puhelinosake

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osakkeen "omistaja" ko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osakkeen "omistaja" ko?

Vieras
tietääkö kukaan onko tällä mitään arvoa? olen saanut aikoja sitten mutkan kautta helsingin ouhelinyhdistyksen osuustodistuksen. mitään siirtoa minulle ei tälle koskaan ole tehty? onko paperi arvoton, vai voiko tämän laillistaa/myydä? kiitos etukäteen jos jollain on jotain TIETOA?

Onko sulla se osakepaperi? Jos on, niin sillä sarjanumerolla voit tarkistaa onko arvoa. Voi olla yli tuhat euroa helpostikin (annetaan Elisan osakkeina).

http://corporate.elisa.fi/elisa-oyj/sijoittajille/osake/usein-kysyttya/

Niissä ollaan tarkkoja ja pitää olla perukirjat tai lahjakirja tms. jossa näkee että olet saanut osakkeen itsellesi laillista tietä. Itse perin osaksi ja osaksi lunastin toiset pesän osakkaat pois kpy:n puhelinosakkeesta tänä vuonna ja iso homma oli ja kesti monta kuukautta koska oli listaamattomia osakkeita. Tuon arvo taitaa olla tänä päivänä 2300€. Jollekinhan ne osingot maksetaan ja sen tili oltava tiedossa siellä. Itselleni tuli viimeksi noin kuukausi sitten osinkoja tilille noista osakkeista. Eli itse tarvitsin lähettää perukirjan ja jakokirjan ja oikeastaan oli isompikin rumba kun oli jakamattomia pesiä takana ja taisi sitä paperia olla viidestä eri kuolinpesästä ja kaikista niistä jakokirjat, testamentit jne. Se siirto toisen nimiin erittäin tarkkaa!

Yhteistyössä