Puhelimessa yhtäkkiä itsestään ilmoitus "SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui". Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetyttää

Vieras
Eli mun puhelin on ollut koko päivän koskemattomana kirjahyllyssä. Äsken tarkistin että onko tullut viestejä ja huomasin että siinä ruudulla näkyi ilmoitus "SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui". Mistä tuo tuli? (Kukaan ei ole siis koskenut puhelimeen)

Puhelimilla on joskus vimma tehdä itsensä tärkeiksi ja ainakin minun yksi luureistani aikoinaan harrasti sellaista että se "katosi" kartalta jollei sitä oltu vähään aikaan käytetty. Meni siis omia aikojaan johonkin ihme tilaan jolloin siihen soittava kuuli vain sen "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä". Kenttää oli kyllä. Aina piti sammuttaa luuri ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen se sitten oli taas aivan normaali.

Ootko tarkistanut että sim-kortti on kunnolla paikoillaan eikä ole vahingoittunut mikään osa ?

"SIM-KORTIN REKISTERÖINTI EPÄONNISTUI: SIM-kortti ei saa yhteyttä verkkoon. Ilmoitus voi johtua: viallisesta SIM-kortista, liittymää ole avattu vielä käyttöön tai siitä, että liittymä on tilapäisesti suljettu (esim. maksamattoman laskun vuoksi)"

Kopioitu soneran sivuilta

Tarkistin vain että numerot oli tallessa (ne on SIM-kortille tallennettu) ja oletin että se tarkoittaa sitä että kortti on paikoillaan. Ehkä siihen on sitten tullut jotain vikaa, outoa. Mistä sen näkee onko se vahingoittunut?

Liittymä on ollut käytössä vuosikaudet ja laskukin on maksettu ajoissa. (tosin mulla on DNA:n liittymä, ei Soneran, mutta kai nuo samat päätee siihenkin)

Mulla sama juttu kuin wer:llä, työpuhelin tekee tuota pari krt viikossa. Ei auta muu kuin käynnistää uudelleen. Uutta luuria en kuulemma saa ennen kuin vanha täysin pimahtaa.

Yhteistyössä