Pregnylin neulat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sini 78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sini 78

Jäsen
13.09.2006
228
0
16
Huomenta!

Kävin eilen ultrassa ja maanantaina pitäis pistää Pregnyl, mutta unohdin pyytää polilta neulat ja ruiskun, eikä niitä kukaan tarjonnutkaan :| Kysymys kuuluukin nyt että saankohan ne apteekista kun haen lääkkeen vai pitääkö mun hakea ne Naikkarilta? Aion toki soittaa tänään sinne ja kysyä, mutta ajattelin josko joku täällä tietäisi, kun soittoaika on vasta iltapäivällä.

Sini, uskoisin, että niitä saisi apteekista. Soita vaikka ja kysy varalta. Pistit vissiin etukäteen Puregonia? Itse sain ainakin Purkka-kynän sellaisessa aloituspakkauksessa eli pieni pussukka, josta löytyi myös pari pregnyliin käyvää ruiskua.

Taloudellisesti ajateltuna.. Kannattanee ostaa apteekista ellet nyt ihan hoitopaikan vieressä asu. Kaksi neulaa ja ruisku maksavat yhteensä n. 0,5e. :) Kuten Sahrami sanoi, niin yleensä ne tulee siinä Puregon-"meikkilaukun" mukana.

Jokuhan joskus (<-- Hyvä lähde..) kirjoitti ettei apteekki ollut suostunut myymään mutta luulisi onnistuvan apteekissa kuin apteekissa kun samalla ostaa kyseisen lääkkeen.

Kiitos vastauksista! Mullakin oli muutama ruisku ja neulat siinä pussukassa, mutta ne on käytetty nyt. Toivottavasti suostuvat myymään apteekissa, ettei nyt tosiaan sen takia tarvis mennä Naikkarille...Yliopiston apteekissa aina käyn, siellä nyt luulis ainakin olevan niitä.

Mulle kävi kans noin. Aloituspussin varusteet oli jo käytetty ja unohdin pyytää uudet neulat ja ruiskun. Pieni ajatuskatko kun Puregonissa tuli neulat mukana... No, klinikka oli jo kiinni ja viikonloppu alkamassa kun apteekkiin menin ja tilanne selvisi mulle... Selitin miten tyhmä olin ollu ja kysyin noita varusteita. Antoivat mukaan kun vaan löysivät oikeat koot, eikä edes veloittaneet mitään. Ihanaa henkilökuntaa!

No niin, kävin apteekissa ja sain onneksi ne tarvikkeet. Tosin neulojen kokojen kanssa oli vähän arpomista, kun mun olis tietenki ite pitänyt tietää että minkäkokoisia oon käyttäny...Enhän mä nyt niitä värikoodeja muistanut, kun siitä on monta kuukautta kun viimeksi pistin Pregnylin. No mut kyllä se siitä sitten selvisi, pääsee piikittämään taas...Eikä multakaan veloitettu niistä mitään.

Kyllä apteekissa myyvöt, kun on syy, mihin neuloja tarvii (lääke). Me ostettiin kerralla 3kk lääkkeet ja neulat, kaksi kertaa viikkossa pistetään, kerralla menee 2 neulaa (pitkä ja lyhyt) ja yks ruisku. Ei meille kukaan polilla neuloja tarjonnut, vaan ite on ostettu.

Ei myöskään olla saatu mitään aloituspussia missään vaiheessa, vaikka syyskuusta asti on pregnyliä pistetty 2krt/vk. (eri tarkoitukseen, kuin teillä, joilla pistetään kerran ;) )

Useamman kerran on tullut pisteltyä ja neuloja olen saanut välillä klinikalta, välillä ostanut apteekista. Apteekeissa tuntuu välillä olevan huonot neulavalikoimat... Useamman kerran on juotunut ottamaan mitä tarjolla sattuu olemaan. Jos vain muistan, yritän pyytää neulat aina klinikalta -saa ainakin riittävän pienen pistoneulan =)

Kyllä me on saatu sopivat neulat, ei se nyt niin nökönuukaa ole, onko se väri juuri oikea, meillä on ollut käytössä pitkää ja tosi pitkää neulaa sekä ainakin kolmea kokoa pientä, värejä tai G-kokoja en muista. Ja 1ml ruisku on ollut aina. Pitkä neula kannattaa ottaa niin pitkä, että se varmasti ylettyy pohjaan asti ja pisto neula voi olla sitten tosi pieni (eikö se irroituspiikkinäkin pistetä ihon alle, eikä lihakseen?)

Minä ainakin (edelleen) pistoskammoisena haluan mahdollisimman pienen pistoneulan ;) Niistä ei apteekeissa ole aina ollut valinnanvaraa. Mutta neulan koosta huolimatta pistäminen on aina onnistunut, vaikka välillä ollut isompikin neula. Musta vaan on inhottavaa, kun neula poksahtaa vatsanahan läpi.

Pregnyl pistetään ihon alle.

juu, ihon alle pistetään pienellä, mutta niitä pieniäkin on muutamaa kokoa, kaikki aika pieniä. Sekoitusneulallahan ei muuten ole väliä, mutta pitkä pitää olla, että yltää ampullin pohjaan asti.

Mun mielestä pregnylin ohjeissa on maininta, että voidaan pistää lihakseen, mutta en tiedä, missä tilanteessa näin tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Mussu: Se "Meikkilaukku" tulee Puregonin mukana.
Sopiiko kysyä, miksi pistät sitä niin usein? :)

Jaa, no ilmankos me ei olla sitä saatu, eikä toki sillä olis pitkälle päästy, mutta ollaan siis ite ostettu neulat, tänään katoin ja meillä on nyt 22 ja 26G:n neulat tällä hetkellä.

Sopii kysyä: siksi, kun pistän miestä :laugh:

Eli miehillä Pregnyliä käytetään siittiötuotannon käynnistämiseen ja ylläpitämiseen, meillä ollut nyt syyskuusta asti piikkirumba 2x 4000ky / vk ihon alle. Mä pistän, mies ei ite ilkeä ittelleen ja mulla se nyt töitten puolesta sujuu - toiselle pistäminen siis, omaan nahkaan olis vaikeampi.

Yhteistyössä