Pudentaalipuudutus synnytyksessä,kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokemuksia

Vieras
Kauanko vaikutus kestää?viekö miten kipua?
Kaikki kokemukset tervetulleita.....mulla edessä käynnistYs kalvojen puhkaisulla ja odotettavissa nopea synnytys :/

Mä sain todella kivuliaaseen ja nopeaan synnytykseen paracervikaalipuudutuksen, oli todella hyvä! Sen verran kipeä oli avautumisvaihe, ettei laittoa juurikaan huomannut.

Mulle laitettiin ekassa synnytyksessä se, kun ei ehditty enää laittaa paraservikaalipuudutusta. En osaa sanoa, oliko siitä mitään apua, kun lapsi taisi syntyä muutaman minuutin sisällä puudutteen laitosta. Repeäminen tuntui kauhealta, mutta heti lapsen synnyttyä kivut onneksi loppuivat. (Tai joo, olihan se alapää kipeä vielä usean viikon ajan.)

Pudendaalin laittaminen ei sattunut yhtään kun oli epiduraali alla, ja ponnistusvaiheessa en tuntenut tippaakaan kipua. Ei tosin ponnistuttanutkaan, 2 tuntia ponnistelin arvauspohjalta vauvaa ulos.... mut eipähän sattunut ainakaan!

Mulla pudendaalin laittaminen sattui aivan järkyttävästi, mutta en huomannut auttavan mitenkään. Tosin siihen taisi vaikuttaa se, että mulla ei ollut suppareiden välillä käytännössä kivutonta hetkeä ollenkaan. Synnytys oli kaiken kaikkiaan tuskallinen, mutta tuskaisimmat hetket olisivat juuri pudendaalin yrittäminen ja sen laittaminen. Ja siihen päälle käytännössä ilman kivunlievytystä se pitkähkö kivulias synnytys, kun ei puudutus toiminut.

Yhteistyössä