Puoliso viettää mielestäni liikaa aikaa vanhemillaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja boring
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

boring

Vieras
Mieheni viettää nykyään turhan paljon aikaa vanhemillaan. Suhteen alkuvaiheessa hän kävi vanhemillaan korkeintaan pikaisesti pyörähtämässä kerran viikossa.
Nykyään hän on siellä joka toinen päivä. Välillä jopa päivittäin. Nykyään nämä käynnit ei ole mitään pyörähtämisiä vaan siellä ollaan koko päivä. Sitten kun hän tulee illalla kotiin on maha täynnä äitinsä laittamia ruokia ja kova väsymys, eli hän menee nukkumaan.
Itse odotan kotona nälissäni että koska hän tulee kotiin. En viitsi yksin juurikaan kokkailla itselleni pelkästään. Suhde on selvästi muutenkin väljähtynyt kun ei enää viihdy minun kanssani. En edes muista koska olisimme viimeksi syöneet ruokaa samaan aikaan. Hän syö joko töissä tai vanhempiensa luona. Jääkaapissa on viikon vanhoja ruokia kun ei niitä kukaan ole syönyt eikä heittänyt pois. Muutenkin molemmilla on vuorotyö niin harvoin ollaan edes samaan aikaan kotona ja suurimman osan siitäkin ajasta puoliso on vanhemillaan. Itse en ole appivanhemilla viitsinyt käydä kohta vuoteen, kun en erityisemmin pidä heistä.
Onko täällä kaksplussassa muita jotka kokee että liitto on muuttunut tosi väljähtäneeksi puolison viettäessä turhan paljon aikaa vanhemillaan?
Itse tunnen jääneeni kakkoseksi ja olo on melko yksinäinen. Lapsia ei ole.

Auttaisiko vaikka keskustella puolison kanssa asiasta. Luulen, että mies vaan nauttii saamastaan huomiosta vanhemmillaan ja jos teette vuorotyötä, niin mies varmaan pääsee helpommalla vanhemmillaan kun ei tarvitse kokkailla.

Voiskohan tästä asiasta puhua sen puolison kanssa ?
Sopia vaikka että ne illat kun olette vapaalla yhdessä vietätte yhdessä. Sopikaa vaikka yhteistä menoa/tekemistä tuskin mies jättää tulematta .... leffa, ulkona syöminen , ,keilaus, teatteri, konsertti .... sellaista mistä tykkäätte.

[QUOTE="vieras";27422072]Sinä vaikutat jotenkin yksinkertaiselta ihmiseltä.[/QUOTE]

Ehkä olenkin. Olisiko sinulla antaa vinkkejä miten saisin kumppanin kiinnostumaan jälleen minusta ja yhteisestä kodista? Tämä ei tunnu enää yhteiseltä kodilta kun tuntuu että mies käy vain nukkumassa kotona?

Ei vaikuta lupaavalta. Yks tuttu kertoi, että hänen miehensä oli viettänyt aina perjantai-illat vanhempiensa luona. Vanhempien luona oli ollut aina toinenkin naimisissa oleva veli. Jostain syystä vaimot eivät "mahtuneet" joukkoon mukaan. Molemmille pariskunnille tuli ero.

Eikä siitäkään nyt tietysti voi olla aina varma, että onko hän oikeasti joka kerta vanhemillaan kun sanoo olevansa. Tiedän sen että usein hän siellä on ainakin käynyt, mutta onko oikeasti ollut siellä koko päivän vai jossain muualla (esim. salasuhde). Jotenkin vain tuntuu niin oudolta kun nykyään mukamas viihtyy siellä niin pitkiä aikoja. Saako hän sieltä jotain mitä ei minun kanssani kotona saa vai onko kyse sittenkin mahdollisesti pettämisestä?

On aina vanhemmillaan uuden puolisonsa kanssa. Sua ei ole kehdannut jättää, koska on mammanpoika.

Kuka oikeasti on vanhemmillaan aina jos on muutakin tekemistä? valehtelee.

Nyt kun aloin asioita miettimään niin ennen hän latasi puhelinta yleensä kerran viikossa, yleensä vasta sen jälkeen kun siitä oli akku jo päässyt loppumaan. Nyt puhelin on joka yö latauksessa. Mikä siis on yhtäkkiä alkanut kuluttamaan puhelimen akkua noin kovasti? Niinpä.

Itellä on aika samanlainen juttu. Mies juoksee vähintään joka toinen päivä vanhempien luona. Kokonaisia viikonloppuja vietetään vuodessa ehkä yksi. Vapaina, eli la ja su miehen isä soittelee jatkuvasti, että pitäis tulla käymää on sitä sun tätä hommaa. Päivän aikana soittoja voi tulla monta. Alkaa kyllästyttää toden teolla. Tätäkin on jatkunut yli 3-4 vuoden ajan.

Entisessä suhteessani kun välit mieheen olivat tulehtuneet, vietin itsekin paljon aikaa lapsen kanssa vanhemmillani. Todellisuudessa menin lapsen kanssa vanhemmilleni, vietin siellä ehkä tunnin tai kaksi, aina ei sitäkään. Sen jälkeen pyysin lupaa lähteä tapaamaan kavereita/shoppailemaan tms mitä ikinä keksinkään, niin että lapsi jäi pariksi tai muutamaksi tunniksi mummolaan hoitoon, ja itse lähdin tapaamaan salarakasta. Salasuhde kesti puolisen vuotta - välillä tavattiin hänen luona, välillä minun luona miehen poissaollessa, välillä muuten vain hengailtiin ulkona tai ravintolassa tai mitä milloinkin. Lapsi oli joskus hoidossa (intiimihetkiin), joskus mukana (perushengailuun) - sen ikäinen vielä oli, ettei mitään ymmärtänyt eikä juttuja salasuhteestani levittänyt.

Yhteistyössä