Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Puerto de la Cruz 2016-2017

Viestiketju osiossa 'Kanariansaaret' , käynnistäjänä mummeli, 18.04.2016.

1. mummeli Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    295
    Kävin viime syksynä parin, kolmen vuoden tauon jälkeen Risco Bellossa, siellä oli nyt mielestäni hieman paremmin asiat kuin edelliskerralla. Ei enään ihan niin pahan näköistä vettä kuin oli ennen ja virtaava vesikin oli taas käytössä. Mutta ei vieläkään siinä kunnossa kuin oli joskus vuosia sitten. Ehkä syksyllä taas siellä pistäydyn. Ainakin siinä kahvilassa.

2. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Kiitos vastauksesta. Miten muuten Brisco Bellon istutukset. Viimeksi kun siellä kävimme 2012, niin ainakin Joulukuussa oli melko kehnonlainen kukkaloisto ja paljon kuivia hoitamattomia kasveja. Muistaakseni myös silloin niistä ruukuista jonkinlainen vesi valui alas. Samoin puistossa oli lammella musta joutsen, josta nappasin kuvan. Puisto sinänsähän on halpa vierailla, kun muistaakseni sisäänpääsy maksoi 4€ henkilöltä. Näkemisen arvoinen paikka uskomattomassa paikassa joka tapauksessa. Täytynee poiketa ensi talvena.

3. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    190
    Risco Bello -vesipuutarha oli meille ainakin melkoinen pettymys. Kyllä se musta joutsen oli elossa ja yksin siellä ylälammella. Niissä ruukuissa juoksi kyllä vielä vettä, mutta altaat olivat minusta enemmän mutalätäköitä, joskin niissä on kasvillisuutta. Niissä oli kaksi hanhea. Nuo kolme edustivakin koko vesilintupopulaatiota. Selvästi näkee, että paikka on ollut joskus mahtava. Siihen liittynee myös mielenkiintoinen historia, josta kumminkin ollut vaikeaa löytää faktatietoa. Väitetään diktaattorin omistaneen joskus yhden niistä huviloista, jotka puistoon rajoittuvat. Residenssi näkyy hyvin Pikku Pohjolasta ja vaikuttaisi olevan olemattomalla käytöllä sekä rapistumassa.

4. mummeli Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    295
    Totta, ei todellakaan entisaikojen tasollaan ole vieläkään, mutta hivenen oli parannusta niistä pahimmista ajoista. Se oli todella ihastuttava paikka siloin kun itse siellä ensikerran olen käynyt, vuotta en muista, mutta yli 20 vuotta on siitä vierähtänyt. Se Risco Bellon kahvila on kuin eri maailmasta, rauhaisa ja hiljainen, ei sinne pajon ympäöristön äänetkään kuulu. Siellä on mukava istua hetken hengähtämässä ja sitten alas Taoron puiston kautta.

Nuo istutuksetkaan ei ihan ole enään siinä kunnossa kuin olivat silloin joskus. Tietenkin vähän riippuu ajankohdasta milloin siellä käy, eri aikoina saattaa kukkamäärä vaihdella sielläkin. Minulla on kuvia sieltä joissa on hyvinkin runsasta kukkamäärää, joskin on kuvia joissa ei sitten paljon kukkia ole. Niin eri aikoina vuodesta siellä olen käynyt.

5. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Josko turismin kasvu, minkä viime talvena olin havaitsevinani, saisi kaupungin tuonkin puiston kunnostamaan. Voihan sen rapautuminen johtua siitäkin, että Pargue Taoroa kunnostettiin juuri ja voimavarat keskitettiin siihen.

Ymmärsin vuosituhannen vaihteessa, että Teneriffalla kävi silloin vuosittain 8 miljoonaa turistia. Muutama vuosi sitten enää 4 miljoonaa. Olenko ymmärtänyt oikein, vai onko pudotus ollut todella noin dramaattinen.

6. mummeli Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    295
    Risco Bello on yksityisessä omistuksessa.

7. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    190
    Jossain väitettiin, että vuosi 2015 oli kävijäennätys, joka on menossa rikki tänä vuonna. Tyhjät liiketilat kertovat kuitenkin jostain. Ehkä kyseessä on rakennemuutos.

8. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Itse taas olen ymmärtänyt, että aikaisempina vuosina turistimäärät ovat olleet paljon suurempia. Omien muistikuvienkin mukaan 2000-luvun alussa ihmisiä Cruzin kadulla kulki paljon enemmän. Sitten määrä romahti ja havaintoni mukaan viime talvena piristystä väkimäärään oli tullut. Talveen 2014-2015 verrattuna ainakin tuntui ihmismäärä suuremmalta. Voi toki johtua karnevaaleistakin, kun juuri niiden aikaan Cruzissa olimme.

9. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    190
  10. mummeli Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    295
    Tässä luettuani noita ostosten tekoa Puerto de la Cruzissa ja sitä, minkälaista laatua sieltä löytää aloin miettimään omaa ostyoskäyttäytymistänikin siellä vuosikymmenten aikaan. En ole todellakaan kauppiaiden ihanne turisti, en niin hirveästi tee ostoksia, ostan, jos tarvin ja sopivaa löydän. Onko se sitten jotain huippukallista merkkituotetta vai lieneekö halvempaa käyttötavaraa? Taloudellisesta asemastanikin se johtanee tuohon käyttölaatuun, en pysty merkistä maksamaan, laadusta kylläkin mielelläni maksan, ilman kallista muotimerkkiä.

Kädessä minulla on arkikellona Casio, sieltä vuosia sitten ostettu, halpa oli mutta mitä parheiten on toiminut. Kädessä tuolla kaikissa ulkohommissakin, teen sitten mitä tahansa. Suihkuunkaan ei tarvi kädestä pois ottaa. Siinä siis meikämummun laatua.

Huippukallista elektroniikkaa en pystyisi kuvitelemaankaan ostavani jostain sieltä, en kyllä täältäkään, joten siinäkin on vain luotettava Canonin pieneen digikameraan joka on koti Suomesta ostettu. Pärjään sillä kovasti kun vertaa kuvaamistaitojani niin yhteen käyvät. Jos jotain sen alan kapinetta ostaisin, sen ostaisin pääkaupungin määrätystä liikkeestä.

Kalliita koruja, hm, niitä ei siellä edes unissaankaan kannata esille laittaa, selvä merkki voroille, tuolla on millä mällätä. No, en minä niitä kyllä omistakkaan.

En halua lyhyttä lomaani pelkkään tavaroiden katseluun haaskata, jokin halpa pusero on kiva joskus muistoksi ostaa, siihen kelpaa kyllä monestakin Puerton kaupasta ostamista, ei siellä kaikki huonoa ole , joskus löytää mukavalla hinnalla ostettavaa, ilman että olisi krääsää välttämättä.

Unohtamatta la Casa los Balcones myymälää josta saa kaunnita liinoja, onhan heillä Puertossakin myymälä mutta parhaat valikoimat on La Orotvan käsityökoululla.

Mutta parasta siellä kuitenkin on kaikki kivat paikat joissa sielu lepää ja kerää voimia talven varalle. Kahvihetki Sitio Litressä kaikki upeat Orkideat ihailtuna ensin ja sitten hetki lepoa kahvikupposen ääressä. Se hetki voittaa kaikki ostokset kyllä.

• Tykkään Tykkään x 1
  11. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Kiitos vastauksesta Mummeli. Onhan se noin. Jokainen ostakoon, mitä tarvitsee ja mieleisekseen näkee. Itse kuulun siihen sakkiin, joka ostaa mielummin yhden hyvä ja laadukkaan merkkituotteen kuin vaikkapa Zarasta tai H&Mmästä viisi huonoa. Laatu maksaa, mutta myös kestää. Mulla on esimerkki asiasta. Ostin 1980-luvun lopulla Helsingistä Kuusisen myymälästä Aleksanterinkatu 48sista Paul&Shark nimisen villatakin, jonka kotiin päästyäni huomasin olevan Hugo Bossin tekemä. Oli silloiselle palkalle tuhottoman kallis, tai no liian kuitenkin, mutta ajattelin, että tuo ainakin kestää. Ja kestihän se, tai no, kestää vieläkin. Käytän tuota villatakkia siis yhä. Laatu maksoi, mutta myös kestää. Köyhänhän ei ole varaa ostaa huonoa.

Mutta tarpeeseen minäkin vain vaatteita ostan. Niinkuin toisaalla kirjoitin, ei Puerto Cruzin kaupoista näin pitkälle oikein tuotteita löydy. Enkä myöskään ole mikään shoppailija. Vaimon kera noita liikkeitä usein kierrän.

Kirjoituksessani oli kyse siitä, miten Cruzin kauppiaiden kannattaisi uusiutua. Kaupungissa on mielestäni liian paljon samankaltaista "krääsää", toiselle siis aarre toiselle turhaa roinaa tyyppistä tavaraa. Siihen rinnalle soisin myös hiukan laadukkaampaa tavaraa myyviä liikkeitä. Kopioilla kun ei kauaa itseään elätä. Turistia voi koijata kerran, kaksikin, mutta sitten hän valitsee jonkun uuden kaupan. Puerto Cruzissa varsinkin kun käyvät aika pitkälti samat ihmiset vuosittain, joten asiakaskunta on äkkiä pienehkö. Siksi liikkeitä suljetaan ja palvelut vähenevät. Tästä siis oli kyse.

Kiitos vielä kellojutusta. Jokaisella on oma lempikellonsa, toiset eivät sellaista käytä lainkaan ja jotkut niitä harrastavat. Itse kuulun viimeiseen ryhmään. Ostelen ja kerään vanhoja kelloja, jotta joskus eläkepäivillä voin sitten niitä myydä pienen tuoton kera eteenpäin. Esim tänään ostamani 20€ Eterna naistenkello vuodelta 1942 oli mieleshäni loistava sijoitus. Nyt 74 vuotias toimiva aikarauta, joka sitä myydessä on 84-90 vuoden iässä. Luultavasti jonkinlainen korvaus sen säilytyksestä tulee toteutumaan.

Puerto Cruziin vielä. Onko Cruzissa muuten muitakin kirpputoreja, kun tuo Lauantainen tapahtuma. Siis sellaisia jatkuvasti avoinna olevia, ihan vanhaa tavaraa myyviä kauppoja. Osaisiko joku neuvoa.

12. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Kukaan ei ole kirjoittanut mitään noista Puerto Cruzin kirpputoreista. Olisiko kellään tietoa muista, kuin tuosta Lauantaisin kaupungin länsilaidalla pidettävästä? Entäs muualla Puerto Cruzin liepeilla, La Orotavassa, La Lagunassa tai jopa Santa Cruzissa. Vinkkejä, kiitos.

13. mummeli Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    295
    Sunnuntaisin on Santa Cruzissa iso kirpputori. Sinne vaan sekaan.

• Tykkään Tykkään x 1
  14. Senorita1 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    360
    Kyllä La Pazissakin on joskus kirpputori siinä Spar marketin edustalla.
    Joku saattaisi tietää onko vielä, joka viikko se ei ollut.
    La Pazissa asustelevat kenties tietävät onko vielä niitä kirpputori päiviä pidetty siellä.

15. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Muistan nähneeni sen. Mutta vain kerran, joten siihen ei paljoa voi panostaa. Mähän etsin noilta kirppiksiltä lähinnä vanhoja tavaroita, siksi asia kiinnostaa.

Puerto Cruzissa olen törmännyt vain kahteen antiikkiliikkeeseen, toinen Herreriaa vastapäätä ja Charcon taksiaseman ulos kohdalta lähtevän kadun varrelta. Onko mahdollisesti muita?

16. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    190
    Sotis jo kertoi törmänneensä aiemmin Pikku-pohjolassa Antigueen. Me tullaan PdlC'iin 16.11.2016, jonka jälkeen vieraillaan taatusti ko. kapakissa. Aluksi luulin näitä "Suomi-baareja" pelkiksi juottoloiksi, mutta Pikku-Pohjolan sapuskat yllätti hyvin myönteisesti. Ei me vieläkään olla mitään kanta-asiakkaita, mutta kerran viikossa, kahdessa, tyypillisesti kyllä näkyillään. Tavataan siis vaikka siellä.

Nyt ollaan maalausremontin keskellä Savossa toipumassa Turun viikonlopusta. Siellä riitti jatsia, Swaneja ja hillotolppia... ;)

17. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Eläkepappa. Asiaa voidaan pitää sovittuna. Pikku Pohjolassa voidaan tavata ja nauraa noille trollien jutuille. Muistakaa tehdä ilmiannot samantien, kun noita ilmenee. Samalla vaatikaa rekisteröintiä. Itse olen tehnyt noista kaikista trollin viesteistä ilmiannon, joten saas nähdä koska poistuvat.

Tosta tapaamisesta voidaan sopia tarkemmin, kun kausi Puerto Cruzissa alkaa. Me kun tulemme 25.12, jolloin tapaaminen on mahdollinen. Todennäköisesti kun kirjoittelumme matkailukauden alettua on aktiivisempaa, voidaan sopia tarkemmin.

18. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    190
    Noista lennoista. Itse kannatan sitkeästi pohjoisen kenttää, joten se rajaa mahdollisuuksia. Toissavuonna käväisin Puertossa Aurinkomatkojen toimipisteessä ja siellä oli myynnissä yksi paluusuuntainen lippu alle satasella. Saavat myytäväkseen yksittäisiä irtopaikkoja. Finski omistanee Aurinkomatkat, joten on siinä joku logiikka. Nyt kun meikäläisen oleskeluajat Puertossa vaan pitenee, on mieleen tullut, että voisi pistäytyä Suomessa katsomassa, että kaikki on ok. Kyllähän muksut vahtii, mutta ei niille kaikkien lelujen seuraamista voi delegoida. Normaalihintaan ei tietenkään viitsi ex tempore lennellä, kun matkoja ei saa firman piikkiin.

Oletteko keksineet hyvän halpislentojen ilmoalueen?

19. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    190
    Tervehdys Helsinki! Tultiin Savosta, kun emäntä katseli tämän päivän sateitten seassa soviliaimmaksi kalustonvaihtoon. Kuulumme Suomen suurimpaan moottoripyöräkerhoon ja muutaman viikon sisään on kerhoralli syvemmällä Savon sydänmailla. Aihe assosioituu Puertoon ikärakenteella, suuri osa rallin osallistujista on pappa- ja mummosarjaa. Se vertautuu Puerton kävijäkuntaan. No on sitä nuorisoakin ilahduttavasti aina vaan enemmän. Jälkikasvu on turvattu, molemmissa.

Vaihtelelee nämä kelit Suomen suvessa. Tehopyörä on siinä suhteessa soveliaampi, että kerkeää karkuun helpommin sateen alta. Pappa pääsee kanssa baanalle ilman kontollia. Emäntä jää jälkikasvun hoitotehtäviin ja tulee oman ohjuksensa kanssa perästä.

20. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Vai olet Eläkepappa moottoripyöräilijä. Niihin en koskaan ole ollut innostunut. Sensijaan vanhoja jenkkiautoja mulla on ollut kymmenittäin ja edelleen tallista löytyy sellainen. Ensi viikonloppunahan on suomen suurin harrasteautotapahtuma Forssan Pilvenmäen raviradalla. Säät ei vaan oikein suosi, ja taitaa jäädä avo-autolla menemättä. Vahinko sinänsä, kun romutorilta olisi voinut löytää jotain kivaa.

Miten toi autoilu liittyy sitten Puerto Cruziin. Joskus on leikitelty ajatuksella, että kunhan muutamme Cruziin, saatamme viedä yhden autoistamme sinne mukanamme. Kaupunki kun on pieni, emme tarvitse välttämättä CDI Mersuani. Samoin on vaimon bensaMersun kanssa. Mutta jos veisi tuon valtamerilaivan kokoisen jenkkiavon mukanaan, niin eipähän olisi naapurilla samanlaista. Bensahan on Teneriffalla halpaa, joten sekään ei olisi este. Kapeat kadut vaan hiukan mietityttää. Toi on suomenkin teillä melkoinen kohlo, joten Puerto Cruzin kapeilla kaduilla, varsinkin parkkipaikan löytäminen 5.8 metriselle autolle on vaikeaa. Ajatusleikkinä kuitenkin mielenkiintoinen ja kiehtova. Tosin tuon jenkkilahnan paikallevieminen vaatisi sitten omakotitalon vuokraamista tai ostamista, tai sitten taloyhtiötä, jossa iso autohalli. Taitaa näillä perusteilla mukaamme lähteä vaimon E 200 Kompressor Mersu, joka vasta 105000 ajettuna olisi auto loppuiäksi. Meikäläisen kun on vaikea elää ilman autoa. Tai no, voisinhan mä ostaa Teneriffalta jonkun halvan auton ja korjata itse. Se kun onnistuu pitkäaikaisen harrasteautojen kanssa työskentelyn takia.

Mukavaa kesäpäivää kaikille.

21. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    190
    Tässähän on enää runsaat 100 päivää, kun koneemme laskeutuu pohjoisen kentälle. Mitä pitempään oleskelee Suomen ulkopuolella, sitä enemmän tulee tarve päästä eroon prätkistä, autoista ja jopa kämpistä. Pitkään aikaan ei ole ollut helppoa esim. myydä moottoripyörää. Yhdestä autosta pitäisi jälleen päästä eroon, kun emäntä päätti jättää alppikiemurat jatkossa sikseen ja pakulta katosi tarve. Eroonhan autosta aina pääsee, jos lahjoitushintaan antaa, vaan en anna.

Teiden rinteet olisivat itse asiassa oivallisia moottoripyöräreittejä, mutta taajamaseutujen liikenne poikkeaa siinä määrin normi-EU-alueen käytännöistä, etten ole yhtään kertaa vuokrannut sieltä pyörää. Ajokamojen rahtaaminenkin olisi turhan tilaa vievää. No posti vie ja tuo, mutta…

Titsa toimii saarella niin hyvin, eikä taksikaan todella ole kallis, että kun ei ole tarvetta kuljettaa muuta kuin oma välttämätön, niin en ole lisäkulkinetta tarvinnut.

En rupea Annan Kanaria palstaa prätkäjutuillani kiusaamaan ja kun en ole Teneriffalla prätkällä pyörinyt, ei jutut kuulu ihan varsinaiseen palstasisältöönkään. Prätkäily on ollut aiemmin rajaton riemu. Pikkuhiljaa edessä on luopumisen aika –siis todella pikkupikkuhiljaa :) Hollannissa oli edellisenä kesänä vielä seiskaseiskoja.

Kanarialle ei ihan hirveesti kannata kulkineita rahdata. Ongelma vaikuttaa samalta kuin täälläkin, tallitilasta tulee lopulta pula.

Suomi24 trolli on seurannut Antigueta ja minua tällekin palstalle. Jos joku haluaa tarkastaa, onko meidät bannattu hänen trollaamallansa palstalla, se on helposti tehtävissä. Kumpaakaan ei ole koskaan bannattu ja trollia ei voi bannata, koska hän kirjoittelee aina anonyyminä, prepaid-yhteyden takaa. Kyseessä on henkisesti sairas multinicci, johon ei kannata kiinnittää mitään huomiota ja jolle ei kannata vastailla. Hän aloittaa kyllä sen itselleen vastailemisen. Se on osa hänen pakkoneuroosiaan. Kun jätimme hänet kirjoittelemaan yksikseen, hän seurasi tänne Annan palstaa saastuttamaan.

Last edited: 03.08.2016
  22. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Olet kyllä oikeassa Eläkepappa. Auton vienti Cruziin on vain hullu ajatus. Autojahan on maailma täynnä ja juuri tallitila vähän kalliimpien autojen kohdalla lienee Cruzissa välttämöttömyys. Titsallahan tosiaan pääsee kaikkialle ja edullisesti ja jos siltä tuntuu voin aina ostaa auton Cruzista. Kaivelee nimittäin vieläkin se Mercedes Benz 560 SEC, minkä Botanicon liepeillä pari vuotta sitten 3500€ hintaan bongasin. Itsekin kävit sitä katsomassa. Tänne suomeen sitä ei kannata rahdata, mutta tuolla sitä voisi pitää ja harrastaa. Vuosikymmenien harrastamisen jälkeen, kun on jonkinlaista kompetenssiä autojen ruuvaamiseen ja kunnossapitoon löytyy.

Asuminenkin Cruzissa on askarruttanut mieltä. Nyt kuukauden ajan toki hotelli kelpaa, mutta sitten kun pidempiä aikoja aikoo siellä viettää, pitää keksiä jotain. Kenties saan teiltä vanhemmilta, viisaammilta ja koneneemmilta vaikkapa paikan päällä hyviä neuvoja. Kämpän ostamisen Cruzista olen toistaiseksi laittanut jäihin, niinkuin neuvot paikan päältä ovat opastaneet. Taidan sensijaan ostaa sijoitusasunnon jostain pikkukaupungista suomesta ja laittaa sen vuokralle, jotta joku toinen sen minulle ennen eläkeikää maksaa.

Olen pahoillani, että tuo trolli seurasi niin minua kukn Eläkepappaakin myös tänne Annan palstalle. Hän saastutti keskustelun S24sella sellaiseen kuntoon, ettei kirjoittaminen siellä enää kiinnostanut. Saman hän tulee tekemään myös täällä, jos Annan ylläpito ei asiaan pieteetillä suhtaudu. Tehkää siis ilmoituksia jokaisesta trollauksesta mitä havaitsette ja vaatikaa rekisteröintipakkoa palstalle. Se on ainoa keino pitää palsta luettavana.

Nyt iltakahvin keittoon...

23. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    190
    Tässäkö se oli Suomen suvi? Talvet on jo surkeita, ainakin Stadissa, mutta ennusteiden mukaan sateita piisaa niin pitkään, kuin ennustetta riittää. Onko kesäkin menossa surkeampaan? No, aina vaan lähtöpäivään on yksi vähemmän ja Puerton takuukelit alkaa. Huomenna suunnistan kohti Savoa ja järvinäkymää katiskoja kokemaan.
    Noista lennoista vielä. Hyvin kauan sitten oli olemassa erittäin edullisiin lentoihin keskittyneitä myyntiputiikkeja, mutta se oli ennen netti- ja etenkin somekautta. En ole valmis jahtaamaan edullista, jos se edellyttää välilaskuja, mutta epäilen vahvasti, että sillä saralla joku osaa asian paremmin, vaikka kysymys olisi suorista lennoista.

Trollimme, joka nyt on ilmeisesti nimetty sontasäkiksi suomi24 palstoilla, on osoittanut kaikille täälläkin taatun tasonsa. Tuo on hänen verbaalisten kykyjensä maksimi. Niinpä paras tapa on jättää hänen juttunsa suoraan kommentoimatta. Hän on multinicci ja vastaa itse itselleen verrattain varmasti aina "vierailijana". Jättäkää hänet huomioimatta. Kyse on avohoitopotilaan terapiaistuntomuodosta.

24. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Eläkepappa. Tätä se nykyään on. Ennen ilmaston "lämpenemistä", suomessa oli kolme kuukautta kesää ja yhdeksän kaamosta. Sitten joku poliitikko suurena kusetuksena keksi ilmaston "lämpenemisen", on rahastanut tyhmiä jo 20 vuotta ja tuloksena nyt on kuukausi kesää ja yksitoista kaamosta. Olen Stadissa duunissa ja siellähän aurinko paistoi ainakin aamupäivän. Kotiin päästyä Kehä 3n ulkopuolelle on sitten satanut koko ajan. Nyt tosin näyttäisi kirkastuvan.

Puertoon halajavi turistin mieli. 143 pitkää, kylmää ja sateista päivää vielä ja sitten joululahjaksi matka paratiisiin alkaa. Olenkin jo katsellut Pikku Pohjolan päivityksiä heidän tarjonnastaan ja kyllä nuo Urbanon pöperöt maistuisivat. Onko kellään tietoa, jatkaako Ritu vielä tällä kaudella PPssä. Hänhän asuu Vantaalla ja on kesät Stadissa HKlla töissä.

Trolli on trolli, eikä muuksi muutu. Tehkää ilmiantoja kaikista noista trollin viesteistä ja vaatikaa rekisteröintipakkoa. Haloo ylläpito, missä moderointi.

25. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    635
    Jaahas, ylläpito on nut trollin viestejä poistanut. Hienoa, kiitos.

Yritetään pitää tämä palsta asiallisena jatkossakin. Olemme Eläkepapan kera keskustelleet tuolla S24sella asuntoasioista paljonkin. Pitäisikö niitä käsitellä näissä ketjuissa, vai avata ihan oma keskustelu niille. Mielipiteitä.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen