puhelinmyyntityönä, palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perheellinen opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perheellinen opiskelija

Vieras
Onko palkan maksussa todella niin paljon ongelmia kuin yleensä annetaan ymmärtää ja millainen on juuri aloittavan palkka?

Mietin josko kannattaisi hakea töihin.

Puhelinmyyjän työ on moraalitonta tai ainakin epäkohteliasta itsessään jo.

Se että häiritään ihmisiä jotka eivät ole antaneet lupaa soittaa tuntemattoman myyjän puhelimeensa on väärin.

älä hyvä ihminen mene. sulla menee hyvä päivä ja iloinen mieli kun saat jokatoisella puhelulla kuulla kuinka kuinka huono ja paska ihminen olet. ja se palkka tuohon verrattuna on huono. jossain paikoissa on provisio ja jossain provisio+tunnit...

Alkupalkka oli mulla 7.8e/h provikka nosti. Tyypillisesti palkka oli 10e/h, mutta olin suht. taitava myymään.

Puhelinmyynti on asiakaspalvelua, joten sen henkinen tulee olla. Puhelinmyyjän ei pidä olla tökerö, kuten valitettavasti moni on.

Palkanmaksussa on ongelmia kaikilla yrityksillä, joissa työntekijät eivät saa tehdyksi tuottavaa työtä. Ei kai puhelinmyyntityö ja yritykset tästä poikkea. Näissä yrityksissä vain on henkilökunnan vaihtuvuus suuri ja suuri osa ei menesty työssä. Se ei kuitenkaan ole työn syy, vaan tekijän.

ei sovi kaikille tuo työ, mutta joillekin taas erinomaisesti. ja siinä yrityksessä, jossa itse olin töissä, ei ainakaan ollut minkäänlaisia ongelmia palkanmaksussa tms.

itselläni parhaana päivänä tuntipalkka nousi 30? ja huonoina päivinä sai vain takuupalkan, joka oli 5?/tunti.

Kannattaa selvittää ko. yrityksen palkkapolitiikka, perustuuko koko palkka prvisioon vai onko jokin peruspalkka. Olen kuullut myös sellaisesta palkanmaksutavasta, että peruspalkkaa maksetaan, jos puhelu kestää vähintään jonkin tietyn ajan. Näin kertoi työkaverini, jonka sukulaispoika oli töissä tällaisessa puhelinmyyntityössä. (Tähän ilmeisesti perustuu se, että jossain tapauksissa puhelinmyyjä ei anna puheenvuoroa tuotetta/palvelua tyrkyttäessään, jotta saisi puheluun kestoa.)

Jos otat vastaan puhelinmyyntityötä, huolehdi, että saat peruspalkkaa, vaikka et saisikaan mitän myydyksi tai vaikka vastaajat löisivät hermostuksissaan luurin heti kiinni.

Jos mahdollista, niiin älä mene puhelinmyyntityöhön. Se on äärimmäisen raskasta työtä. Haukkuja tulee asiakkailta ja pomokin painaa niskaan, jos ei myy tarpeeksi hyvin. Harvassa ovat ne, joille työ oikeasti sopii.

Itse olin opiskelujen ohella puhelinmyyjänä Megalla ja Pasamyynnissä, molemmissa paikoissa palkka tuli ihan sovitusti, mutta itse työ oli todella inhottavaa. Megalla tuntipalkkani taisi olla 5 euron hujakoilla, Pasamyynnissä ehkä 2 euroa tunnilta (oli pelkästään pvovikkapalkka). Tästä on kyllä jo kymmenisen vuotta aikaa, mutta tuskinpa palkat ovat kovin paljoa tässä ajassa nousseet.

Huh, onneksi ei enää tarvitse sitä työtä tehdä.

Ekana kannattaa katsoa puhelinfirman ilmapiiri ja miten kohtelee työntekijöitä. Palkkaus on yksi mittari tässä. Älä mene mihinkään, jossa on pelkkä provikka ja liiton jutuille lähinnä pyyhitään takapuoli. Niissä ei ole kunnon ilmapiiriä ja siellä voi olla tosi epäluotettavaa toimintaa muutenkin.

Sellainen paikka, missä mennään liiton mukaan ja on selkeä alkupalkka, joka riittää sellaisenaankin ok palkaksi, niin on jo hyvä. Myös pitää vaatia aina KOULUTUS siihen mitä myydään. Koulutus tulee olla parempi kuin joku 30min nopea sepustus, muuten ei opi myymään tuotetta.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko puhelinmyyjä tienata kuussa reilut 2000 euroa?

Jos olet taitava niin kyllä voi. Jos on vähemmän taitava niin tuski saa.

Ja ne palkkiot määritellään siten, että porukassa yksi tienaa ja pääsee esikuvaksi muille. Muut tekevät halvalla.

Työnantaja hinnottelee palkkionsa saamansa kokemuksen mukaan.

Jokaiselle kyllä todetaan, että on mahdollisuus. Käytännössä 5% saa oikean palkan ja loput liian vähän.

Homma vain määritellään siten. Jos liian moni tienaa, niin silloin provikka perusteet on pielessä. Se on oikeasti huijausta.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Jokaiselle kyllä todetaan, että on mahdollisuus. Käytännössä 5% saa oikean palkan ja loput liian vähän.

Homma vain määritellään siten. Jos liian moni tienaa, niin silloin provikka perusteet on pielessä. Se on oikeasti huijausta.

Provikka ei ole pielessä ollenkaan jos oikeasti myyt hyvin. Jos myyt esim. 500e/vuositilauksen (esim. sanomalehti) ja saat siitä provikan esim. 15e, niin olet kyllä provikan ansainnut. Jos myyt esim. päivässä tilauksia yhteensä 700e ja saat päivän palkaksi 100e niin olet palkkasi ansainnut. Sen sijaan, jos et myy kuin 40e/päivä lehtiä ja pyydät palkaksi 10e/h niin firma menee alamäkeä, koska ei saa tilauksiakaan tarpeeksi.

Eli se määrittelee ihan täysin, saatko myytyä vai et.

Uusimmat

Yhteistyössä