Punertava, röpelöinen ihottuma ympäri kasvoja, kaulassa ja korvalehdellä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli onkohan kenelläkään ollut samankaltaista... Itselläni nousi eilen illalla yht'äkkiä ensin korvalehdelle todella kutiava punertava ihottuma, joka myös jonkun verran turvottaa ihoa. Levisi siitä toiselle puolelle kaulaa ja poskelle. Kutisi aivan älyttömästi, yritin viileällä vedellä rauhoittaa. Tänä aamuna oli vielä, ja nyt on noussut myös toiselle puolelle poskea ja otsaan.

Eilen join Nutriletin tomaattilientä noin vartin ennen ihottuman alkua.. En tiedä, olisivatko yhteydessä toisiinsa. Muutoin en Nutrilett tuotteita ole käyttänyt. Mutta toisaalta olisi kummallista, että ihottuma nyt pahenee, jos kerran tuosta tomaattiliemestä johtuisi.. Tänään en ole uskaltanut syödä mitään, juonut vaan vettä... Nyt ihottuma sattuu.. Ei siis mitenkään hurjan näköistä, mutta kivulias, punoittava ja turvonnut iho..

Saattaapa olla joku allerginen reaktio, mutta voisi olla myös jonkun pöpön aiheuttama. En saanut oikei selkoa kuvauksestasi, mutta jos ihottuma on nimenomaan vain jommallakummalla kasvopuoliskolla, voisi olla jopa vyöruusua.

on nyt levinnyt niin, että on tasaisesti ympäri kasvoja, kaulaa ja korvalehdillä. Toinen korvalehti on ihan turvonnut. Mutta siis, ihottuma ei näytä kovinkaan pahalta, siksi mietin, etten lääkäriin ainakaan huomenna viitsi mennä, ellei pahene. Mutta sattuu ja kutiaa kiusallisesti, eikä tähän kyllä voi päälle huomiseksi töihin mitään meikkikerrosta vetää :/

Ja kutina ja kirvely vaan pahenee, tekis mieli repiä iho irti.. on levinnyt jo selkäänkin...
Tunnistaiskohan kukaan kuvasta, mitä vois olla? Vaikea saada kunnon kuvaa tällä kameralla..

http://www.aijaa.com/v.php?i=5825627.jpg

ei kuvassa näytä edes niin pahalta kuin on.. Ja mulla on normaalisti melko sileä iho, ei ollenkaan tollasta kuivaa, punottavaa, röpelöistä.. Tuntuu vaan niin hölmöltä mennä "vain tällasen" takia lääkäriin..

Ettei olis herpestä?????? Siinä pitäis heti mennä lääkäriin jos on kasvoissa, erityisesti jos lähellä silmää! Viimeistään huomenna näyttämään lääkäriin. Tuosta kuvasta ei osaa sanoa.

että eihän voi olla vesirokkoa.. Kun mulla ei ole sitä lapsena ollut, ja nyt on päiväkodissa liikkeellä.. Mut toisaalta, ei kasvoissa ainakaan siltä näytä.. Eikös siinä pitäisi olla selviä näppyjä, eikä tollaista röpelöistä ihottumaa? Rinnassa ja selässä on nyt noussut ihan pientä punaista näppyä...

minulla ilmestyi tänään ihan yhtäkkiä kun olin aamupalan syönyt (omenan) niin kaulan alueelle läikkä, mikä on ihan röpelöinen ja täynnä pientä näppyä ja sitä kutisee. Laitoin siihen perusrasvaa päälle, mutta silti on todella ikävän tuntuista kutinaa.

Ennemmin minulle ei omenasta ainakaan ole tullut tälläistä? Ja hajusteita en ole tänään suihkinut kaulalle tai mitään meikkiäkään ei ole.

Voisiko joku kertoa mikä moisen on aiheuttanut ja mitä diagnosoitu jos lääkärissä käynyt?
Minä löydän ihottumasta vain kyselyjä mutten koskaan vastausta :(

Minulle tuli luomuviinistä, tai näin vahvasti luulen, sillä join n. puoli pullollista ruoan kanssa. Aivan uusi laatu, en ollut ennen juonut tätä viiniä. Illalla ennen nukkumaan menoa puhdistin kasvoni huolella kuten aina teen. Kaikki oli hyvin. Aamulla kun katsoin kylppärin peiliin säikähdin tosissani kun silmien ympärillä, otsassa, poskilla oli todella paha röpelöinen ihottuma, vähän kuin olisi palanut niin punainen iho on. Kutiaa lievästi. Huomenna olisi tärkeä meno, mutta ei tällä naamalla oikein voi mennä. Koetin yhteen kohtaan meikkivoidetta, ei peitä juurikaan ja kutiaa ja kirvelee entistä enemmän.
En ole ennen ollut viineille allerginen, mutta jotain erityistä oli tässä laadussa, joka sai tälläisen reagtion aikaiseksi. Onneksi on viikonloppu, ettei tarvitse töihin mennä tällä naamalla. Toivottavasti maanantaihin mennessä laantuu.
Kun ei ole ihottumat tuttuja niin ei osaa suhtautua asiaan järkevästi, ja monet ihmiset saavat kärsiä siitä iät kaiket. Olen pahoillani tästä.

Minulle tuli luomuviinistä, tai näin vahvasti luulen, sillä join n. puoli pullollista ruoan kanssa. Aivan uusi laatu, en ollut ennen juonut tätä viiniä. Illalla ennen nukkumaan menoa puhdistin kasvoni huolella kuten aina teen. Kaikki oli hyvin. Aamulla kun katsoin kylppärin peiliin säikähdin tosissani kun silmien ympärillä, otsassa, poskilla oli todella paha röpelöinen ihottuma, vähän kuin olisi palanut niin punainen iho on. Kutiaa lievästi. Huomenna olisi tärkeä meno, mutta ei tällä naamalla oikein voi mennä. Koetin yhteen kohtaan meikkivoidetta, ei peitä juurikaan ja kutiaa ja kirvelee entistä enemmän.
En ole ennen ollut viineille allerginen, mutta jotain erityistä oli tässä laadussa, joka sai tälläisen reagtion aikaiseksi. Onneksi on viikonloppu, ettei tarvitse töihin mennä tällä naamalla. Toivottavasti maanantaihin mennessä laantuu.
Kun ei ole ihottumat tuttuja niin ei osaa suhtautua asiaan järkevästi, ja monet ihmiset saavat kärsiä siitä iät kaiket. Olen pahoillani tästä.

Et uskalla kertoa merkkiä? Punaviini vai valkoviini vai joku muu?
Katsohan (y)o_O

Yhteistyössä