Hae Anna.fi-sivustolta

Puhelin kaupustelu

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä Puhelin, 26.11.2013.

1. Puhelin Vierailija

Olen läpeensä kyllästynyt puhelimnella kaupustelijoihin lehtikauppiaisiin.
    Yritän kuitenkin vastata heille ystävällisesti, työtäänhän he vain tekevät. Mutta tuollainen ostamaan painostaminen on todella ikävää. Joskus olen saanut jopa aggressiivisia puheluja..

2. helppoa Vierailija

http://www.asml.fi/wp-content/uploads/Usein_kysyttyja_kysymyksia.pdf

3. suojattu nro Vierailija

Ota suojattu numero, eivätpä soittele enää.
    Se on muuten puhelinkaupustelu tai puhelinmyynti...
    Itselläni on ollut suojattu nro jo ties mietn kauan. Joskus on joku soittanut, olen
    kysynyt, msitä sai numeron, kun ei ole saatavissa. Sanoi että otti vain sen nuemron eli näppäilevät summittaisesti kännykkänumeroita.
    On kyse vain yhdestä kerrasta.

4. Puhelinmyyjille ei tarvitse olla ystävällinen. Heidän myyntitapansa on (harvoja poikkeuksia lukuunottamatta) aggressiivinen jankutus, jota kenenkään ei tarvitse kuunnella.

Minulla on vakiovastaus, jota käytän, jos joku erehtyy myyntisoiton minulle soittamaan. Sanon: "Jos olet rahaa keräämässä tai jotain myymässä, lopetetaan heti, niin säästetään molempien aikaa." Puhelinmyynti on minusta ehdottomasti maailman vastenmielisin markkinointitapa, enkä ymmärrä, kuinka sellainen voi kannattaa.

Olen Robinson-rekisterissä (eli Suomen Suoramarkkinointiliiton kieltolistalla, jonne voi ilmoittautua puhelimitse), mutta kaikki yritykset eivät puhelinmyyntikieltoa kunnioita.

Kieltopalvelut | ASML

5. vastaan tai en Vierailija

Minä vastaan puheluihin aina. Mikäli soittaja paljastuu puhelinmyyj...terroristiksi eikä ymmärrä sanaa ei, jätän sen puhumaan itsekseen. Puhelun katkaiseminenhan on epäkohteliasta ;) Kun se on saanut yksinpuhumisesta tarpeekseen ja lopettanut puhelun, laitan sen numeron estolistalle. En tiedä onko sellaista toimintoa älypuhelimessa, minulla kun on ihan peruspuhelin.

6. tämä rouva Vierailija

se on pieraissut puhelimeen. Minä kyllä myös katkaisen puhelun yllättäen.

7. heh Vierailija

Tämä herra saatta tehdä samoin. Viis kertaa soitti yhen päivän aikana. Google hokasi settä se numero on puhmyyjä.

8. Samoin Vierailija

olen läpeensä kyllästynyt mitä tahansa kaupitteleviin puhelinmyyjiin. Joku sanoi heitä terroristeiksi koska jankuttavat. Minusta jo se on terrorismia että soittavat vaikka heillä ei ole mitään asiallista asiaa minulle. Ainakin minulle puhelin tarkoittaa, että siihen soittavat sukulaiseni, ystäväni ja ne viralliset tahot joiden kanssa on oltava elämässä yhteydessä. En tarvitse mihinkään puhelinkauppiaita, en ole pyytänyt yhtäkään sellaista soittamaan minulle. Ihmettelnkin suuresti, miten kehtaavat käyttää numeroani omiin tarkoitusperiinsä?

Olen kaivanut kännykkää pakkasessa ostoskassit kädessä käsilaukun pohjalta, olen herännyt rättiväsyneenä kesken jääneiltä tuiki tärkeiltä lepohetkiltä, vain kuullakseni että joku haluaa myydä minulle jotain. Olen saanut korvaani äärettömän epäkohteliaita hyvästijättöjä kun en ole ostanut tai kuunnellut puheitaan. Siitä huolimatta että olen keskeyttänyt puhetulvan kohteliaasti ja hyvin perustellen.

En voi enkä halua sulkea puhelintani määräajoiksi, sillä haluan sen olevan auki mahdollisia tärkeitä puheluja varten. Eikä ole minun asiani sulkea omaa puhelintani, joka on asiallista käyttöä varten hankittu.
    Minusta tuollainen puhelinnumeroiden väärin käyttö pitäisi tehdä rangaistavaksi. Vaikkapa nimikkeellä "kotirauhan" rikkominen tai yksityiselämän häiritseminen.

9. ^
    Kai sen puhelimen voi äänettömälle laittaa kun nukkuu? Herättyään näkee, onko joku tärkeä soittanut. Itse laitan kaupustelijoiden numerot estoon samantein kun niitä tulee. Jokaisessa puhelimessa varmasti kyseinen esto löytyy. Oudot numerot voi googlettaa, yleensä löytyy tiedot myyjistä. Outoihin numeroihin ei kannata koskaan soittaa takaisin, voivat mennä vaikka kiinaan ko numerot. Jos jollakin on oikeaa asiaa, niin ihan varmasti soittelee uudestaan.

10. Noi voi hyvänen aika, hanki puhelinmarkkinoinnin kielto. Toimii minulla ainakin erinomaisesti, yhtään myyntipuhelua ei ole tullut.

"Puhelintarjonnan rajoituspalvelu

Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa."

11. Samoin Vierailija

On ammatteja ja elämäntilanteita joissa vastataan heti eikä vasta kunhan olen nukkunut. Uskoisin että ne laittavat äänettömälle jotka voivat ja varmasti jokainen sen tietää silloin tehdä. En ainakaan lähtökohtaisesti pitäisi ketään tuntematonta tyhmänä. Ehkä ennemminkin sitä joka ei tule ajetelleeksi miksi joku ei sammuta kännykkäänsä tai miksi myyntisoittoja tulee estoista huolimatta. Tai että kirjoittaja tietää ainakin itse syyn jos ei itsellä välähdä.

Minulla pointti taisi olla muissakin asioissa kuin nukkumisessa mutta ajattelin valaista tuota asiaa tietämättömälle.

12. Paitti Vierailija

Mutta tulevaisuudessa ei tarvita muita palveluita kuin kaupalliset niin siksi on hyvä harjoitella tavoille että maksaa suosiolla jos joku toimii edes jossakin muussa kun netissä käsittä
    Suolasuinen Kirjallisuuden Seula
    En kuitenkaan tiedä onko se hyväksi vai miksi se on.

13. zeke Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Huvittavaa, kun lehtimyyjät soittelee aamulla. Varmasti tulee iloisia lehtitilauksia. Mikään ei piristä, kuin lehtimyyjän soittoa aamulla vapaapäivänä. :)

14. parsimaan Vierailija

Sain postista joululahjan sukulaiselta. Siellä oli sukat joissa oli varashälytin kiinni. Sukulaisen kanssa piti sitten alkaa selvitellä asiaa ja hän kertoi tilanneensa ne varuste.net -nimisestä verkkokaupasta. Hän alkoi sitten etsiä ostosuorituksen tunnuksia ja antoi ne minulle. Soitin sitten kyseiseen firmaan jossa sanottiin, että saan hyvitykseksi jotakin korvaavaa (ehkä tämän mainion varuste.net -yrityksen mainoskynän...) ja minun pitäisi pakata sukat ja lähettää heille.
    Koska en katsonut asialliseksi kaiken muun sähläyksen jälkeen enää alkaa palvella kyseistä firmaa yksien sukkien takia, olihan moka tässä tapauksessa kokonaan heidän, jätin tyhjän jankuttamisen puhelimessa.
    En omaa myymälävarkaan niksejä, joten revin varashätyyttimet irti väkivalloin. Nyt minulla on kaksi risaa sukkaa varusteinani, kun lähden tammikuun vesisateeseen saapastelemaan.
    Kiitos VARUSTE.NET joulumielen lisälaajennuksesta ja palvelutasonne julkituonnista.
    Lanka palaa kun silmä karkaa.

15. Suivaantunut Vierailija

Se on pitkälti kiinni kotikasvatuksesta rupeaako tollaiseen hommaan kun soittamaan ja kaupustelemaan puhelimitse lehtiä sun muuta mahdollista. Rajat tuntevat ihmiset vanhemmiksi välittävät ja osaavat opettaa että tollaisella hommalla ei pidä hankkia toimeen tuloa. Järki ihmiset vanhemmiksi välittävät ja osaavat kieltää jälkikasvuaan menemästä tollaisiin töihin.

16. Suivaantunut Vierailija

Yksi tapa on pääästä irti puhelinkaupustelijoista, siirtämällä puhelinkaupustelijan numero heti puhelun jälkeen vastatuista numeroista puheluestoon niin eivät soita kun puhelin ei yhdistä numerosta tulevaa puhelua. Ohjeet on nämä miten peruspuhelimessa siirretään numero estolistalle, Klikkaamalla ensin kohtaa puheluloki, sen jälkeen tekstiä vastatut, sitten painamalla nappia valinnat kun on ensin kohdistanut valinnan ei toivotun puhelinnumeron kohdalle, sen jälkeen kun on painanut kohtaa valinnat niin heti senjälkeen valita tiedot ja sitten kun on klikannut kohtaa tiedot että puhelinnumero sivulla ja sen jälkeen painetaan kohtaa valinnat heti valitse siirtymällä estettyjen listaan painamalla vielä kerran napista ok, minkä jälkeen numero estettyjen listalla eikä siitä enää yhdisty puhelu omaan puhelimeen. Annan tässä sen verran tarkat ohjeet, joiden avulla tallentaa ei toivotut numerot estolistalle!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri