönttöön jo ihan vauvasta niin eivät koskaan oikeastaan "unohtaneetkaan" pidätys taitoa tai sitä tunnetta , ettätäytyy päästä pissalle.

Älähän huoli. Nyt on kesä edessä joten silloin on erittäin hyvä aika opetellä päiväkuivaksi. Paljon ilman housuja ja vaippaa niin voi tajuta asian nopeastikin.
Meillä pottailu aloitettiin tosi aikaisessa vaiheessa ja kakkahädän tajusi tosi nopeasti. Viime kesänä poitsu oli paljon ilman housuja pihalla ja pikkuhiljaa ymmärsi koska pissahätä on ja ymmärsi siitä ilmoittaa. Täysin päiväkuivaksi oppi 1v 10 kk, kesän lopulla. Nyt reilu 2,5 v ja öisin edelleen vaippa jalassa.
Tsemppiä!! Kyllä se hiffaa sen pissahädänkin, muista vaan palkitseminen ja hurraukset korostetusti kun tajuaa ilmoittaa hädästä etukäteen!

Meillä molemmat lapset juuri ennen kun 3 vuotta on tullut täyteen. Mutta sitten ovatkin suoraan osanneet hoitaa koko homman eli ilmoittaneet itse milloin tarvii vessaan mennä ja vahingoilta on vältytty. Yökuivia olivat olleet jo aiemmin joten heti kun alkoi pottailu sujua jäi myös yövaippa pois.

meillä poika täyttää tänään 3v ja nyt on vaipatta pvät ja yöt.olin jo menettää toivoni,mutta kyllä se sitten yht äkkiä loksahti ja pytyllä käyminen alkoi sujumaan:)

meillä tyttö oli päiväkuiva n. 1,5v iässä. Nyt ikää 2v5kk ja alkanut olla osan öistä kuivana. Monesti herää yöllä ja haluaa pissalle, sitten on vaipat kuivat aamulla. Ja päivisin menee itse vessaan, huutaa kun on kerennyt ja saa pyyhkiä.

Yhteistyössä