"pulputus" mahassa?

  • Viestiketjun aloittaja Hölmistynyt.
  • Ensimmäinen viesti
Hölmistynyt.
Onko tää mahdollista, että mulla rv 4+2 ja nyt tuntuu, että kohtu "muljahtelee" hetkittäin? Siis en nyt todellakaan luule, että tuntisin vauvan liikkeet, mutta voiko joku olla niin herkkä, että nyt jo tuntee siellä tapahtuvat muutokset?

Ekassa raskaudessa tunsin liikettä jo rv 14, eli ensiodottajaksi ilmeisesti aika aikaisessa vaiheessa.
 
täällä kanssa!
..samaa mietin, ihme muljahtelua mullakin, kuukautiset myöhässä , testannut en oo vielä kun kierto viime aikoina kyllä heitellyt muutamilla päivillä. Viikko sitten alkoi mahdoton vilutus, aivastelu - vaan ei ole flunssaa. Rinnat ei ole kipeät toisin kun edelliskerran raskaaksi tullessani. Sen sijaan on tuota outoa muljahtelua, jonka vois tulkita sykinnäksikin..vaan toki tiedän, ettei voi olla vauvan liikettä tässä vaiheessa. Ihmettelin kaverille oloani ja sanoi, että joillakin kohdunulkoinen raskaus voi saada ihan ihme oireiluita..ja nyt tietysti on itellä pelkokerroin kympillä! Kohta jo hyökkään raskaustestin ostoon ja jos plussa, niin apua...niin ihanaa kuin oliskin, mutta jos ei olekaan kaikki ok?! Siis onko muillakin ollut näitä "pulputus"-oireita? Asiallisia vastauksia, kiitos...
 
täälläkin samoja tuntemuksia
Mullakin oli kovaa pulputusta masussa jo ennenkuin testin tein. Tuntemus oli tosiaan kuin vauva siellä liikkuis. Viikon kuluttua tuli plussa testiin :)
 
LOLler
olkoon vaikka viikolla 10, ootteko ottanut selvää minkä kokoinen alkio on tuolla viikolla? Se ei tosiaan sen kokoisilla jaloilla saa tuntuvia liikkeitä millään aikaiseksi!
 
juuuuuuuuuh
Lues nyt tuo alotus ja vaikka koko ketjukuin uudestaan(jos sellainen kyky on?)

Siinähän puhutaan kohdun muljahteluista ja sen muutoksista. Ja nimemomaan painotetaan, että ei ole kyse mistään vauvan liikkeistä.
Voi pyhä yksinkertaisuus.

Itellä oli myös sellaista "nykimisliikettä" kohdussa jo ennen testin tekemistä.
 
cicca
Mulla on maha aina pulputtanut, ihan sellaista ääntä pitänyt kuin kuuluu joskus lavuaarista kun astianpasukone päästää vettä pois (tai otaa, kummasta ääni lie tuleekin). Liittyy ruuansulatukseen ja tietty ravinto pahentaa/parantaa sitä. Raskaana ollessa aineenvaihdunta hidastuu, joten liittyisikö tuo "mulinaan" ja "pulinaan".
 
Khrisse
Lisää kokemuksia kaipailen tästä.

Mulla on tuntunut tätä pulputusta pari päivää. Kun eilen keräsin esikoisen leluja lattialta konttausasennossa niin sen huomasin. Myös sängyllä kun vaihdan asentoa tämän huomaan. Raskauden mahdollisuus on olemassa. Ensi viikolla voisi jo testinkin ostaa, jos menkat ei sitä ennen ala. Toissailtana alkoi myös len kovat menkkajuilinnat, jotka kesti eilisiltaan asti. Kuukautisten pitäs alkaa aikaisintaan ensi viikon loppupuolella.
 
näin...
Mulla "nytkähteli" kohtu alkuraskaudessa paljon ja synnytyksen jälkeen vaan jatkoi "pulputusta" :-D. Limakalvojen muutokset saavat sen aikaan.... Välillä nyt synnytyksen jälkeenkin nuo nytkähdykset tuntuvat niiltä kivuttomilta suppareilta. Ei huomaa mahan ulkopuolelta mutta tuntee niinkuin joku liikahtaisi kohdussa.
 
kyllä...
mulla oli esikoisesta sellasta pulputusta yhden päivän putkeen, ennen kun tiesin olevani raskaana. Se oli niinku tärinän tapasta.. tosi jännää kuplintaa.. Eli voi tuntua raskaus..
 
Felicia
Mulla on nyt rv 11+2 meneillään ja on tuolta rv 9 asti tuntunut semmoinen ihan hassu "kutitteleva" ikään kun kuplinta, niin kuin pikku-pikkiriikkisiä kuplia kuten kivennäisvedessä menisi vasenta puolta alavatsaa! :D Liekö verisuoniston jekkuja! Luulen, että istukka on tuolla vasemmalla puolella. xD
 
Felicia
Mulla on nyt rv 11+2 meneillään ja on tuolta rv 9 asti tuntunut semmoinen ihan hassu "kutitteleva" ikään kun kuplinta, niin kuin pikku-pikkiriikkisiä kuplia kuten kivennäisvedessä menisi vasenta puolta alavatsaa! :D Liekö verisuoniston jekkuja! Luulen, että istukka on tuolla vasemmalla puolella. xD
 

Yhteistyössä