Hae Anna.fi-sivustolta

Prepaid vai muu liittymä?

Viestiketju osiossa 'Säästöpossu' , käynnistäjänä Pre-paid, 28.07.2008.

1. Pre-paid Vierailija

Hei kaikki,
    olen hankkimassa "vara"liittymää vanhaan kännykkääni. Tarkoitus ei ole tätä kännykkää käyttää normaalisti, koska jokaisella perheenjäsenellä on oma kännykkä, vaan tehdä tästä varapuhelin, sillä aiomme luopua lankapuhelimesta. Voi olla että olen liian varovainen, kyllähän sen kait pitäisi riittää kun meillä kaikilla (3 henkeä) on oma känny, mutta kuitenkin! Jos vaikka lapsi on yksin kotona, omasta kännystä loppuu akku tai känny vaikka katoaa ja pitääkin saada äkkiä yhteys vanhempiin.

Niin, kysynkin nyt että kannattaako hankkia perinteinen liittymä vai prepaid. Perusmaksun ainakin pitää olla halpa ettei makseta "tyhjästä". Ei ole kokemuksia prepaidista, siksi kyselen. Onko prepaid-liittymä voimassa rajattoman ajan?

2. pepartim Vierailija

Olen prepaidia käyttänyt lapsillani ja se on toiminut tosi kivasti. Siinähän ei niitä kuukausimaksuja ole, vaan puhelun hinta on hieman kalliimpi kuin normaaliliittymässä, jossa on se kk-maksu.

Prepaidin huono puoli on siinä, että jos sitä puhelinta halutaan käyttää yleisesti, niin numeroa ei voi mitenkään "rekisteröidä" eikä se löydy numerotiedustelusta. Lapsilla toisaalta se on erittäin hyvä, niin ei tule heille muutenkaan sitten mitään lehtikauppiaita tms. häiriköimään.

Prepaid on voimassa käsittääkseni 12 kuukautta viimeisimmästä latauksesta tai puhelusta lukien. Jos sellaisen hankkii, niin sitä kannattaa silloin tällöin käyttää, jotta se pysyy voimassa. Jos siitä puhuu esim. puhelun kuukaudessa, niin liittymä pysyy voimassa.

R-kioskilla on usein tarjouksia Prepaid-liittymistä, jossa saa ilmaista puheaikaa liittymälle. Joskus on myös tarjouksia. Käsittääkseni joistakin liittymistä saa jotenkin netin kautta ladattua puheaikaa, jottei tarvitse joka kerta jonottaa kioskilla.

Olen itsekin harkinnut juuri tuollaista prepaid-liittymää varmuuden vuoksi kotipuhelimeksi, mutta se tulee ajankohtaiseksi vasta sitten, kun vaihdan puhelinta, sillä meillä ei ole tällä hetkellä yhtään ylimääräistä puhelinlaitetta sitä varten. Meilläkin siis puhelimen tarkoituksena olisi olla varalla kotipuhelimena, jos jollakulla oma känny vaikkapa putoaa maahan ja menee rikki. Erityisesti iäkäs äitini kaipaisi, että meillä olisi ns. vanhan ajan lankaliittymä, jotta hän voisi soittaa joka kerta aina vain yhteen ja samaan numeroon, jolloin hänelle on sama, vastaako puhelimeen joku lapsista, minä vai mieheni, kun pääasia on, että hän ylipäätään vain saa jonkun kiinni. Itse olen välillä kiinni palavereissa ja puhelimen tavoittamattomissa, kun taas lapset olisivat joutilaina kotona auttamaan mummoa.

3. Prepaidillinen Vierailija

Minulla on "kotipuhelimena" DNA:n Prepaid-liittymä, jota käytän pääasiassa loma-aikoina. Minulla on työsuhdepuhelin, jota ymmärtääkseni saisin lomallakin käyttää, mutta jotenkaan en sitten kehtaa... En muista, että kuinka kauan tuo on voimassa viimeisestä käyttökerrasta (olisikohan puoli vuotta??!), mutta se puheajan voimassaolo jatkuu automaattisesti, kun käyttää/lataa lisää. Netissä olen puheaikaa aina ladannut, en ole koskaan hakenut mistään kioskilta tms. Usein puheaikalatauksista on vielä "bonustajouksia", esim. niin, että kun lataa 20 eurolla, saa puheaikaa 30:llä eurolla.

Itse käytän puhelinta enemmän tekstiviestien lähettämiseen kuin puheluihin, ja DNA:lla tekstarit maksavat (muistaakseni) 6 snt/kpl.

4. Pre_paid Vierailija

Kiitos vastauksista, kyttäänpä R-kioskin tarjousta!

5. mansikat Vierailija

Kannattaa tosiaan etsiä tarjouspaketteja.
    Tästä vertailusta voisi olla sinulle apua kun etsit prepaid liittymää:
    http://halvat.info/prepaid-gsm-liittymat/prepaid-gsm-liittymat-vertailu-ennakkoon-maksetut-matkapuhelinliittymat-vertailussa/

6. Pre_paid Vierailija

nimimerkille mansikat tuosta vertailujutusta!

7. Eikös...? Vierailija

Saunalahdella on "puhu hyvää" liittymä, josta et maksa mitään, joten jos se on tarkotettu "kotipuhelimeks" eikä kovasti ole käyttöä, entäs tämmöinen vaihtoehto?

8. annelipaavanen Vierailija

Minun mielestä huoleton puhelinliittymä on paras, koska silloin maksaa vain kuukausimaksun, jonka tietää jo etukäteen ja saa käyttää rajattomasti nettiä, puhua puhelimessa niin paljo kun haluaa ja viestittää niin paljon kun huvittaa.

9. kikkiu Vierailija

10. vierailija Vierailija

11. vierailija Vierailija

Liittymän sijaan tilasin netistä lehtitilauksen. Kaupan päälle sain pre-paid kortin!

12. vierailija Vierailija

Niin.... ja samalla sitten päätyy maksamaan liittymästään monesti paljon enemmän kuin käytön mukaan veloitettavasta.

13. vierailija Vierailija

Mulla on aiemmin ollut varapuhelimessa käytössä prepaid-liittymä, mutta oon nyt muistaakseni kaksi kertaa törmännyt siihen, että sitten kun kyseisestä puhelinta tarvitsisi, niin on saldo lopussa. Tuo toki ei ole ongelma, jos on jossain ns. jemmassa ylimääräinen prepaid tai on valmis lataamaan saldoa sille loppuun kulutetulle liittymälle.

Koska prepaidien hankkimisen muistaminen voi kuitenkin ainakin itselleni olla haastavaa eikä saldon lataaminen erityisemmin innosta, niin olen nyt harkinnut, että hankkisi varapuhelimeen jonkin halvan tavallisen liittymän. Noitahan saa, jopa niin sanotusti rajattomana melko halvalla, jos ei välitä netin nopeudesta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri