Puolison harrastus rassaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten voi saada sovitettua molempien näkemykset silloin kun asutaan kerrostalossa ja tilaa ei nyt ole yhtä tyhjää huonetta miehen harrastukselle? Hän on elektroniikkaharrastaja ja jokaisessa huoneessa on jotain härpäkettä ja johtoa pöydällä, keittiön pöydällä on läppäri ja sitä katsotaan syödessäkin. Niitä ostetaan kirppareilta, puretaan ja kasataan ja minua rassaa eniten se, että purkuosia pyörii keittiön työpöydällä, kammarin pöydällä ja tänään löysin yhden laitteen komerosta.

Kun järjestelen paikkoja keräilen ne osat mitkä kuljeksii työpöydällä tai keittiön pöydällä ja laitan ne hänen kaappiinsa missä on vain tätä elektroniikkasälää, niin se olen sitten minä joka hävitän kaikki tärkeät osat! En voi katsoa kun ne päivätolkulla lojuvat jossain pöydänkulmalla eikä ne siitä siirry mihinkään ellen siirrä.

Siinä hänen kaapissaan olisi tilaa jos esim. tyhjiä pakkauslaatikoita missä on jotain koodeja tai vastaavia litistäisi ja järjestelmällisesti laittelisi, mutta liian iso työ, ei huvita. Mikäli kaapeissa olisi järjestys niin sieltä löytyisi kaikki tarvittava hyvin ja vielä jäisi tilaakin, mutta kun kaikki sälä pitää olla näkyvissä jotta ne löytää eikä niitä haluta etsiä. Jos joskus hermostun tästä sälästä ja sanon jotain, niin olen vaan nipo ja turhannalkuttaja. Ihan ollaan aikuisia ihmisiä jo eläkeikäisiä.
 
vierailija
... Jatkan vielä... En tarkoita että kesken rakentelun niitä tavaroita laittelisin pois, mutta kun ne tuppaavat vaan jäämään niille sijoilleen kun härpäke on valmis vaikka miten pitkäksi aikaa ellen niitä siirrä kaappiin. Jotakin muistikampoja tai kopiointipaperia vaan kasataan työpöydällä radion päälle ihan kuin se olisi joku teline, vaikka kaappi niille on ihan siinä työtason yläpuolella.
 
vierailija
Huoh. Tämä on tutun kuuloinen, meillä tosin ei elektroniikkakamaa vaan muuta. Mulla on tunne että toinen ei välitä eikä kai arvosta/tajua että kämpässä yrittää asua toinenkin jolla on erilainen käsitys kodista ja siisteydestä. Olen harkinnut että heittäisin jonneki säkkiin parvekkeen nurkkaan ja katsoisin koska alkais kaipaamaan. Aika kauan varmaan menis. Ehkä teidän kannattais yrittää puhua asiasta, menestyksekkäämmin kuin mä. Lycka till. Miehet on omanapaantuijottajia arjessa liian usein...
 

Yhteistyössä