Hae Anna.fi-sivustolta

Pullien voitelu

Viestiketju osiossa 'Keittiössä' , käynnistäjänä hjelp, 28.01.2006.

1. hjelp Vierailija

Millä voin voidella korvapuustit jos ei kaapissa ole kananmunia? Maidolla ehkäpä? Yksi kananmuna kyllä löytyy, mutta ajattelin käyttää sen itse taikinaan eikä viittisi pelkästään munien takia kauppaan lähteä. Kiitokset pikaisista neuvoista!

2. -p- Vierailija

Ei ole välttämätöntä voidella kananmunalla. Hyvin käy vaikkapa mainitsemasi maito.

3. Litium Vierailija

jos sinulla on maitojauhetta, sekoita siitä vähän maitoa paksumpi seos ja voitele sillä.

4. fiona Vierailija

Hyvin onnistuu pullataikina ilman kananmunaakin. Itse en laita koskaan.

5. ap Vierailija

Taikina on nyt nousemassa, sen yhden ainokaisen munan laitoin taikinaan ;-). Eli taidanpa voidella pullat sitten vain sillä maidolla. Maitojauhettakaan ei kaapista löydy. Eiköhän noista maukkaita tule silti :).
    Kiitos kaikille vastanneille!

6. Mandala Vierailija

Voi olla, että olet korvapuustisi jo leiponut, mutta minäkin käyttäisin sen yhden munan (tai vaikka vaan sen keltuaisen) pullien voiteluun, taikinaan ei tarvita välttämättä munaa.
    Teen myös joskus pikkupullia, jotka sivelen sulatetulla voilla ja joko kierittelen sokeri-kaneli-seoksessa tai sirotan seosta päälle.

7. jeppe Vierailija

Meillä pullat voidellaan aina vedellä.

8. Jenni Vierailija

Reilusti sokeroidulla kahvilla voitelemalla saa kiiltävän pinnan pulliin.

9. Niin Vierailija

tuli mieleen, että jos joku ei tiedä, se munalla voiteleminen on vain ulkonäkö seikka... Pullista tulee kauniin kiiltäviä, makuun, koostumukseen tmv. sillä ei ole mitään vaikutusta:) Joten aivan huoletta voi jättää kokonaan voitelematta, tai käyttää maitoa/vettä/tmv, varsinkin jos ihan omaksi ilokseen leipoo, ei juhliin tmv.

10. mamma! Vierailija

Minä rikon aina munan, vatkaan rikki ja otan ihan vähän erilleen voitelemista varten, loput taikinaan.

11. Mira Vierailija

Minä käytän (erityisesti joulutorttuihin, jos/kun teen vain muutaman kerrallaan) kahvia, sillä tulee sellainen ""mattapinta"". Pullataikinaan ei muuten välttämättä tarvitse munaa.

12. no,, Vierailija

voi pyhä yksinkertaisuus,,, voitele vaikka vedellä ,,
    tai ole voitelematta. Ihan samalta varmaan maistuvat!!!

13. ... Vierailija

Maistuvat varmaan, mutta sokerit pysyy paremmin voidellun pullan päällä ja ruskettunut pulla näyttää nätimmältä kuin voitelematon...

14. vierailija Vierailija

Ainut mikä tässä oli yksinkertaista oli Sinun kommenttisi. Kysymys ei ollut mitenkään tyhmä, toisin kuin vastauksesi. Palakoot pullasi jatkossa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri