Punastuminen haittaa elämää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jumissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jumissa

Vieras
Oikeesti. Mulla on ok työpaikka ja haluaisin edetä, mut ainoo este on se, et mä en pysty mun punastelun takia! Tiedän et mul on mahkuja mihin vaan, mut mä saatan punastua tosi helposti. Miten mä voin olla vakuuttava, posket punasina..

Ja muutenkin elämässä oisin paljon rennompi, jos puna ei tulis aina kasvoille. Kukaan kokenut samaa, apuja??

Lääkäriin, lääkäriin =) Tuohon olemassa ihan lääkkeellinen apu. Turhaan pelkäät urakehityksesi pysähtymistä. Ihan yleislääkäri voi auttaa. Terveisin "entinen esiintymiskammoinen"

Mulla ei ole henk.kohtaista kokemusta, mutta olen kuullut, että vaikeammissa tapauksissa sille pystytään lääketieteellisesti jotain tekemään. Kysy lääkäriltä neuvoa:)

Peesaan. Mutta en ole tehnyt asialle mitään. Ottaa päähän kyllä ja aiheuttaa useasti toisille hupia ja väärinkäsityksiä. *näyttää punastuneena epävarmalta ja syylliseltä*

:wave:

Minulla on aina punaiset posket, mutta auta armias jos joudun "tiukan" paikan eteen niin tunnen kuinka puna leviää kaulasta päälakeen asti.
Vuosien aikana olen vähän rohkaistunut, mutta vieläkin pelkään/välttelen tilanteita jossa tiedän punastuvani.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mikä tuon lääketieteellinen selitys on??
On olemassa lääkkeitä, jolla sitä jännitystä voi ehkäistä. Esim beetasalpaajat auttaa aika hyvin. Eivät ole edes psyykenlääkkeitä. Nykyään hermostun aika harvoin mistään työssäni kohtaamasta esilläolemisesta, mutta jos töässä joudun ensi keväänä puhumaan jenkeille tekemästäni tuotteesta, luultavasti otan yhden beetasalpaajan ennen esitystäni =) Muitakin lääkkeitä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
On olemassa lääkkeitä, jolla sitä jännitystä voi ehkäistä. Esim beetasalpaajat auttaa aika hyvin. Eivät ole edes psyykenlääkkeitä. Nykyään hermostun aika harvoin mistään työssäni kohtaamasta esilläolemisesta, mutta jos töässä joudun ensi keväänä puhumaan jenkeille tekemästäni tuotteesta, luultavasti otan yhden beetasalpaajan ennen esitystäni =) Muitakin lääkkeitä löytyy.

Ai miten hyvä, kun mä syön noita jo muutenkin, jos ne auttaa tuohonkin... :D

Johtukohan se tosta, että unohdin 3 pvää ottaa lääkkeet ja olin sitte päivät 2-4 naama punanen. Siis tuntui ja varmaan olikin ja LÄHES koko tuon ajan. :snotty: Vierotusoire? Tai sitte ihan psyykkinen... ;) :xmas:

Onkohan toi sama mitä sain vapinaan, Propral 10mg? En ole vielä kokeillut, mutta tänään hain apteekista.

Hei. Mä sain avun siitä joe blascon ( kirjoitinkohan oikein:) ) pohjustus? voiteesta. Kaupassa osaa neuvoa sua paremmin. Se on aika hinnakasta pieni purkki mutta erittäin riittoisaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pöhlö:
Onkohan toi sama mitä sain vapinaan, Propral 10mg? En ole vielä kokeillut, mutta tänään hain apteekista.
Mulla on Propral 40 mg. Mutta sama valmiste siis.

Ok, ja mulle sanottiin vielä, että puolikkaalla voi aloittaa. No pitänee kokeilla:)

Mulla tuo probral muuten vaan jännitykseen, kahvikuppineuroosiin. Tosin tekee mielestäni huimausta ja ehkä jopa parempi on ilman tuota lääkettä. En punastele sitten millään. Työkavereissani on paljon punastuvia ja kyllä se tosi on että muut ei sitä ajattele ainoastaan punastuva itse. Vaikka tuo on klisee ja ei auta punastuvaa, se on kuitenkin tosi. Samoin sanotaan käsien tärinästä ja muista jännitysoireista. Se kun vain ei itseä auta!

[quote="*]

[/quote]

Mulla tuo probral muuten vaan jännitykseen, kahvikuppineuroosiin. Tosin tekee mielestäni huimausta ja ehkä jopa parempi on ilman tuota lääkettä. En punastele sitten millään. Työkavereissani on paljon punastuvia ja kyllä se tosi on että muut ei sitä ajattele ainoastaan punastuva itse. Vaikka tuo on klisee ja ei auta punastuvaa, se on kuitenkin tosi. Samoin sanotaan käsien tärinästä ja muista jännitysoireista. Se kun vain ei itseä auta!
[/quote]

Millä annoksella syöt ja otatko tarvittaessa vai säännöllisesti? Mua kiinnostaa, kun mä en haluaisi syödä "varmuuden vuoksi" mitään lääkkeitä ja varsinkaan, jos tulee sivuvaikutuksia. Mä siis sain tän ms-taudista johtuvaan vapinaan. Vapinan kanssa pärjään, jos ei tarvi mitään pilkuntarkkaa tehdä ja siksi en ole ton kanssa kiirehtinytkään.

Ok, ja mulle sanottiin vielä, että puolikkaalla voi aloittaa. No pitänee kokeilla:)
Mulla toi on ensisijaisesti voimakkaaseen lentopelkooni. Mutta sama lääke auttaa myös esiintymispelkoon.

Mulla toi on ensisijaisesti voimakkaaseen lentopelkooni. Mutta sama lääke auttaa myös esiintymispelkoon.

Mun ei tarvi enää oikein missään esiintyä, mutta kouluaikoina tuosta olisi varmaan ollut hyötyä. No ehkä mä jo huomenna kokeilen "elämää ilman vapinaa" :D

Mulla siis piiiiitkäaikainen jännityksen hoito takana. Probralia otan yleensä joka aamu 20 mg tabletin, joskus sitten puolenpäivän aikaan toisen puoliskan. Nyt olen ollut ottamatta mitään ja samalta tuntuu silti. Tuossa on ehkä sellainen psyykkinen riippuvuus mahdollinen, mutta fyysinen ei. Yliannostus ei ole mahdollinen, joten pelkoa ei sen suhteen käytöstä ole.

Mun ei tarvi enää oikein missään esiintyä, mutta kouluaikoina tuosta olisi varmaan ollut hyötyä. No ehkä mä jo huomenna kokeilen "elämää ilman vapinaa" :D

[quote="*]

[/quote]

Millä annoksella syöt ja otatko tarvittaessa vai säännöllisesti? Mua kiinnostaa, kun mä en haluaisi syödä "varmuuden vuoksi" mitään lääkkeitä ja varsinkaan, jos tulee sivuvaikutuksia. Mä siis sain tän ms-taudista johtuvaan vapinaan. Vapinan kanssa pärjään, jos ei tarvi mitään pilkuntarkkaa tehdä ja siksi en ole ton kanssa kiirehtinytkään.[/quote]

Miten sulla diagnosoitiin ms? Mulla on kanssa vapinaa, mutta ei mitään diagnoosia. Määrätty propral 10mg vapinaan, jota en ole uskaltanut aloittaa kun joudun ajamaan paljon autoa työssäni. Kiitti jos viitsit vastata...

Eihän mullakaan virallista diagnoosia ole, kun tarvii sen toisen pehenemisvaiheen.. Mulla tää vapina tuli vasta n. kuukauden päästä ekoista ms-ireista ja sen jälkeisestä kortisoonihoidosta. Eli mä olin jo kuntoutunut melko hyvin, mutta tämä vapina tuli ilmeisesti tulehduksen jälkitilana ja se on nyt kestänyt jo pari kuukautta, eipä taida itsestään loppuakaan. Mulla siis näkyi magneetissa ms:n viittaavia tulehduksia=plakkeja, mutta selkäydinneste oli ihan hyvä. Röntgenlääkäri oli sanonut, että "selvät ms-muutokset aivoissa" eli muhun suhtaudutaan kuin diagnoosi olisi, en vaan saa vielä lääkitystä:(

Vaikuttaako toi Propral ajokykyyn? Mä en ole lukenut edes pakkausselostetta, mutta ei siinä ainakaan kolmiota ole. Onko sulla muita oireita?

Ei mulle ole puhuttu mitään ms-taudista, mutta osui vaan silmään kun sulle on määrätty vapinaan samaa kun mullekin. Mitkä ne sun oireet ms-taudista olivat? Propralin selosteessa luki, että saattaa aiheuttaa huimausta käytön alussa, joten en ole USKALTANUT aloittaa..kun ei tuo vapina sillain haittaa, mietityttää vaan, mistähän johtuisi...

Eikö sua ole tutkittu ollenkaan? Kyllähän vapinaan voi eri syitä löytyä. Mulla lähti pikku hiljaa voimat toisesta kädestä ja viikon kuluessa myös osittain jalasta eli toispuoleisia halvausoireita. Päivystyksessä tutkittiin pään tt+magneettikuvat, joista löytyi nuo plakit. Tosin ne ensin epäili kasvainta, mutta neurologi osasi sanoa heti, että ei ole kasvaimia vaan luultavasti ms. Osastolla otettiin vielä selkäydinnäyte, mutta sehän olikin yllättävän hyvä. En nyt lähtisi vapinnan perustella epäilemään ms-tautia, mutta muutenhan olisi hyvä tutkia, mistä voisi johtua.

Yhteistyössä