pottailusta 2 veen kanssa - hermot menee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "irmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"irmeli"

Vieras
Meillä on hieno käytännössä päiväkuiva kesä takana. Poju oppi tunnistamaan pissahädän, kävi potalla oma-alotteisesti ja pyydettäessä.

Nyt sitten ku on ollut pakko laittaa pikkarit jalkaan niin pissaa niihin, vaikka päivän jokaset pisut. Märät vaatteet ei haittaa eikä tule enää edes ilmottamaan et pissa tuli. Kesällä vahingosta aina ilmotti.

Potalle ei suostu menemään myöskään ollenkaan hirveetä huutoa jos edes yrittää pyytää. Välillä saan uhkailemalla laittaa vaipan käväsemään potalla, mutta pissoja ei tule enää.

Onko tässä nyt pakko ruveta käyttämään takas vaippoja? Olin jo niin toiveikas asian suhteen kun kakkonen syntyy loppuvuodesta. Tuntuu kyl että uhma on muutenkin taas pahentumisvaiheessa...

Annanko vaan pissata housuun kun ei suostu menemään potalle. Kotona toki yritetään olla pylly paljaana... Ja hoidossa tietenkin käy potalla. Elokuun aikana on vain yhdet märät pökät tullut hoidosta kotiin. Mutta jo kotimatkalla hoidosta vääntää pisut housuun:(

antakaa nyt joku vinkki uhmiksen äitiparalle...

Mä laittaisin (tarkoitan myös että laitoin) lapselleni takaisin vaipat, kun kehitys otti takapakkia. Meniköhän tässä kuukausi vai kaksi, niin nyt ollaan päiväkuivia taas. Aikaa loppuvuoteen on, sinuna en turhia huolehtisi :)

mistäs sen sitte taas tietää että laps on valmiimpi potalle jos pidän hänet nyt vaipoissa. Mua ei yhtään huvittas ruveta vaipattamaan kun kesäkuussa jätettiin jo vaipat pois. Hoidossakin ollut nyt elokuun ilman vaippoja, onko sinnekin sit pakko ruveta vaan taas kuskaamaan:(

käytetään/käytettiin kestoja eikä enää huvittas alkaa samaan rumbaan uudestaan. Antaako periks uhmalle vai sitkeesti jatkaa yrittämistä? Mies taitaa olla jo antanut periks omalta osaltaan joten vääntö jäis mun vastuulle.

No et todellakaan ala mihinkään vaipparumbaan enää. Torut housuun pissaamisesta ja yhdessä siivotaan sotkut ja päälle aina jäkätys siitä, että pottaan pissataan, ei housuun.

Eläkää nyt herraisä pakottako lapsia kuivaksi väkisin! jos takapakki tuli niin ei muuta kuin vaipat jalkaan kunnes jonku ajan päästä voi kokeilla uudelleen. Mistä sitä tietää mitä traumoja lapsi saa kun tahtomattaan tulee housuun ja äiti huutaa ja toruu siitä. Kyllä ne oppii aikanaan jokainen ja sullaki vasta 2 vuotias...mun esikoinen jätti omasta tahdosta vaipan pois 3,5 vuotiaana, saman tien päivä ja yö kuivaksi. eipä tarvinnu mitään opettaa. mä en ymmärrä niitä neuvolan jankutuksia siitä et pitäs 2 vuotiaana oppia kuivaksi. Jokainen lapsi on yksilöllinen.

Alkuperäinen kirjoittaja 3:n äiti;24559441:
Eläkää nyt herraisä pakottako lapsia kuivaksi väkisin! jos takapakki tuli niin ei muuta kuin vaipat jalkaan kunnes jonku ajan päästä voi kokeilla uudelleen. Mistä sitä tietää mitä traumoja lapsi saa kun tahtomattaan tulee housuun ja äiti huutaa ja toruu siitä. Kyllä ne oppii aikanaan jokainen ja sullaki vasta 2 vuotias...mun esikoinen jätti omasta tahdosta vaipan pois 3,5 vuotiaana, saman tien päivä ja yö kuivaksi. eipä tarvinnu mitään opettaa. mä en ymmärrä niitä neuvolan jankutuksia siitä et pitäs 2 vuotiaana oppia kuivaksi. Jokainen lapsi on yksilöllinen.

Olen täysin samaa mieltä.

Kamalaa kiiruhtamista asian kanssa ja sitten kun näitä takapakkeja tulee, niin käsittämätöntä torumista ja syyllistämistä kehiin. Juu ei, ei se maailmaa kaada, jos vaippailette nyt tovin. Asiat etenevät omaa tahtiaan ja rauhassa, nyt on aika vanhempienkin rauhoittua :). Kyllä se lapsi hoitaa homman :)!

ei mulla ole aikomustakaan torua ipanaa. Sen sijaan jos on jo tovin ollut päiväkuiva ja tosiaan ymmärtänyt hyvin ja oppinut pidättämään niin tuntuu tylsältä taannuttaa toista sen takia, ettei itte jaksais yrittää. Joku syyhän siihen on, ettei hän suostu enää ollenkaan potalle. Enkä ole kiirehtinyt lasta mitenkään kun sillon kesäkuussa ajattelin vain kokeilla ja se menikin hienosti. Yritetään nyt vaan kotosalla ilman vaippaa ja houkutella potalle eri tavoin. Hoidossahan käy potalla hienosti.

meila oli tytolla vasta tommonen takapakki. viikon verran kasteli ihan kunnon isoja pissoja. valilla saatoin akkipikaisena ihmisena kaskyyttaa potalle toruvaan savyyn, ehka alkoi siita, en tieda.
no, vaihdoin sitten taktiikkaa, kun tyttoa itseakin harmitti etta vahinko tuli, niin mieluummin sitten koitin lohuttaa, etta ei se haittaa, ens kerralla sitten potalle niinkuin oli sanotttu aiemmmin, ennenkuin oli kuiva. ihan oma moka siis etta odotettiin tytolta yhtakkia liikaa

lisaksi siirryttiin potalta kayttamaan ponttoa ja otettiin tarrat vahaks aikaa kayttoon niin muutamassa paivassa tilanne helpotti. nyt haluaa kaya yksin pontolla, mina en saa menna vessaan mukaan..

Takapakki johtui varmaankin syksyn arjen alkamisesta ja siis hoitoon menosta. Ihan normaali ja luonnollinen reaktio lapselta muutokseen.
Eli siis ei hätää, oppii kyllä kuivaksi taas aikanaan.
Oletko kokeillut pitää ilman kalsareita mutta housut jalassa?
Älä vain suutu lapselle äläkä pakota potalle. Lahjontaa voi kyllä yrittää, esim. rusinat tms.?

en ole hoksannut ilman kalsareita mutta oikein hyvä idea. Ehkä ne kalsarit tosiaan hämää luulemaan et on vaippa päällä:) Potalle en pakota mutta yritän lahjoa tai vedota vaipan laittamiseen (silloin yleensä rientää potalle kun uhkaan et muuten on laitettava vaippa jos ollaan esim. kauppaan menossa)

muumikeksillä sain nyt illal lahjottua potalle mut ei edes yrittänyt pissata. 10 min kuluttua nukuttaessani kuulin oikein kuinka pissat suhahti vaippaan...

Yhteistyössä