Pph:t (ja tietty muutkin saa vastata)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Miten ehditte tehdä lounaan, jos olette aamupäivän lasten kanssa ulkona? Minua kiinnostaisi tietää, voisin ottaa vinkkejä omaan arkeenikin =)

Teettekö pph:t edellisenä iltana ruoan lämmitystä vaille valmiiksi vai uuniruokaa, joka hautuu ulkona olon ajan uunissa, vai miten? Kiitos jo etukäteen vastauksista =)

Esivalmistelut illalla, loput aamulla. Keitot kypsyy, kun ulos lähtiessä kiehuttaa hetken reilusti, kansi päälle ja levy kiinni. Liha ym. ruuat on kyllä edellisenä iltana valmistettava.

joskus edellisenä iltana kuorin perunat, laatikkoruoka n kerran viikossa, perunat keittyy ulkoilun ajan(sis keitot, muussi tai pelkkä peruna), kastike ennen ulkoilua valmiiks ja sit lämmittää kun tullaan, pasta-/riisiruokien veden laitan kiehumaan heti kun sisälle tuun, sitten autan lapsilta vaatteet pois
monesti käyn myös hieman ennen sisälle tuloa laittamassa veden kiehumaan.. Miten milloinkin. Aamulla on hyvää aikaa tehdä valmisteluja kun aamupala on syöty/jos aamuvuoro niin ennen aamupalaa.
Tulipas sekavaa tekstiä mutta toiv ymmärrät.

Tuohon "oleentuu" aika hyvin tuohon ruoan tekoon.

Mä teen esivalmistelut lasten syödessä aamupalaa, ja loput sitten ulkoa tullessa. Sellaisia liharuokia en teekään, jotka vaatii yli 3 tunnin kypsennyksen. Illalla en tee mitään töihin liittyvää, en vastaa edes puhelimeen.

Meillä aina tuore ruoka lapsille. Mitään en tee etukäteen. Illat ovat täynnä omia menoja ja työpäivä kestää muutenkin pitkään. Teen ruoan aamulla, kun ensimmäiset lapset tulevat klo 7 aikaan. Perunat jäävät kuumaan veteen kypsymään ulkoilun ajaksi. Makaronit ja riisit ehtivät kiehua ulkoatulon jälkeenkin. Kanat ja lihat laitan uunissa ja jätän sinne folion alle ulkoilun ajaksi. Hyvin on sujunut jo pitkään :)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mä teen esivalmistelut lasten syödessä aamupalaa, ja loput sitten ulkoa tullessa. Sellaisia liharuokia en teekään, jotka vaatii yli 3 tunnin kypsennyksen. Illalla en tee mitään töihin liittyvää, en vastaa edes puhelimeen.

Sama täällä :-)

Kiitos paljon vastauksista! Mulla alkaa olla tuo oma lapsi sen ikäinen, että tykkäisi olla ulkona paljon. Iltapäivällä päiväunien jälkeen käydään aina, ja yleensä vielä päivällisen jälkeen. Eli illalla on vaikea löytää aikaa ruoan tekemiseen. Mutta ehkä aamulla riittäisi energia niin että valmistaisin esim. ruoan uuniin =)

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Meillä aina tuore ruoka lapsille. Mitään en tee etukäteen. Illat ovat täynnä omia menoja ja työpäivä kestää muutenkin pitkään. Teen ruoan aamulla, kun ensimmäiset lapset tulevat klo 7 aikaan. Perunat jäävät kuumaan veteen kypsymään ulkoilun ajaksi. Makaronit ja riisit ehtivät kiehua ulkoatulon jälkeenkin. Kanat ja lihat laitan uunissa ja jätän sinne folion alle ulkoilun ajaksi. Hyvin on sujunut jo pitkään :)

suunnilleen sama tekniikka täälläkin + ajastettavat kodinkoneet

Sitten te ihmettelette kun lapsi ei tulekaan aamulla?

Täällä myös!
Enkä kuittaa illalla tulleita viestejä myöskään. Meinasi tulla tavaksi, että "OHO, unohdin viimeviikolla kertoo, että huominen iltavuoro muuttuki aamuvuoroksi...Eli tullaanki klo 5.30" Juu, siinähän tulette, mutta minä olen vielä nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Viestin voi myös laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä me ihmetellään ja miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja yksit.pph:

Täällä myös!
Enkä kuittaa illalla tulleita viestejä myöskään. Meinasi tulla tavaksi, että "OHO, unohdin viimeviikolla kertoo, että huominen iltavuoro muuttuki aamuvuoroksi...Eli tullaanki klo 5.30" Juu, siinähän tulette, mutta minä olen vielä nukkumassa.

HEi! tuossa on järkeä :) itse kyllä vastailen vanhemmille. Nämä kyllä kysyvät, että sopiiko tuoda aikaisemmin mutta tuohan on hyvä koska minun ei tarvitse vastata viesteihin ja näin ollen "eivät voi" tuoda aiemmin. Kiitos! Täytyy varmaan tosiaan alkaa olemaan tarkempi. Itse olen uusi tällä alalla vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja yksit.pph:

Täällä myös!

HEi! tuossa on järkeä :) itse kyllä vastailen vanhemmille. Nämä kyllä kysyvät, että sopiiko tuoda aikaisemmin mutta tuohan on hyvä koska minun ei tarvitse vastata viesteihin ja näin ollen "eivät voi" tuoda aiemmin. Kiitos! Täytyy varmaan tosiaan alkaa olemaan tarkempi. Itse olen uusi tällä alalla vielä.

No, minä en tee siis todellakaan tätä "ilkeyttäni", vaan tuli vain vuosien jälkeen mitta täyteen. Kuka muukaan meidän puoliamme pitää, jollemme me itse? Alkoi nimittäin luisumaan ihan käsistä jo tuo. Ilmoiteltiin miten sattuu ja unohdettiin käytännössä aina kertoa noista vuoromuutoksista.
Stoppi tuli sille, kun muutaman kerran käytiin lukitun oven takana aamutuimaan. Ja asiasta kyllä asiallisesti huomautin, voi niiin useasti.

Esivalmistelen illalla, ja teen sit aamupalan jälkeen valmiiksi, eli laitan uuniin ulkoilun ajaksi, ja keitot just käteviä kiehauttaa pihalle lähtiessä niin ovat valmiita kun mennään sisälle. Mulle tulee ensimmäiset lapset klo 8, joten kun ei tavitse töiden takia herätä aikaisin, niin en viitsi herätä jo kukonlaulun aikaan ruokaa vääntämään. Eri juttu tietysti jos eka lapsi tulisi vaikka klo 6.30, niin kerkeisi hyvin valmistella ruoan siinä aamullakin kokonaan.

Yhteistyössä