puhelinmyyjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulevako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkenna vähän.

Riippuu niin paljon siitä mitä myy ja minkä suuruisessa yrityksessä työskentelee. Itse tehnyt 10 vuotta, toisista hommista tykännyt, toisista en. Välillä saanut huippupalkkaa, välillä surkeeta.

Tarkennusta siis.

Olen tehnyt puhelinmyyntiä eli olen myynyt aikakauslehtiä sekä suurta sanomalehteä. Aikakauslehtien myynti aika hankalaa, kauppoja ei tahtonut syntyä vaikka kuinka kovasti yritti japalkka jäi pieneksi. Sanomalehden myynti oli melko vaivatonta,silläsoitin pääasiassa ihmisille,joilla tilaus juuri päättymässä.
Aikakauslehtimyynnissä työnantja maksoi kaikkipalkan sivukulut ja sairauspäivärahat. Sanomalehden myynnissä piti olla oma Y-tunnus ja ennakkoverot, YEL-maksut ja ALV:t piti hoitaa itse. Sairauspäivärahoja tai loma-ajan palkkaa ei maksettu.
Aikakauslehtiä myin noin kolme vuotta,sanomalehteä melkein neljä vuotta kunnes samasta lehtitalosta tarjottiin minulle toinen työpaikka.

Oon 4 vuotta. Ihan ittestä kiinni miten siihen asennoituu. Iso plussa on työajat, samassa tilassa kaikkien kans eli tulee hyvä työpiiri. Miinuksia ehkä soittolistat millasta materiaalia saa. Vanhoja ihmisiä, keski-ikäisiä vai nuoria. Ja kännykkänumeroo vai lankaa. Palkkaus on itestä kiinni. Jollei innosta soittaa kovin tiheeseen niin ei kyl tuu kovin hyvä palkka,mutta ite tykkäsin työstä valtavan paljon ja palaan hoitovapaan jälkeen takas. Noin 1300 euroa kuussa käteen. :flower:
Myyn mm. seiskaa, cosmopolitan, hyvä terveys, kauneus ja terveys, eeva, et, aku ankka ja kotivinkki. Hyvin menee kaupaksi :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Aarteenetsijä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olen opiskeluaikoina enkä enää ikinä ryhtyisi uudelleen. ja palkkaus oli niihin aikoihin ainakin todella surkea!

Eli et osannut hommiasi?

juu en nähtävästi..niin paljon sai paskaa luurin toisesta päästä ja sauna ehdotuksia..ja siis aikakauslehtiä myin. hyvä jos sai edes 5 tilausta päivän aikana ja jos yhdestä tilauksesta saa itse n.5e niin eipä jää tuntipalkka kovin suureksi. En ehkä ollut tarpeeksi sitkeä sitten myymään koska en tahallani tahtonut ihmisiä kiusata

olen opiskeluaikoina enkä enää ikinä ryhtyisi uudelleen. ja palkkaus oli niihin aikoihin ainakin todella surkea!

Eli et osannut hommiasi?

juu en nähtävästi..niin paljon sai paskaa luurin toisesta päästä ja sauna ehdotuksia..ja siis aikakauslehtiä myin. hyvä jos sai edes 5 tilausta päivän aikana ja jos yhdestä tilauksesta saa itse n.5e niin eipä jää tuntipalkka kovin suureksi. En ehkä ollut tarpeeksi sitkeä sitten myymään koska en tahallani tahtonut ihmisiä kiusata

No on sulla ollut surkea palkka jos 5 euroa oot saanut per lehti. Tai sit oot myynyt jotain superlyhyitä pätkiä?
Kyllä mä sain lehtimyynnistä väh. 10 euroa lehdeltä.

Eli et osannut hommiasi?

No on sulla ollut surkea palkka jos 5 euroa oot saanut per lehti. Tai sit oot myynyt jotain superlyhyitä pätkiä?

Hä 5 euroa lehti?
Mää ainaki saan noin 12 euroa lehti. Ja päivässä menee noin 8-13 kappaletta. Kuuden tunnin päivä. Mun mielestä ihan jees palkka kun tarttee vaan istua ja höpöttää :D

Mä mietin kanssa lehtimyyjäksi ryhtymistä mutta siinä on se iso mutta... Kävin jo yhessä paikassa haastattelussa ja siin oli pohjapalkka mut tosi pieni:( Sit kävin toisessakin haastattelussa missä kysymys oli lisämyynnistä ( ei lehtiä ) siinä oli jo nk. Kunnon pohjapalkka. Ja nyt oottelen vastausta ja soittoa et pääsinkö:)

Eli et osannut hommiasi?

juu määräaikasia alle vuoden pätkiä oli..ja tosiaan on 8v aikaa tästä kun niitä myin..nykyää koko firmaa ei taida enää pystyssä edes olla jossa silloin työskentelin

Mä mietin kanssa lehtimyyjäksi ryhtymistä mutta siinä on se iso mutta... Kävin jo yhessä paikassa haastattelussa ja siin oli pohjapalkka mut tosi pieni:( Sit kävin toisessakin haastattelussa missä kysymys oli lisämyynnistä ( ei lehtiä ) siinä oli jo nk. Kunnon pohjapalkka. Ja nyt oottelen vastausta ja soittoa et pääsinkö:)

Itse sain valita otanko pohjapalkan ja provikan,mutta valkkasin pelkän provikan. Näin tienaan huomattavasti enemmän kun tuntipalkan kans joka on aivan olematon.

Kokeile rohkeasti. Yleensä ne, joilla on huonoja kokemuksia, eivät vain ole soveltuneet työhön. Homma on sellaista, että jos siitä tykkää niin se sujuu, ja jos siitä ei tykkää ei myyntiäkään juuri tule.

Musta on ollut ihanaa jutella päivät pitkät ihmisten kanssa ja saada siitä palkkaa. Työilmapiiri on mainio kun kaikki tekee samaa hommaa. työ on siistiä toimistotyötä ja työajat on ihanat (joustavat ja lyhyemmät päivät kun vaan 6 tuntia teen).

Ei se kaikille sovi, mutta vain kokeilemalla se selviää. Niin ja ei kannata luovuttaa parin päivän jälkeen! Kyllä ekat päivät on vaikeita, mut sit helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Paljonkos teillä tuntipalkka?
Uskaltaako kukaan kertoa?

1300 kuussa käteen. 6h päiviä 4 kertaa viikossa.
Siis 4 päivänä viikossa? Muistatko että oliko alkuun hankala oppia homma? Ja vaihteleeko palkka suurestikin kuukausittain. Kiitos kun vastaa.

ite soitan vain yrityksille..en lainkaan kuluttajille.
ja yrityksillekin ihan kunnollista palvelua.. en mitän paskaa.

vaikeeta se on.. mutta mä tykkään.

ei saa ottaa itteensä jos toinen purkaa pahaa päivää. puhelinmyyjälle on hyvä laukoa totuuksia :D

muista ottaa vain homma jossa kunnollinen pohjapalkka.
ja sitten hyvästä myynnistä provisiot.

kannustaahan toi provisio tekemään..mutta myös stressaa.

mutta meillä ihana timi töissä ja ihan mukavaa hommaa.

Onko teillä ketkä työtä teette ni tavoitteita joihin teidän pitää yltää päivässä? Siis sellasia vaikka 5 lehteä päivässä yms.

en myy lehtiä..mutta rahatavoite.. ja on aina kk tavoite.. nyt puuttuu enään pieni summa tän kuun tavoitteesta

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Paljonkos teillä tuntipalkka?
Uskaltaako kukaan kertoa?

1300 kuussa käteen. 6h päiviä 4 kertaa viikossa.
Siis 4 päivänä viikossa? Muistatko että oliko alkuun hankala oppia homma? Ja vaihteleeko palkka suurestikin kuukausittain. Kiitos kun vastaa.

Juu neljänä päivänä viikossa. Aluksi oli hankalaa. Eka viikko,mutta sitten alko luistaan. Palkka vaihtelee aivan sen mukaan mitä itse jaksaa soittaa. Ja marras-joulukuu ja touko-kesäkuu on suht vaikeita kun rahaa menee jouluun ja sitten on kesälomat.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Onko teillä ketkä työtä teette ni tavoitteita joihin teidän pitää yltää päivässä? Siis sellasia vaikka 5 lehteä päivässä yms.

en myy lehtiä..mutta rahatavoite.. ja on aina kk tavoite.. nyt puuttuu enään pieni summa tän kuun tavoitteesta
Ok. Kiitos tiedosta. Mietin vain jos alkuun ei kauppoja synnytkään tai jos tulee myöhemmis kausia jolloin ei onnista. Niin mitäs sitten? Kysyypi työtä harkitseva:) Epätoivoinenko minä?