Puhukaa mulle järkeä etten ota lisää velkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veloissa korvia myöten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veloissa korvia myöten

Vieras
Ellos-tilin sain maksettua mutta velkaa olen H&M:lle 400e, Hobby Hallille 200e ja Meandi-tilillä maksamista odottaa n. 400e.

Nyt huomasin että Wilmiksestä saa laskulle ja oon naputtelemassa 100e tilausta, puhukaa mulle nyt järkeä!
Korot vaan kertyy siellä ja olen köyhä kotiäiti jolla surkeat tulot!

Mitään muuta lainoja mulla ei tietenkään ole....

Alkuperäinen kirjoittaja veloissa korvia myöten:
Ellos-tilin sain maksettua mutta velkaa olen H&M:lle 400e, Hobby Hallille 200e ja Meandi-tilillä maksamista odottaa n. 400e.

Nyt huomasin että Wilmiksestä saa laskulle ja oon naputtelemassa 100e tilausta, puhukaa mulle nyt järkeä!
Korot vaan kertyy siellä ja olen köyhä kotiäiti jolla surkeat tulot!

Mitään muuta lainoja mulla ei tietenkään ole....

en tajua miten joku ostaa MITÄÄN velalla...asuntolainan ymmärrän ja ehkä autolainan mutta vaatteita tai muuta...käsittämätöntä, en tekis niin IKINÄ. Mulle kelpaa kirppiskama, mutta siksipä onkin uusi iso ok-talo eikä velkaakaan enää kovin paljon...jokainen tekee omat valintansa...

Älä ihmeessä ostele velaksi kun sulla ei ole varaa! Kohta olet ihan pulassa noiden kanssa. Ja tarttetko sä edes kaikkea tota mitä olet ostellut? Mitipä hetki, että paikkaatko kenties jotain tyhjiötä sisälläsi noilla materialistisilla hankinnoilla.

Ei tyhmälle voi puhua järkeä. Sä tuskin tarvit niitä tuotteita, kun ostat vain siksi, kun saat laskulle. Montako lasta on, kun tollasilla summilla ostelet vaatteita?

Älä vain ota lisää velkaa. Meillä on raha asiat ihan kunnossa ja siltikään en olisi tehnyt Meandille tuollaista velkaa koska ne vaatteet on sika kalliita ja me eletään sen mukaan mitä rahaa on.
Jos on köyhä surkeatuloinen kotiäiti niin silloin pitäisi elää sen mukaan.

Älä tilaa enää mitään velaksi.Käteisellä ihan tavallisesta kaupasta jos jotain tarvitset :kieh: Miksi ihmeessä tilaat jotain Meandia jos ei ole oikeasti varaa ostaa niitä :headwall:

päätin että jos mulla ei ole jotain varaa ostaa kaupasta, niin silloin ei ole varaa tilatakkaan tuotteita postimyynnistä.
kuitenkin kaiken mitä postimyynnissä on saa kaupasta ja kaupasta halvemmalla kun ei tarvi maksaa postikuluja ja korkoja.
sitten kun eksyn postimyynnin sivuille joko jätän tilaamatta tai tilaan postiennakolla.
Tilaaminen ei kannata jos ei siihen ole rahaa.

Sulla on jonkin sortin ostomania. Peru heti kaikki kuvastot (itsekin olen näin joskus tehnyt) ja pyydä ko. yrityksiä merkkaamaan, ettei saa myydä sulle enää mitään. Tuosta ei elämä mene muutakuin pahemmaksi. Mieti sellaista aikaa, jolloin pystyt maksamaan kaiken käteisellä tai heti pankkisiirrolla. Myy jo omistamiasi vaatteita ja tavaroita vaikka huutiksessa tai kirppiksellä ja lyhennä niilä velkaa.

Mä kans peruin kuvastot, niin väheni ostelu.. Velkaa on vielä n.300e ellokselle ja 60e HM:lle. En tilaa hm:ltä kuin kerran vuodessa lapsille kouluvaatetta, joten se alle 100e on pian aina maksettu. Kirppareita kiertelen ja teen paljon löytöjä sieltä. Nytkin oli HM:lle menossa isompi tilaus, mutta löysin kirpparilta niin paljon hyvää vaatetta, että peruin tilauksen :-)

Juu lastenvaatteitahan minä, on toki 4 lasta niitä käyttämässä mutta onhan niitä juu vähän liikaa...

Muuten olen tosi reipas ja vastuullinen rahankäyttäjä mutta lastenvaatteet on mun heikko kohta!

Sehän se on pahinta kun luulen että mulla on varaa, asumismenot pienet kun velaton omakotitalo, autot, mökki jne.... Ei velkoja siis.

Missä on miun järki kun näen söpöjä pikku bodyja!!??

Meillä on muuten kirppisvaatteitakin, tänäänkin hain ison kasan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Juu lastenvaatteitahan minä, on toki 4 lasta niitä käyttämässä mutta onhan niitä juu vähän liikaa...

Muuten olen tosi reipas ja vastuullinen rahankäyttäjä mutta lastenvaatteet on mun heikko kohta!

Sehän se on pahinta kun luulen että mulla on varaa, asumismenot pienet kun velaton omakotitalo, autot, mökki jne.... Ei velkoja siis.

Meillä on neljä lasta kans. Ja kuukauteen en ole ostanut kenellekkään heistä (en myöskään itselleni) vaatteita.

Eikös noisssa ole sairaan korkeat korot + tilinhoitomaksut? Säästyisi vuodesssa iso raha, jos ostaisit vain käteisellä. Ja eniten säästyisi, kun jäisi turhat ostokset tekemättä.

Kierrätän kyllä, mutta kun on tyttö-poika-tyttö-poika järjestys ja sen verran isot ikäerot ettei viitsi kauheasti säilytellä.
Yleensä myyn huutiksessa vanhat pois ja ostan uutta tilalle :D
En jaksa katsoa samaa paitaa kahta talvea, tai haalaria. Housuja ehkä.

Öh,leuhkitko sä nytten? velaton olet..millä helvatalla noi olet saanut maksuun vai oletko kenties yli 50v?

En jaksa katsoa samaa paitaa kahta talvea, tai haalaria. Housuja ehkä.
Hmm :D.
Ihan älytöntä minusta tuollainen vaatteisiin törsäily. Käteisellä minäkin ostan vaatteet, niin ei sitten harmita maksella satojen eurojen velkoja vaatteista. Mutta tuota niin, itse kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Yhteistyössä