Pph:ksi kun omat 9kk ja 2,5v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purppuraa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purppuraa

Vieras
Olen ajatellut jäädä perhepäivähoitajaksi, omat lapseni ovat 9kk sekä 2,5v.
Olisi kiva kuulla ihan käytännön kokemuksia aiheesta! Minkä ikäisiä lapsia kannattaisi yrittää saada hoitoon ja onko liikaa, jos ottaa 2 ulkopuolista omien pienten lisäksi?

Entä osaako joku sanoa, että jos saan yhteensä 1449€, niin paljon tuosta summasta todellisuudessa jää käteen?

KIITÄN! =)

Jos ryhdyt pph:ksi niin sun omat lapset lasketaan hoitolapsiksi eli noiden lisäksi voisit ottaa 2 vierasta. Sillä et kyllä tienaa, koska maksat omiesi hoidosta kunnalle ja saat kahdesta vieraasta lapsesta palkan/kulukorvaukset(n.4e/pv/lapsi).

[QUOTE="inkku";22901756]Jos ryhdyt pph:ksi niin sun omat lapset lasketaan hoitolapsiksi eli noiden lisäksi voisit ottaa 2 vierasta. Sillä et kyllä tienaa, koska maksat omiesi hoidosta kunnalle ja saat kahdesta vieraasta lapsesta palkan/kulukorvaukset(n.4e/pv/lapsi).[/QUOTE]

muoks. Siis maksat omiesi hoidosta ja saat palkan NELJÄSTÄ, jos sulla on ne kaks lisälasta :D eli toisin sanoen peruspalkasta saat käteen puolet?

Asun kaupungissa, jossa saan max 2500€ yhteensä, jos minulla on maksimimäärä lapsi omieni lisäksi. Eli 2 + 1 eskari. Mutta tosiaan, 1449€ on se summa, jonka saan jos otan yhden lapsen. Kyselin lähinnä sitä tietäänkö joku kuinka paljon siitä jää yksityisenäpph:na (yrittäjä) käteen.

Jos en ota hoitolasta, niin joudun laittamaan lapet hoitoon ja menemään itse töihin. Kotihoidontuella kun emme pärjää. En kuitenkaan 9kk ikäistä halua vielä laittaa hoitoon.

Yhteistyössä