Hae Anna.fi-sivustolta

Prednison-kortisoni

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Nel., 07.01.2011.

1. Nel. Vierailija

Onko kokemusta kortisonin käytöstä IVF:ssä?

Mitä haittavaikutuksia on ehtinyt tulla lyhyessä käytössä, entä jos raskaus onkin saatu alulle, ja kortisonia jatkettu rvkolla 8 asti? Ehtiikö kuukasvoisuus ja unettomuus jo iskeä?

Olen kuullut että monella on ollut positiivinen vaikutus raskauden alkuun saamiselle, kun kortisoni ollut mukana.

2. Lumikukka'' Vierailija

Mulla on nyt ensimmäistä kertaa käytössä, PAS-hoidossa. Keskiviikkona aloitin ja sormet on pikkuisen turvoksissa. Tänään kävin lääkärin pakeilla ja hän sanoi, että voi viedä yöunet ja piristää mieltä :) Ja sehän ei ole koskaan miinusta, se piristys.

Noin viikko ennen siirtoa pitäis aloittaa sanottiin miulle.

3. tauolla Vierailija

Mulla oli viimesimmässä siirrossa tuo ja lisäksi minidisperin. En muista että ois mitään oireita ehtiny tulla, mutta ei kyllä plussaakaan.

4. Olen joskus käyttänyt Prednisonia, tosin muihin tarkoituksiin. Oireita ei tule kuin suurella annostuksella ja pitkällä käytöllä. Esim kuukasvoisuutta ei tullut itselleni edes kuukausien käytön jälkeen. Kortisoni on aine, josta aina pelotellaan ja varotellaan, mutta on siitä monta hyvääkin seurasta. Kuten esimerkiksi hoitojen tukena ja niistä sitten alkaneet raskaudet, niveltulehdukset ja erinäiset muut autoimmunisairaudet.

5. Lumikukka'' Vierailija

Joo, mä olen tässä nyt ehtinyt jo jonkin aikaa käyttää ja täytyy sanoa, että saatoin kuvitella sen sormiturvotuksen. Tai sitten se johtui jostain muusta. Mutta enää en huomaa mitään.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri