pph ollut lasten kanssa viikon pari sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sapettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sapettaa

Vieras
Tympäsee kun ryhmässä on tällänen kaikelle allerginen lapsi. No nyt sitten reakoi tuohon siitepölyyn. On toki tuskaisen näköinen lapsi jos ovat ulkoileet, silmät turvonneet, yskii, aivastelee ja kutiaa.
Mutta tarviiko koko ryhmän kyyhöttää viel sisällä? Minusta on niin väärin kun vanhemmat tuo tollasia hoitoon vaikka lääkäri sanoo, että vain allergiaa tämä yskä ja nuha!
Niin itsekästä, että sapettaa.
Koko muu ryhmä saa kärsiä tämän yhden lapsen takia ja hoitajakin jo on tympeissä.
Ulkoilua yrittivät eilen mutta hoitaja joutui soittaa vanhemmille ja viel ambulanssin antamaan avaavaa lääkettä koska vanhemmat ei ole antanut lääkettä mukaan hoitoon . Vanhemmat tulivat hakemaan normaalisti koska ei ole tarttuva tauti!
Ai mistä tiedän tämän? Hain lapseni hoidosta ja tämä äiti motkotti ambulanssin hinnasta (joo tosi kallis joopa joo) lääkkeen puutteesta ja avautui kaikkien kuulen kuinka paska hoitaja meil on.

Vaadin kyl kunnalta , että puuttuvat tähän nyt.

Kyllä tuollainen tapaus pitäisi hoitaa päiväkodissa.Siellä paremmat resurssit että joku jää sisään lapsen kanssa.Ei saisi todellakaan koko pph-ryhmä kärsiä asiasta.Ei kuitenkaan ole pph:n syy.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
No ohhoh. On kyllä tosi pahat reaktiot lapsella, mutta joillakin on, eikä sille oikein voi mitään jossei lääkket auta, varsinkin kun on tälläinen super-siitepölyvuosi.

Olen kyllä myös sitä mieltä, ettei tuon lapsen paikka ole hoidossa. Hoidossa olevan lapsen täytyy olla ulkoilukuntoinen, ei voi olla niin että koko ryhmä joutuu kykkimään sisällä yhden takia.

Oma hoitolapsi reagoi aika kovasti myös, on astmainenkin, eli muutenkin yskii paljon ja limaa on kurkussa. On ollut tosi tukkoinen ja välillä jopa tuskainen, mutta kyllä me on joka päivä silti oltu ulkona. Olen sanonut vanhemmille, että voidaan vähemmän olla, mutta joka päivä ollaan silti. Jos ei lapsi siihen kykene, niin silloin hänen paikkansa on kotona vanhemman kanssa siihen asti kun kykenee.

Yksinkö se lapsi pitäisi jättää sisälle kun muut menee ulos?
Mietipä oman lapsesi kohdalle hyväksyisitkö moista käytöstä?

Ideaali tilannehan olisi että allergisen lapsen vanhemmat saisi sairaanlapsen hoitovapata töistä, mutta ainahan se ei valitettavasti ole mahdollista.

Toivottavasti lapsen vanhemmat tuovat lääkettä hoitoon vastaisuuden varalle (ihan turhaa motkottaa lääkkeen puutteesta jos sitä ei ole toimittanut hoitajalle)

Mulla on parin kaverin lapset tosi allergisia nyt, toki koululaisia, ja ovat lääkärin määräyksestä kotona sisällä ei mitään asiaa ulos muuten turpoo kaikki kiinni.

Hankalahan tilannetta on semmoisen käsittää jos ei ole omaa kokemusta.

Mulla on parin kaverin lapset tosi allergisia nyt, toki koululaisia, ja ovat lääkärin määräyksestä kotona sisällä ei mitään asiaa ulos muuten turpoo kaikki kiinni.

Käsitän tilanteen aivan hyvin. MUTTA lapsi ei ole ulkoilukuntoinen, kipee, itkuinen ja vanhempia kaipaava.
Meil on sopimuksissa , että lapsi ei voi tulla hoitoon jos ei ole ulkoilukuntoinen ja tuo ei todellakan ole!
Minua raivostuttaa vanhempien välinpitämättömyys ja rahan säästö lapsen ja muitten kustannuksilla.

Mutta se ei silti saa tapahtua muiden lasten kustannuksella!!!

Nyt on muutenkin hyvät ilmat, niin sisällä nyhjöttäminen on kyllä tuskaa, niin lapsille kun hoitajalle. Smaa mieltä muiden kanssa että päiväkotiin lapsi!

ja lääkettä ei hoitaja ollut antanut koska kehoituksista huolimatta vanhemmat ei tuonneet lapsen omaa lääkettä vaan isommalle sisarrukselle määrättyä lääkettä. Tästäkin äiti raivosi vaikka tietää , ettei hoitajalla ole lupaa lääktiä lasta miten sattuu ja vanhempien ohjeistuksella ilman lääkärin määräystä.

Kiva menn taas viemään lasta hoitoo kun tuo myrskyn merkki äiti on siel taatusti samaan aikaan.

Kyllä minä ainakin käsitän, oikein hyvin. Kärsin nimittäin itsekin aika lailla siitepölyallergiasta.
Musta olis aivan yhtä väärin jos koko ryhmä joutuisi olemaan viikkotolkulla sisällä sen takia että minä en voi mennä ulos. Kyllä se olisi saikun paikka silloin.

Sääliksi käy sitä allergista lastakin, kun näkee kuinka kurja olo sillä on :(

Vähän kaksipiippuinen juttu tämä mielestäni.
Meillä molemmat lapset oireilee nyt aikas pahasti tämän siitepölyn takia, vanhempi on päiväkodissa, nenä vuotaa, yskittää, ja on kipeän oloinen, mutta on kuitenkin " vain " allerginen. Tyttö kun on vain 5 päivää/ kk hoidossa ja nyt viimestä päivää ylipäätään tuossa pk:ssa niin en kyllä pitänyt kotona vaan vein hoitoon ja sanoin että allergia vaivaa.

Pienemmän kanssa ollaan kerhoiltu ( ja tietysti isompikin on ollut mukana ) vaikka ovat kipeiltä vaikuttaneet, ja paheksivasti katsoville olen kovaan ääneen ilmoittanut etteivät lapseni ole nuhaisia vaan allergisia.

Ymmärräs ap:n närkästyksen kun kyseessä on pph ja koko ryhmä on tällöin pidettävä sisätiloissa, noin allergisen lapsen paikka olisi ehdottomasti päiväkodissa, mieluiten vielä allergiaryhmässä, mutta on se aika hankalaa pitää allerginen lapsi kotihoidossa allergiaoireiden takia, siis jos vanhemmat kuitenkin käyvät töissä. Ei minulla ainakaan olisi varmastikaan mahdollisuutta olla poissa töisä muutamaan kuukautta siksi että lapseni on allerginen, pakkohan ihmisten on ne laskut, asuminen ruoka yms jollain maksaa, ja miten sitten jos yhden ihmisen tulot tippuukin nollaan ??

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Miksi näin allerginen on alunperin viety pph? Selvähän se että yksi aikuinen ei pysty jakautumaan moneksi, ja tasapuolisuutta ei lasten keskuudessa voi olla. Kaikkien tarpeisiin ei siis pystytä vastaamaan. Mikä taas pk olisi mahdollista

onkohan vanhemmat koskaan kuullutkaan allergialääkkeistä?

En tiedä. Ei varmaan. Lapsi pph koska on ruoka-aine ja eläinallerginen. Nyt uutena tänä keväänä tullut tää siitepöly.
Minusta lapsi on oikeasti kipeä eikä allerginen. Lima on niin keltaista/vihreää mitä hoitaja siltä pyyhkii kun aivastelee niin valuu pitkin naamaa.
Ymmärrän , että lapsella on uono olo ja säälin yms. Mutta vanhempia en sääli .

Mutta kun se siitepöly allergia ei ole akuuttisairaus, niin eipä ne vanhemmat saa palkalla olla lasta hoistamassa, eli lienee mahdotonta heille jäädä kotiin.
Pk olisi ehkä parempi paikka kuin pph, jotta joku hoitaja voisi olla sisällä tämän lapsen kanssa.

Tuli mieleen onko mahdollista saada lapselle esim. avustajaa sinne perhepäivähoitoon. Kumminkin sen verran "sairas" tällä hetkellä, että kriteerit vois täyttyä? Siis jos moniallerginen jne.. Avustaja voisi sitten jäädä lapsen kanssa sisälle muitten ulkoillessa.

En kyllä sen kummemmin ole perehtynyt näihin asioihin, vaikka varmaan pitäisi ammatin puolesta tietääkin :D

[QUOTE="Pph";26373407]Ota tälläisessä tilanteessa yhteyttä perhepäivähoidon ohjaajaan. Kerro tuohtumuksesi.[/QUOTE]

kannatan tätä ratkaisua. Siellä kertovat voiko asialle tehdä mitään. Luulisi, että tuossa tapauksessa saisi esim. yksiryislääkäriltä lausunnon, jonka mukaan lapsi tarvitsee toistaiseksi kotihoitoa.

Yhteistyössä