Puoliso teki duunia ilman!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angelina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Angelina

Vieras
siis mua ottaa pannuun......... :(
Mieheni teki viikon ahkerasti duunia eräälle tutulleen: korjasi yhden ajokin todella hyvin. tää tuttu lupas maksaa hälle sit silleen kunnolla että miehelle jotain jääkin vaivanpalkaksi.
no, vaikka mä alus ja välilläki sanoin miehel että -älä luota, peri edes osa saatavistasi jo etukäteen- niin mies vaan huusi mulle että -eihän liikkeetkään veloita työstä ennekuin työ on valmis-
Kun tällä tutullä oli maksun aika, hän maksoi vain 1/4 sovitusta ja sanoi että -ei ole rahaa ja ne osat/tarvikkeet tuli kalliiks-
Siis mies ei saanutkaan duunistaan mitään koska tuokin saatu 1/4 meni jo polttoainesiin jne. kun hän kulki siellä tutulla tuon viikon.

.....eikä muuten oo eka kertä että mul on yhteenottoja tommosest kun mul pitää aina laskea joka sentti, eli meillä on tiukkaa.

Kumpiko täs nyt oli vääräs? :'(

Noh, tällaisten varalla kannattaa joko tehdä toiminimellä, jolloin voi veloittaa ihan normaalihinnoin "asiakasta" tai sitten olla tekemättä ollenkaan. Tiedän tosin että ihminen on usein liian kiltti näissä asioissa, eikä näin ollen lähde kavereiden kanssa riitelemään. Jos lähtee, niin usein ne on sitten lopulta entisiä kavereita.

Maksoiko tämän auton omistaja nuo osat itse, vai miehesi? Sori, en ihan sitä tosta ymmärtänyt.

Tosi törkeää. Tollasten tapausten takia ei kannata koskaan tehdä tutulle/pyytää tuttua tekemään mitään. Ihan käsittämätöntä, miten käytetään toisia ihmisiä hyväksi.

Ymmärrän sen, että miehes halusi olla mukava toista kohtaan, mutta valitettavasti toiset ei aina ookkaan mukavia. Et ole yhtään väärässä, jos tästä vedät herneen nenään.

siis se tuttu maksoi ne osat siihen itse ja sillä perusteli että ei ole millä maksaa, vaikka varmasti jo alussa tiesi että mitä osia tarvii. No sehän tässä ottaa päähän kun mieheni ei ikinä näytä oppivan että ei kannata nykyään luottaa juuri kehenkään ainakaan jos suullisesti vaan lupaavat! ja sit aina mä muka päkätän tyhjästä kun yritän vain pitää puoliamme :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
siis se tuttu maksoi ne osat siihen itse ja sillä perusteli että ei ole millä maksaa, vaikka varmasti jo alussa tiesi että mitä osia tarvii. No sehän tässä ottaa päähän kun mieheni ei ikinä näytä oppivan että ei kannata nykyään luottaa juuri kehenkään ainakaan jos suullisesti vaan lupaavat! ja sit aina mä muka päkätän tyhjästä kun yritän vain pitää puoliamme :'(

Onhan se ihanaa, että jotkut jaksaa aina uudestaan luottaa siihen, että kaikki sujuu sovitusti. Mutta varmasti mies on itekkin tosi pettynyt siihen, ettei tuo juttu mennytkään niin kuin oli sovittu. Ei vaan pysty sanomaan sitä.
Oma isäni on samanlainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voiko se kaveri maksaa osamaksulla

eii! tai ainakin on vältelly... Ja tää kituuttaminen emillä ittellä, tokki mies kiukkunen tosta oli, mutta purki senkin sit muhun :'( vaikka ittepä ei taaskaan mua kuunnellu.

Oma isäni on samanlainen. hyväähyvyttänsä on auttanut monia ja korjannut toisten autoja ja eikä ole saanut edes aina tarvikemaksuja. On ammatiltaan automekaanikko.Työ mennyt kokonaan lahjaksi. Ymmärrän, että harmittaa. (Tiedän lapsuudessa, että äitini oli vielä vihainen isälle, miksi tekee tällaisia juttuja, kun on tiukkaa muutenkin. Nyt älä syyllistä miestäsi varmaan hänelläkin on jo tarpeeksi pahamieli)
Kyllä te pääsette tästä yli. Toivotaan, että elämä antaisi teille kaikkea muuta hyvää jossain muussa muodossa.

Yhteistyössä