Prednisolon ja Atarax kuinka vaarallisia alkuraskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nina"

Vieras
Yritystä takana lähes vuosi ja sen jälkeen aloin saada allergisia tai jotain muita reaktioita melkotiheään. Kasvojen ja kaulan runsasta turvotusta ja koko kropassa kohollaan olevaa punaista ihottumaa. Tällaisia oireita ollut nyt noin 4 kk ajan ja lähes tauotta olen tuon ajan syönyt noita lääkkeitä. Tietoa ei ole mistä johtuu, mutta lääkärit epäilevät minun olevan allerginen jollekin mutta ei tietoa mille. Ehkäisyä emme ole käyttäneet (vaikka lääkäri ei suositellut raskaaksi tulemista tässä tilaanteessa) koska minulla alkoi kierto tasaantua vasta kun olin 10kk syömättä e- pillereitä. Kondomin käyttöä en koe mielekkäänä koska siitä tulee alapäähäni pitkään kipeinä olevia haavaumia ja kipu alkaa yuntua jo melko nopeasti yhdynnän aloittamisen jälken. Tosin eipä tässä seksiäkään ole kovin tiheästi tullut harrastettua kun olen ollut kipeänä ja pienikin kosketus rikkinäiseen ihoon sattuu.

Nyt kuitenkin aloin pohtia pitäisikö vain kiltisi aloittaa e-pillerit uudestaan (vaikka ei yhtään huvittaisi) etten satu raskaaksi tulemaan. Muutama lääkäreistä oli sitä mieltä ettei pienistä kortisoni määristä ole haittaa kun taas toiset ovat sitä mieltä ettei nyt missään tapauksessa kannata yrittää lasta. Ikää löytyy 31-vuotta joten harmittaa kun taas tuli tällainen takapakki vauvahaaveisiin. Viisi vuotta sitten alettiin jo pohtia mieheni kanssa lapsen hankintaa mutta "oikea aika" kummallekin tuntui olevan vasta nyt kun yrityksen aloitimme.

Teidän kokemuksia lääkkeistä alkuraskauden aikana kaipailisin!

Ota yhteys läääkäriin. Itse olen syönyt kortisonia reuman vuoksi läpi raskauden pienllä annoksella, mutta nämä lääkeasiat pitää kunkin käydä yksilöllisesti läpi lääkärin kanssa.

Predinosolon on lääke, jota käytetään joissakin tapauksissa lapsettomuushoitojen tukena alkuraskaudessa. Sen suhteen voit olla huoleti. Atarax kai on antihistamiini, ja antihistamiini itsessään voi aiheuttaa lapsettomuutta.

En tiedä tehdäänkö näin nykyään,mutta mulle pistettiin kerran viikossa kortisoonia ekaa odottaessani,lapsen keuhkojen kypsyttämiseksi. Vuosi oli 1995. Tosin raskaus oli puolen välin yli kun se aloitettiin. Mitä siinä predisolonin ohjeissa lukee raskaudesta?

Yhteistyössä