puenko liikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
6kk vauvalle ulos jos laitan bodyn,sukkahousut,pitkähihaisen paidan+housut ja kevytvanupuvun? asteita 15 ja aika kova tuuli. rattaisiin istutan.
on jotenkin niin kolean tuntuinen ilma,ihan erilailla kun kesä-kesällä jos on +15 :/

Kuulostaa ihan hyvältä, on aika kylmä pohjavire ilmassa. Jos on oikein lämmin vanupuku ja/tai vaunuissa vielä joku pääliosa, niin jättäisin ehkä välistä yhden kerroksen pois. Ainakin housut, jos vaunuissa tulee joku suoja jalkojen päälle.

On se kylmä kun vain istuu tuulessa rattaissa, laita vaan tarpeeksi päälle. Lämmin on kun itse liikkuu ja kävelee, mutta kokeilkaapa istua hetki ulkona penkillä niin alkaa tulla kylmä. Riittää vielä toppahaalaria ja vällyä pakkasillekin, eikä kukaan kai nyt ylimääräistä aikaa istuta vauvaa tappopakkasilla rattaissa.

Meillä äsken muuten sama, (tyttö siis istuen myös rattaissa ja ikää saman verran) pitkähihainen body, paksut sukkikset, fleeceulkopuku jossa käännettävät hihat ja lahkeen suut+pipo. Silti kun kotiin tultiin niin hiki oli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laitat liikaa. Miten ihmessä se pärjää sit kun oikeesti kylmää kun kesällä turataan hirveet määrät kampetta niskaan.

Mä en ymmärrä näitä "mitä laitat sitten kun on oikeesti kylmä"-kysymyksiä? Sitten laitetaan enemmän kai, vanupuvun sijaan toppapuku tekee jo paljon. Ja keho kestää kylmää paremmin kun on taas tottunut, itsellä ainakin.

täällä samanverran asteita ja tosi viileä tuuli, kyllä rattaissa istujalle varmaan ihan sopiva vaatetus. Meillä leikkipuistossa touhuavilla oli sisävaatekerta+vk-haalari ja ihan sopivasti oli, ehkä vielä ohkaset kintaat laittaisin pikkuiselle

Jätä tuo vanupuku pois ja ota rattaisiin makuupussi jota voit laittaa vähän kiinni jos siltä tuntuu mut myös avata jos onkin lämpimämpää. Tai näin ainakin olen omaa 6kk pukenut vielä ja ihan hyvin on riittänyt. Tosiaan talvella ei sit pärjää kohta millään jos nyt jo puet vanuhaalariin. Jos sulla on tuulenpitävä välikausihaalari niin laita gollegepuku ja se niin on varmasti lämmin muttei liian kuuma.

Ja kai on syytä muistaa sekin, että toisaalta on turha kysellä näsitä vaatetuksista, lapsetkin kun tuntuvat reagoivan eritavalla. Toinen hikoilee ja toisella hyvä olla samoissa kuteissa. Kokeilemalla selviää.

joko käytätte vauvoilla huppuhattua näillä asteilla vai pelkkää hattua? kun on niin tuulisia ilmoja että tuntuu välillä että pienen kaula jää paljaaksi jos on pelkkä hattu..

hitsit,mä inhoon pukemisen pähkälyä,ite olen varsinainen vilukissa ja samaten tuo meidän 4v. jos jätän nuo pitkät housut pois tuolta välistä niin ehkä sitten.
kun mietin kun yhtenä aamuna kun oli +12 oli myös tuo varustus ja kun sisälle tultiin,nukkui pitkään vaunussa noissa kamppeissa kun avasin vaan haalarin ja otin pipon pois,eikä vauvalle tullut kuuma.hmm. :/

Mä taas en ole vielä osannut siirtyä välikausihaalariin :O eli kai kaikilla omat jippomme saada lapsi puettua sopivasti. Pidän vaunuissa edelleen 1,5vuotiaalle sitä äippäpaikkauksen makuupussia 'patjana' ja kohta varmaan makuupussina. Se on tosi lämmin ilman haalareitakin. Ja onhan vaunuissa kuitenkin se kuomu, joka suojaa tuulelta, riippuen missä kävelet/jääkö nukkumaan ulos.

Yhteistyössä