Pottailusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Millä ihmeellä tuon lapsen saisi tekemään asiansa pottaan?Menee siis ihan kivasti potalle istumaan ja on siinä pitkänkin aikaa,mutta mitään ei sinne tee.Tietää tarkalleen koska esim. kakka on tulossa,mutta ei mene potalle sitä tekemään.Pissakin on sellainen,että usein osaa sanoa etukäteen,että kohta tulee pissa,mutta ei suostu menemään potalle sitä tekemään enkä itse siinä tilanteessa ehdi häntä sinne asti viemään.

Ollaan kokeiltu tarralahjonta ja ottaa vaan vaippa kokonaan pois,otettu välillä lomaa touhusta ja välillä annettu ihan vaan mennä kun itse tahtoo.Mikään ei vaan tuota tulosta.Lapsi siis nyt 2,5-vuotias.

Hjälp!?

Kyllä se oppii kun vain annat olla ilman vaippaa. Hermot siinä menee ja pyykkiä tulee paljon mutta tarpeeksi kauan kun annat olla ilman, oppii kyllä käymään potalla. Näin ainakin meillä. Muistutat vaan välillä että "joko olisi pissahätä" ja viet potalle. Yritä tehdä siitä potalla käynnistä kivaa esim. lukemalla kirjoja lapsen kanssa hänen potalla istuessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Koska te ootte aloittanu pottailun?

No ehkä vuoden verran ollaan päivittäin asiaan tutustuttu.Välillä pitänyt ottaa lomaa kun on ollut jonkinasteista kammoa ilmassa.

Ja kirjoja ollaan luettu,laulettu ja leikitty.Odotin aika paljon siitä yhdestä ohjelmastakin,kun oli aiheena lapsen pottakielteisyys ja kuinka se ratkaistaan.No asiantuntija tuli paikalle ja sanoi,että kun teet tarrapolun ja lopuksi saa palkinnon niin onnistuu.Ja samantien tämä esimerkkitapaus innostui ja rynnisti pottailemaan.Ei meillä vaan niin toiminut kun jo joku aika sitten tuota yritin.Eikä ohjelmassa annettu mitään muita vinkkejä asiaan niin antoi vähän sen kuvan,että tämä homma toimii jokaisella..

Tuntuu niin oudolta kun esikoisen kanssa ei tätä ongelmaa ollut lainkaan.Innostui itse potasta ja oli jo yökuivakin tämän ikäisenä.En siis odottanut että menisi yhtä helpolla tämä toinen,mutta kun tällä kaverilla ei ole mitään kiinnostusta tehdä asioitaan pottaan.

Meillä on vähän sama juttu... No tyttö on 1v ja 7kk
On paljon ilman vaippaa, mutta meenee pissalle aina jonnekki nurkkaa tai piiloon.
Ei auta, vaikka laittais potankin sinne jemmaa...
No olen ajatellut, että kyllä tyttö oppii kun on sinnikäs ja tosiaan välillä pidetään taukoa :)

Istuu kyllä pikiä aikoja potalla...

Kesällä on hyvää aikaa harjoitella vaikka ulkonakin ilman vaippaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu harmaana:
Kokeile pöntön supistajan kans, olisko se "hienompi" lapsesta tehdä suoraan pönttöön?

Niin tän unohdin mainita,että tätäkin kokeiltiin jo.Poika tuijotti pönttöä todella hämillään ja kysyi sitten,että mikä toi on.Sitten kun koitettiin näyttää hänelle mistä on kyse,hän sanoi ei ja tempaisi sen supistajan pois. :D

Ei tähän tosiaan taida olla mitään kikkakolmosta nyt.Pitää vaan luottaa siihen,että ennen kuin kouluun menee,tuo on noista vaipoistaan päässyt eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja l:
moi, meillä poika alkoi pissaamaan pönttöön kun sai seisovaltaan, ja kuunneltiin aina yhdessä loriseeko? poika 2v

Tätä siis seuraavaksi.Onhan tuo toisaalta ollutkin innoissaan kun isoveli menee pissalle..En vaan oo ajatellut,että tuo itse vielä hommaan "pystyisi". :D Tänks!

Meillä lapsi jotenkin inhos pottaa; kaikenalaisten kokeilujen jälkeen päätin unohtaa toviksi. Oli melkein 3v. kun yks kaks vaan olikin päiväkuiva, vaipat nevadaan ja jäbä kävi pöntöllä ilman supistajaa. Eli, mun mielestå....oppivat kun ovat valmiita.

Yhteistyössä