Puolison lahjat toisilleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Inkku

Vieras
Luin tuolta toisesta ketjusta, miten äiti osti miehelleen lahjan isänpäivänä. Meillä ei osteta puolin eikä toisin lahjoja. Isän- ja äitienpäivä on lasten juhla vanhemmilleen. Jouluna tuntuu hassulta vaihtaa lahjoja, kun helpompi kummankin on ostaa itse itselleen jotain kivaa. Ei myöskään anneta lahjoja hääpäivänä eikä syntymäpäivänä. Olemme varmaan joku kummajainen perhe mutta meillä tämä toimii. Miten muilla?

Me ostetaan jotain sellaista, mitä tiedetään toisen haluavan. Mä ostin lahjakortin, ett mies pääsee shoppaileen vaatteita itselleen. Ja oon toivonut jouluksi lahjakorttia yhteen tiettyyn liikkeeseen, ett pääsen itse shoppaileen. Joskus harvoin ostetaan yllärilahjoja, jos ollaan ihan varmoja ett toinen tykkää just tästä..

Kivempi saada toiselta kuitenkin, vaikka miten ois joutunut suoraan sanoa ett "osoitteesta se ja se, siitä ja siitä putiikista, sille ja tälle summalle. Kiitos. " :D

Me ei olla vielä vanhempia, joten isän- ja äitienpäivät eivät tuota ongelmia. Joulu- ja synttärilahjat ostetaan kyllä toisillemme, mutta aika usein ne on etukäteen tiedossa, kun ollaan toivottu jotakin. Itse tosin kyllä heitän yleensä mukaan jonkun yllärin. Hääpäiviä on ollut vasta kaksi, eikä ostettu lahjoja. Ollaan tehty sitten jotain muuta kivaa yhdessä.

Ei anneta lahjoja äitien- tai isänpäivänä. Varmasti tulevaisuudessa saatetaan ostaa jotain, joka on sitten "lapsilta", riippuu mitä lapset itse haluaa. Synttäreilläkään ei yleensä osteta mitään varsinaista lahjaa. Jotain "ylimääräistä" saatetaan ostaa kauppareissulla synttärin kunniaksi. Kakku tehdään ja ehkä käydää ulkona syömässä.

Jouluna saadaan vielä yleensä rahaa lasten isovanhemmilta (ollaan nuori pari ja tällä hetkellä kumpikaan ei töissä ) niin niillä rahoilla ostetaan sitten jotain. Yleensä noista joulualeista eksyy jotain turhanpäiväisempää kotiin, jonka voisi sitten varmaan laskea joululahjaksi. Ei vielä olla naimissa, mutta kuvittelisin että tulevaisuudessa hääpäivää juhlistettaisiin myös ravintolaillallisella ja se siitä.

Ööh, siis periaatteessa tuosta tulee lopputulokseksi se, että täälläkään ei lahjoja toisillemme ostella :) Mistä koruista esim. en edes hirveästi tykkää. Kukkasen saa antaa toki äitienpäivänä tai hääpäivänä, se voisi olla ihan mukavaa.

Niin kun joku ihmetteli... meillä on yhteiset rahat niin siksikään minusta ei ole merkitystä sillä, että toinen ostaa jotain muka salaa ja pistää pakettiin. Jos me jotain tarvitaan niin ostetaan. Jos kaipaillaan hemmottelua, niin sinne hierojalle tai kauneushoitolaan voi mennä ihan itsekin. Ei minua tällainen ainakaan ahdista, en tunne jääväni mistään paitsi.

meillä annetaan lahjoja toisillemme aina kun on vähänkin syytä, tai ilman syytäkin. Lahjojen antaminen ja saaminen on kivaa, oli lahja sitten yllätys tai ei.

Isänpäivänä annan miehelleni lahjan, koska mieheni on lapseni isä, ja sitä silloin juhlimme. Sama toisinpäin äitienpäivänä. Muinakin juhlapäivinä annamme toisillemme lahjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja mulla ei mene sit millään jakeluun et ei jaeta joululahjoja kun ne voi itekin ostaa! :o Voi jessus!

No sitten ei mene. Minua ei kiinnosta lahjan saanti yhtään ja
koska mieheni jsanoo samaa, uskon häntä.

Jos minusta tuntuu etten halua lahjoja ja yllätyslahjoista en nauti enkä arvosta, eikö sillon kannata jättää turhaan ostamatta.

Sovitaan vaikka että säästetään yhteiseen asiaan ja ostetaan kun jotain tarvitaan. Tähän voi vaikuttaa, että meillä on kaikkea ja en ole krääsä-,koru-enkä pitsialusvaate ihmisiä.

Toiset pitävät lahjoista, toisille ne ovat yhdentekeviä eivätkä edes ilahduta.
Ihan lahjan antajan kannalta kiva, ettei mene turhaan ostamaan.

Meitä kun on moneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Inkku:
Luin tuolta toisesta ketjusta, miten äiti osti miehelleen lahjan isänpäivänä. Meillä ei osteta puolin eikä toisin lahjoja. Isän- ja äitienpäivä on lasten juhla vanhemmilleen. Jouluna tuntuu hassulta vaihtaa lahjoja, kun helpompi kummankin on ostaa itse itselleen jotain kivaa. Ei myöskään anneta lahjoja hääpäivänä eikä syntymäpäivänä. Olemme varmaan joku kummajainen perhe mutta meillä tämä toimii. Miten muilla?

Ai, me ei ollakaan sitten ainuita? Luulin että tosiaan olemee ainut perhe jossa aikuiset ei osta toisilleen lahjoja. esim. en koskaan ole saanut äitienpäivälahjaa, enkä ostanut miehelleni isänpäivälahjaa. Joululahjoja ostetaan vain lapsille, esim. vanhempani ei osta koskaan minulle lahjaa, enkä itse heille osta. No hyvä että joitain muitakin kummajaisia löytyy;)

Tottakai lahjat ostetaan ko.päivinä. Mutta me ostamme usein muulloinkin. Ei lahjan tarvitse olla jotain ihmeellistä. Ihan normaaleja juttuja vaikka jos ei keksi muutakaan. Tosin meillä ei ikinä siitä ole ollut kiinni, että ei keksisi. Paljon puhumme asioista, kuten myös sellaisista mitä olisi joskus kiva saada.

Alkuperäinen kirjoittaja t:
meillä annetaan lahjoja toisillemme aina kun on vähänkin syytä, tai ilman syytäkin. Lahjojen antaminen ja saaminen on kivaa, oli lahja sitten yllätys tai ei.

Isänpäivänä annan miehelleni lahjan, koska mieheni on lapseni isä, ja sitä silloin juhlimme. Sama toisinpäin äitienpäivänä. Muinakin juhlapäivinä annamme toisillemme lahjoja.

Näin meilläkin:)

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Mahtaa olla ihana suhde muutenkin. Huomioitteko arjessakaan toisianne mitenkään, jos ei edes juhlapäivinä?

En ole ap mutta meidän suhteessa ei ainakaan ole mitään moitittavaa vaikkei se perustukkaan tuollaiseen lahjomiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Mahtaa olla ihana suhde muutenkin. Huomioitteko arjessakaan toisianne mitenkään, jos ei edes juhlapäivinä?

Höh. No onpas outo vastaus. Ei meilläkään ole ollut tapana varta vasten ostaa jotakin tarpeetonta toisillemme, olipa joulu tai äitienpäivä. Ja voin kyllä vakuuttaa että on hyvä suhde, takuulla parempi kuin monen muun palstalaisen :whistle:
Tänä vuonna tuli isänpäivälahja ja tulee joululahjat, koska on tarpeellista hankittavaa.

Yhteistyössä