pukeutumisesta rippijuhliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla Makia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milla Makia

Aktiivinen jäsen
12.08.2006
2 730
0
36
No nyt on munkin kysyttava vaate-etiketista. kyseessa rippijuhlat, en ole siis ollut koskaan muissa kuin omissa rippijuhlissani ja Suomesta olen ollut poissa yli 10 vuotta, eli ainakin tata palstaa lukiessa ma olen suomalaisen pukeutumisen suhteen pihalla kuin lumi-ukko.

Eli mika on kys. juhliin sopivaa? Mielessa on parikin mekkoa, molemmat plvipituisia, toinen pinkki Jackie O-tyylinen kotelomekko+jakku+samnvariset kengat. Tai vihertava sifonkimekko, hihaton, avoimet kengat, EI sukkiksia. Kayko? EN jaksa nyt alkaa kuvaileen, sori.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Jos haluat olla perineinen ja tylsä suomalainen, osta musta/harmaa vaate.

Jos haluat pukeutua hienosti, valitse tuo vihreä sifonkimekko.

Kiitos, lahinna mietin sita, etta pukeudutaanko rippijuhliin kuin haihin vai vetaako jengi farkuissa. No itse olen kylla mieluummin yli- kuin alipukeutunut. Ja joskus taalla kaytiin kiivasta keskustelua, ettei kirkkoon olisi soveliasta (tai vissiin siis mihinkaan juhliin) menna ilman sukkahousuja? Siis mita? keskella kesaakin?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kyllä nuo kuvailemasi mekot käy hyvin mutta kyllä mä ainakin sukkikset laittaisin. Ne vaan kuuluu laittaa juhlatilaisuuteen.

Ei miun mielestä jos jalat ovat hyvässä kunnossa ja karvat ajettu, niin silloin voi olla ilmankin, mutta jos on mustelmia ja suonikohjuja ja karvat rehottavat kunnolla, silloin ohuet kiiltävät sukkahousut olisivat tarpeen.

Minä rippilapsen äitinä meinaan laittaa sellaisen "salsahameen" semmoisesta ryppykankaasta, en tiedä mitä on tarkalleen ja jonkun nätin paidan siihen. Kenkiä mietin vielä, laitanko matalapohjaiset vai pienellä korolla olevat

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

Kiitos, lahinna mietin sita, etta pukeudutaanko rippijuhliin kuin haihin vai vetaako jengi farkuissa. No itse olen kylla mieluummin yli- kuin alipukeutunut. Ja joskus taalla kaytiin kiivasta keskustelua, ettei kirkkoon olisi soveliasta (tai vissiin siis mihinkaan juhliin) menna ilman sukkahousuja? Siis mita? keskella kesaakin?

Itse menen serkkuni rippijuhliin Nanson tunikassa ja legginseissä (20 vuotta löytyy ikää). Mutta kukin tyylilllään, koita muistella ovatko sukulaiset ennen pukeutuneet yhtään vai tulleet farkuissa kun ovat paikalla, mieti näiden perusteella pukeutumista.

Rippijuhliin ei pukeuduta niin hienosti kuin häihin, mutta joskus niihin voi mennä lähes yhtä hienona..

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kyllä nuo kuvailemasi mekot käy hyvin mutta kyllä mä ainakin sukkikset laittaisin. Ne vaan kuuluu laittaa juhlatilaisuuteen.

Ei miun mielestä jos jalat ovat hyvässä kunnossa ja karvat ajettu, niin silloin voi olla ilmankin, mutta jos on mustelmia ja suonikohjuja ja karvat rehottavat kunnolla, silloin ohuet kiiltävät sukkahousut olisivat tarpeen.

Juhlaetikettiin kuuluu joka tapauksessa sukkahousut jos sitä haluaa noudattaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

Itse menen serkkuni rippijuhliin Nanson tunikassa ja legginseissä (20 vuotta löytyy ikää). Mutta kukin tyylilllään, koita muistella ovatko sukulaiset ennen pukeutuneet yhtään vai tulleet farkuissa kun ovat paikalla, mieti näiden perusteella pukeutumista.

Rippijuhliin ei pukeuduta niin hienosti kuin häihin, mutta joskus niihin voi mennä lähes yhtä hienona..

No sepa tassa juuri onkin, kun kyseessa ei ole edes oma suku :) . No pelaan varman paalle ja otan mukaan vaikka parikin asua.

Suomessa on harvoin se vaara, etta alipukeutuisi jos jonkun muun maan etiketin mukaan menee... Hyvilta kuulostavat molemmat mekot, eika mun mielesta rippijuhlat kesalla ole niin hieno tilaisuus, etta olisi pakko laittaa sukkahousut jos on natit saaret. En kylla tajua miksi joku ei haluaisi laittaa sukkia, paljon huolitellumpi vaikutelma tulee.

Mä olen rippijuhliin menossa viikon päästä, enkä ole laittamassa sukkahousuja hameen kanssa, jos hameen laitan. En mä edes omista sukkahousuja, eikä ollut viime kesänä häissäkään mulla sukkahousuja hameen kanssa. Joten mä en näe niitä mitenkään tarpeelliseksi..

Miten se sukkahousujen käyttäminen voi olla noin vaikeeta. Kyllähän ne tekee jaloista paljon huolitellummat. Ei ne nyt voi niin karmeetkan olla, että tuollaista valitusta täytyy pitää siitä, joutuuko niitä käyttämään.

Yhteistyössä