pp-hoitajasta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän 1 vuotias aloittaa päivähoidon pp-hoitajalla. Meidän tarkoitus on että lapsi joutuisi olemaan mahdollisimman vähän siellä. Mutta hoitaja on erimieltä. Ku miehelläni on iltavuoro niin hän menee töihin vasta 14.00 niin hoitaja käski silti tuoda lapsen jo 9:säksi. Hullua viedä vaikka itse kotona vielä monta tuntia. Voiko hoitaja muka määrätä koska lapsi pitää viimeistään viedä?! Saako hoitaja vähemmän rahaa jos yksi lapsi on joinnakin päivinä vain muutaman tunnin?

Jos siellä lasten päiväuniaika on vaikka klo 12-14, niin ymmärrän kyllä, ettei sinne haluta sitten ketään herättämään muita lapsia. Ja varmaan se palkkakin määräytyy sen mukaan, paljonko lapsia on kokopäiväisenä.

[QUOTE="vieras";24718740]Meidän 1 vuotias aloittaa päivähoidon pp-hoitajalla. Meidän tarkoitus on että lapsi joutuisi olemaan mahdollisimman vähän siellä. Mutta hoitaja on erimieltä. Ku miehelläni on iltavuoro niin hän menee töihin vasta 14.00 niin hoitaja käski silti tuoda lapsen jo 9:säksi. Hullua viedä vaikka itse kotona vielä monta tuntia. Voiko hoitaja muka määrätä koska lapsi pitää viimeistään viedä?! Saako hoitaja vähemmän rahaa jos yksi lapsi on joinnakin päivinä vain muutaman tunnin?[/QUOTE]

Kannattaa jutella asiasta hoitajan ja ohjaajan kanssa, mutta yleensä (vuorohoitoa lukuunottamatta) kaikkiin päivähoitopaikkoihin toivotaan lapset viimeistään ennen lounasta, ruokailu ja päiväuniaika on "rauhoitettua", varsinkin pph:lla ei oikeen toimi hyvin, että yksi lapsi mahdollisine eroahdistuksineen ja huutoineeen) pärähtää ovikelloa soittelemaan juuri kun ollaan päiväunilla. Klo 9 tuomisen en usko olevan ihan pakollista, mutta siitä kannattaa keskustella, ja jos ei yhteistä säveltä löydy, kannattaa keskustella ohjaajan kanssa muista vaihtoehdoista. Lapsen kannalta on helpompi sopeutua, jos päivärytmi on suht samanlainen hoidossa ainakin aluksi, eli päivä alkaa suht samoihin aikoihin aina. Ymmärrän kyllä pointin, että on ikävä viedä lapsi heti aamusta, kun itse menee myöhään töihin, eikä sitten ehdi edes illalla lapsen kanssa olla. Itse lähtisin ehdottamaan, että mies vie lapsen näiä aamuina vähän ennen lounasaikaa, en usko että onnistuu viedä vaikka esim. klo 1.

Rahan menettämisestä sen verran, että hoitaja menettää kulukorvauksia niiltä aterioilta, joilla lapsi ei (suunnitellusti) ole, mutta kulukorvauksen ollessa noin 100e/kk/lapsi, jos lapsi syö 3krt/pv hoidossa, niin ei suurista summista ole kyse. Tilanteessa jossa lapsia on hoitajalla vähän (esim pari omaakin lasta ryhmässä), voi hoitajan työaika jäädä lyhyeksi, ja joutuu mahdollisesti korvaamaan työaikaa esim. päiväkodissa. (Mutta nämä ei kyllä ole vanhempien huolia missään nimessä, kunhan laittelin arvauksia hoitajan syistä toivoa ns. aamusta alkavaa päivää.)

Meidän pph ainakin liikkuu metsissä ym. lasten kanssa lounaaseen asti. Eli pph haluaa varmasti vapaasti suunnitella päiväsnsä ilman, että täytyy päivystää kotona yhtä lasta. Myös lounasaika saattaa vähän vaihedella aamun ohjelman mukaan. Meillä ei edes klo 9 riitä aamulla, sillä porukka lähtee ulos usein jo 8.30.

Eiköhän tuollaisessa tilanteessa päiväkoti sopisi teille paremmin.

[QUOTE="minä";24720939]Meidän pph ainakin liikkuu metsissä ym. lasten kanssa lounaaseen asti. Eli pph haluaa varmasti vapaasti suunnitella päiväsnsä ilman, että täytyy päivystää kotona yhtä lasta. Myös lounasaika saattaa vähän vaihedella aamun ohjelman mukaan. Meillä ei edes klo 9 riitä aamulla, sillä porukka lähtee ulos usein jo 8.30.

Eiköhän tuollaisessa tilanteessa päiväkoti sopisi teille paremmin.[/QUOTE]

No en usko et tämä pphoitaja lähtee 3, 2 ja kahden 1 vuotiaan kanssa metsään. Läheiseen puistoon joo mutta kyllähän sitä voisi jättää lapsen siihenkin. Päiväkoti ei ole mielestäni 1-vuotiaalle hyvä paikka.

Me veimme lapset pp-hoitajalle ruokailuun eli n.11.30 kun toinen vanhemmista meni iltavuoroon. Minun mielestä vanhemman tehtävä on ajatella lapsen parasta (pienen lapsen kohdalla on hyvä että hoitopv mahdollisimman lyhyt) eikä hoitajan menetettyjä palkkioita. Hoitajan on keskusteltava työnantajansa (jos kunnallinen hoitaja)kanssa palkkioista.

Yhteistyössä