Puoli vuotta vanhaa kermaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VOI EI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VOI EI

Vieras
Tuli lorautettua puolipurkkia puolivuotta vanhaa ruokakertaa 10% paistinpannulle kastiketta tehdessä. En tajunnut, että kerma on vanhaa ennenkuin se oli puoliksi hieman vetistä ja sit vasta "kermaista".

Heitänkö koko ruuan roskiin (voiko tulla ruoka myrkytys), vai voiko sen syödä jos maistuu? Kerma ei haissut pahalle ollenkaan.

VASTATKAA ÄKKIÄ, RUOKA PIAN VALMIS!!

Noi kevyt"kermat" ei ole kermaa nähneetkään. Ovat kasvirasvojen ja lisäaineiden sekoituksia. Ei ollenkaan niin pilalle menevää tavaraa kuin luonnolliset elintarvikkeet. Jos se "kerma" ei maistu pahalta niin söisin. Kyllä sen maistaa jos se on pilalla.

No siis muotoonsa se ainakin oli muuttanut. Oli siis aluksi vetistä ja sitten tuli "klöntti", mutta kun sekoitti, meni ihan normaaliksi kermaksi.

Ei se mennyt normaaliksi kermaksi, vaan se konjugoitunut rasva sekottui mekaanisesti sekoittamalla nesteeseen.

Älä nyt hullu oikeasti syö sitä.

Herää kysymys miten kenelläkään on jääkaapissa puoli vuotta vanha maitotuote....

Okei, tää hullu jätti syömättä ruuan, mutta koiralle ajattelin antaa sen silti.. Kaippa tuo paistaminen pahimmat bakteerit hävittää. Koira nyt syö vaikka pahalle haisevaa lihaakin nautinnolla, joten en usko, että sen vatsalle tuo ottaa.. Tai mistäs mää sen tiedän.. Huomenna/illalla sen sitten näkee, kun koira sen saa..

Noi kevyt"kermat" ei ole kermaa nähneetkään. Ovat kasvirasvojen ja lisäaineiden sekoituksia. Ei ollenkaan niin pilalle menevää tavaraa kuin luonnolliset elintarvikkeet. Jos se "kerma" ei maistu pahalta niin söisin. Kyllä sen maistaa jos se on pilalla.

Jos se on nimeltään ruokakermaa, niin kyllä siinä kermaa silloin on, ja todellakin menee pilalle!

Miten sulla oli puolivuotta vanhaa kermaa kaapissa, etkä huomannut sen olevan vanhaa??

Se on arvoitus. Mietin, että voikohan olla, että olen ostanut sen ikivanhana jo pikku Siwasta. Viimeksi ostin ruokakermoja ehkä n. 1kk sitten. Aluksi katsoin, että se on hyvää marraskuuhun (luki 110310), lorautin kunnes ihmettelin ulkomuotoa ja sitten tarkastelin päivää lähemmin ja kappas. Puolivuotta vanhaa tököttiähän se oli.. Noihan yleensä säilyy kuukausia hyvänä, jos sen tuoreeltaan ostaa.

No, en söisi maasta viikon maannutta lihaakaan, mutta koira syö sen multien kanssa mielellään, kun sen maasta eka itse löytää.

Meidän yks koira löysi puolimädäntyneen (maassa oli ollut 10-15vuotta) lehmän jalankin ja nam nam, kaikki meni suuhun.

itse söin tänään toukokuussa vanhentunutta rahkaa, siis tiesin sen olevan vanhaa...eikä tuntunut missään. mutta rahkahan säilyykin kyllä hyvin ja lapselle en tietty antais mitään vanhaa...

[QUOTE="öö";21974248]Jos se on nimeltään ruokakermaa, niin kyllä siinä kermaa silloin on, ja todellakin menee pilalle![/QUOTE]

Tutkipa niiden purkkien tuoteseloste...

Olen muuten syönyt puoli vuotta vanhaa jogurttia. Hyvää oli niin kauan kunnes kaveri kysyi et ei kai tuo oo se ikivanha purkki.. :kieh: Ei tullu ruokamyrkytystä, eikä makukaan olut mennyt miksikään.. hyvät on lisäaineet noissa kehitellyissä tuotteissa.

No, en söisi maasta viikon maannutta lihaakaan, mutta koira syö sen multien kanssa mielellään, kun sen maasta eka itse löytää.

Meidän yks koira löysi puolimädäntyneen (maassa oli ollut 10-15vuotta) lehmän jalankin ja nam nam, kaikki meni suuhun.

Okei. OFF TOPIC: Siis mädäntynyttä lehmän jalkaa koira saa syödä?
OK. Meidän koira ei todellakaan saa syödä esim ulkona toisten p*skojakaan, joten ei todellakaan mitä mädäntyneitä, bakteereja täynnä olevia taudin aiheuttaja jalkojakaan. Huhhuih.