Hae Anna.fi-sivustolta

Prolia

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Luu, 09.04.2014.

1. Luu Vierailija

Olisiko teillä kellään kokemuksia osteoporoosilääke Proliasta? Pistetään kahdesti vuodssa ihon alle.

Miten se on teillä auttanut ja entä sisuvaikutukset, onko niitä ollut ja jos niin millaisia ja kauanko ne kestivät? Jouduitteko keskeyttämään sivuvaikutusten takia? Minulle päätös olisi helpompi jos olisi luettavissa käyttäjäkokemuksia. Kiitos. :)

2. Marjukka Vierailija

Medchat.com.....Prolia Forum....siellä vastaavanlaisia kokemuksia kuin minulla. Eli kovat säryt jaloissa ja käsissä!

Todella hirveä lääke!!

3. Hei "Luu"! Minullakin sama päätös edessä ja kävin lukemassa noita amerikkalaisia kokemuksia aiheesta ja huh, nyt en todella tiedä, että mitä tekisin, jos kerran kyseisestä lääkkeestä voi tulla noin kammottavia kiputiloja…Lääke on ilmeisesti markkinoiden uusimpia? Eikös ne kuitenkin testata, ennenkuin päästetään edes markkinoille? Lääkärin ON tutkittava ja tiedettävä joka potilaan tausta, ennenkuin edes lähdetään ehdottamaan ja kokeilemaan!

4. Kolme pistosta Vierailija

Olen ottanut Proliaa kaikkiaan kolme annosta. Vasta viimeisimmän pistoksen jälkeen aloin epäillä kaikkien outojen oireiden aiheuttajaksi Proliaa. Olen ollut koko tämän syksyn todella turvoksissa jatkuvasti ja vatsani, käsivarteni ja reiteni ovat täynnä selluliittia muuttamatta mitään elintavoissani. Jalkani ovat tosi kipeät jostain tuolta sisältä (luu?) ja jalkapohjani kipeytyvät myös todella usein, jolloin käveleminen on tosi vaikeaa. Tällaisia kävelykipuja minulla ei ole koskaan aiemmin ollut. Prolian olen päättänyt lopettaa. Enää en ota yhtään pistosta! Hoidan osteoporoosini isolla määrällä D3-vitamiinia, liikunnalla ja ravinnolla. Aikamoisia myrkkyjä tuntuvat olevan.

5. Olisimpa tiennyt Vierailija

Minulla aloitettiin kanssa Prolia Denosumabi lääkitys vuonna 2015 ja haittavaikutuksia ei ole puuttunut. Kivut luissa ja lihaksissa, päänsärky, lasiaiset irronneet molemmista silmistä ja on ajan kysymys milloinka verkkokalvot irtoaa, virtsanpidätyskyvyttömyys, vatsakivut, oksettava olo aika-ajoin, jaloissa ja käsivarsissa ihon kuivuminen. En ota enää tätä enkä muutakaan osteroporoosilääkettä, kokemus on niin hirveä. Hoidan monipuolisella ruokavaliolla, vitamiineilla ja liikunnalla.

6. Tietävä Vierailija

7. Osteoporoosi Vierailija

olen käyttänyt prolia lääkitystä, hyvät kokemukset ei mitään sivuvaikutuksia ja kipuja ole ilmennyt.

8. Tuuli Vierailija

9. Tuuli Vierailija

Lääkkeiden vaikutukset ovat aina hyvin yksilöllisiä! On tosi ikävää, ettei osteoporoosiin ole olemassa turvallista ja varmaa lääkitystä. Olen syönyt alendronatia yli 4 vuotta ja op on vain edennyt lannenikamassa. Turhaa lääkkeiden syöntiä. Myös mahdolliset sivuvaikutukset kamalia esim. leukanekroosi. Itse mietin juuri tarkkaan jätänkö kaiken lääkityksen sikseen ja yritän tulla toimeen omillani. Tsemppiä kanssasisaret.

10. Katriina Vierailija

Täällä myös uusi pähkäilijä tähän lääkkeeseen, mitä tehdä kun pelottaa....
    Toisaalta, kun omien murtumien syy on mysteeri ja lisää en halua, onko yhdestä injektiosta vielä suuret haitat ? Eli olisi mielenkiintoista tietää, oletteko te joilla on ikäviä kokemuksia, ottaneet useamman kuin yhden injektion ? Minua vain on osa kehoittanut edes kokeilemaan koska jos apu löytyykin niin.... Minulla ei ole todettu kuin osteopenia, mutta olen alle puolessa vuodessa saanut yhden reisiluumurtuman ja toisella kertaa samaan aikaan sääriluiden päiden murtumat. Lisää ei ole nyt kuvannettu kun on vain yritetty löytää syitä murtumiin.

11. vierailija Vierailija

Olen saanut j.6.kk Prolia inj. syksystä 2012 -maalisk.2017.jolloin lääkitys lop. leukaluun kuolion takia.Kuolio on operoitu, ja suukirurgilla riittää töitä .
    Tästä lääkkeestä eivät kaikki reseptin kirjoittaneet lääkärit tiedä,miten vakavia sivuvaikutukset voivat olla.. Lääke mahd. suojaa lokkamurtumilta, mutta ei leukaluukuoliolta ja halkeamilta.Minulta lääkkeen käyttö lopetettiin.Kiitos huolellisen hammaslääkärin, joka otti rtg-kuvan ja huomasi kuolion.

Horoskooppimerkkien yhteensopivuus – testaa, ovatko tähdet rakkautenne puolella!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri