Hae Anna.fi-sivustolta

Primolut n 5mg käyttäjät...

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä primo, 04.02.2009.

1. primo Vierailija

Millaisia sivuoireita olette mahdolliseti saaneet ko. lääkkeestä? Itselleni uusi tuote siksi utelen. Mietin myös tuota annostusta eli jos lääkäri on määrännyt "2 tablettia päivässä" niin tarkoittaakohan tuo että otettava tabut yhtä aikaa vai aamuin illoin, vai ihan sama?

2. kataklysm Vierailija

ei kun se tarkoittaa et otat viikon satsin kerralla. luo perkele ohjeet

3. primo Vierailija

Kiitti ystävällisestä vastauksesta. Olisit voinut jättää väliin. Mukavaa päivää vaan sullekin.

4. Sandy78 Vierailija

Moi! Tosissaan täällä välillä näitä "tosi ystävällisii" vastailemassa... purkaisivat angstinsa muualla kun tällä kipeitä asioita käsittelevällä palstalla!

Mulla oli sama annostus, kaks tabuu päivässä ja mä otin ne ainakin kerralla. Ei tullu oikeestaan mitään ihmeempiä sivuvaikutuksii, ehkä mielialat vähä heittelehti ... ja se nyt on aika normaalia :D

5. Nallukka0 Vierailija

Anteeksi, että kysyn mutta onko nuo primot niitä mitä syödään että mensut alkaisi?

6. Hmmmm Vierailija

Juu käytetään niitä pitkien kiertojen tasaamiseen ja moneen muuhunkin "vaivaan".

Itse käytän noita menkkoja edeltävään tiputteluvuotoon. Tai käytin niin pitkään kun niistä oli apua. Nuo kuitenkin vaihdettiin Teroluteihin, koska lääkärin mielestä ei ole hyvä raskautua (siis JOS näin ihanasti sattuisi käymään) Primolutien aikana. Vaikka tästäkin taitaa olla paljon eri näkemyksiä lääkäreiden kesken niin minä uskon lääkärini sanaan. :)

Teroja kuitenkin nyt sain ohjeeksi syödä 2 tbl/pvä, eikä minulle kerrottu kuinka nuo pitäisi ottaa. Otin ensimmäisessä kierrossa molemmat samaan aikaan, mutta tiputteluvuotoon ei tuolla ollut suurta vaikutusta. Nyt toisen kierron ajan otin tabletin joka 12h välein ja ero on huomattava! Tiputteluvuotoa ei ole läheskään niin montaa päivää ennen menkkojen alkua. En tosin ole varma saako näin oikeasti tehdä, mutta minun elimistölleni ei sovi hyvin suuret hormonimäärien vaihtelut. Ottamalla pillerit eri aikoihin hormonia on tasaisemmin elimistössä.

Ensimmäisessä Primolutkierrossa oli kaikkia "raskausoireita". Pahoinvointi alkoi heti aamusta ja vasta iltapäivällä pystyi ajatella syömistä. Turvotus oli kamalaa ja rinnat olivat niin kipeät että suihkussa käyntikin sattui. Kuukautiset olivat myös huomattavasti kivuliaammat kuin sitä ennen. Tosin olen herkkä lääkkeille ja oireet kestivät vain yhden kierron ajan, eikä noita tai muita oireita enää tullut ensimmäisen kuun jälkeen.

7. Google tiesi kertoa että lääkelaitoksen sivuilla Primolutin "käyttöohjeessa" sanotaan useassa kohdassa että annostuksena voidaan ottaa 1 tabletti 2 kertaa päivässä, ei siis 2 tablettia 1 kertaa päivässä. Joten jos ei toisin sanota, niin ota 12h välein varmuuden vuoksi niin kuin minä tein Terojen kanssa.

8. Hyvät Naiset Vierailija

Millä lääkärillä te oiken käytte?? jos lääkäri ei kerro teille että monen tunnin välein niitä otetaan vai otetaanko ne molemmmat kerralla niiin herran jestas miksette kysy. mulla niitä määrättiin kolme kertaa kertaa vuorokaudessa 8 tunnin välein ja se lukee vielä pakkauksessa... Silmät auki naiset! Ja jos ette ole vastaanotolla muistaneet kysyä niin soittakaa ja kysykää, eikä mitän arvailuja. Tämän kaiken lisäksi ohjeissa lukee jos olet unohtanut ottaa yhden tabletin kerran ÄLÄ OTA SEURAAVALLA KERRALLA MOLEMPIA YHTÄ AIKAA!!!!! ei ollu tarkoitus valittaa mutta on kuitenkin teidän terveydestänne kyse joten olkaa tarkempia.

9. kaisa8311 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Last edited: 04.09.2016
  10. Hyi Vierailija

Oon primolutilla ja tuntuu et oon turvonnu about 5 kertaa isommaksi. Se tässä ottaa päähän

Nämä merkit paljastavat, että sinut on kasvattanut vahva nainen

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri