Pph:n työ ja väsymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pph"

Vieras
Mitä tekisitte tilanteessani? Olen ollut nyt 10 vuotta pph:na ja alussa kaikki sujuikin hyvin. Nyt minulle on iskenyt valtava väsymys työhöni ja jopa lasten äänet rasittavat :( Pidän kyllä lapsista, en huuda heille vaan annan vaan möykätä. En kauhiasti enää jaksa askarrella yms. heidän kanssaan. Ollaan muutettu vielä syrjäisemmälle seudulle, joten työkaverit ovat 10 km päässä. Joskus harvoin heitä tapaan. Kaipaan niin sosiaalista elämää! Ja muutakin kuin lapsia. Omani ovat koululaisia ja iltaisin olen rättipoikkiväsynyt enkä jaksaisi heidänkään kanssa. Kaikki on käytännössä hyvin, mutta tämä väsymys vaivaa. On vaivannut jo pari vuotta. Lääkärissäkin olen käynyt ja tutkittu on mm. kilpirauhanen. Ilman tulojakaan en voi olla ja täällä päin kun ei oikein töitä ole ja yhden palkalla emme tule toimeen :( Mikä ihme avuksi?

Ei koulutusta.... No lukio tullut aikonaan käytyä siihen se jäi. Päiväkotiin en pääse tällä koulutuksella. No ehkä sijaiseksi. Ja lähin päiväkoti 20 km päässä eikä autoa käytössä....

Ymmärrät varmaan itsekkin että hoito ei ole enää laadukasta kun olet tuossa pisteessä. Nyt on aika vakavasti miettiä ja niinkun joku jo sanoikin, niin ensin lääkääriin ja juttele päivähoidonohjaajan kanssa myös tilanteestasi.

Yhteistyössä