Puolison riippuvuus nettiseksiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Reilu nelikymppinen puolisoni (mies) on jäänyt useaan otteeseen kiinni sex-sävytteisestä viestittelystä erinäisissä sosiaalisen median sovelluksissa. Tästä luonnollisesti on seurannut kriisi toisensa perään. Viime syksynä hän itkien vannoi lopettavansa, koska sanoi ymmärtävänsä menettävänsä minut, jos vielä noin tekee. Olen koittanut antaa anteeksi ja tehnyt todellakin töitä sen eteen, jotta pystyisin taas luottamaan. Vaan kuinka ollakaan, taas jäi kiinni samasta asiasta, eikä kai tässä välillä ole lopettanutkaan. Lupaa yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, eli toisin sanoen "katuminen" ja itkut on olleet pelkkää teatteria. Parisuhteemme on aina ollut muilta osin loistava ja siksi onkin todella vaikea ymmärtää puolisoni käytöstä. Mitään varomerkkejä tästä ei koskaan ole näkyvissä; hän kohtelee minua kauniisti ja rakastavasti, mutta seuraavana hetkenä vonkaa netissä alapääkuvia yms. täysin tuntemattomilta (ja itseään huomattavasti nuoremmilta) naisilta. Tyydyttää sitten itseään, jos viestejä saa. Oksettavaa ja kuvottavaa. Tunnen itseni idiootiksi, kun olen hetkeäkään uskonut siihen, että puolisoni voisi muuttua. Kohtalotovereita? Mikä auttoi eteenpäin, oliko ainut vaihtoehto tavaroiden pakkaaminen ja kytkimen nostaminen?
 
vierailija
Tämä on nykyään valitettavan yleistä ja yksi suuri syy parisuhteiden kariutumiseen. Asiaa ei myöskään auta että yleinen mielipide miesten keskuudessa näyttää olevan se, ettei miehiä saisi tällaisesta käytöksestä edes kritisoida. Miehet haluavat saada naiset uskomaan etteivät he muka voi itselleen mitään.

Minä en sinuna suostuisi enää nöyryyttämään itseäni tuossa suhteessa. Sanot, että mies lupaa lopettaa käytöksensä. Merkitystä on kuitenkin sillä mitä mies tekee, ei sillä mitä hän sanoo. Mitä ilmeisimmin hänelle on sinun tunteitasi tärkeämpää päästä tuijottamaan näiden nuorempien naisten alapäitä. Jos miehesi saisi tilaisuuden niin hän myös taatusti harrastaisi ihan livemaailmassa seksiä heidän kanssaan. Olen pahoillani, että sanon asian näin suoraan, mutta olisi naiivia kuvitella muuta. Miehet ovat tottuneet siihen, että nainen vain sietää ja antaa anteeksi. Itseään kannattaisi kuitenkin kunnioittaa niin paljon, ettei jatkuvasti vain anna anteeksi nöyryyttävää kohtelua. Mies on tehnyt valintansa, ja nyt hänen olisi vain kestettävä valintansa seuraukset.

Sanot myös että mies "vonkaa" intiimejä kuvia näiltä nuorilta naisilta. Jos vonkaaminen tarkoittaa sitä, että hän painostaa näitä lähettämään itselleen kuvia eikä suostuisi uskomaan kieltäytymistä, niin siinä tapauksessa tilanne on vielä paljon pahempi. Miehessäsi saattaa olla puolia joita et ole halunnut nähdä.
 
Oma valinta
Ookkonas aatellu, jos vaikka lähtisit vähin äänin moisesta huushollista kävelemään. Jätät lapun pöydälle, että kato kuviasi; minulle tämä riitti.
Tai ojennat kasan kuviaan käteen ja pustät mokoman ihanaisen ulos ovesta.
Omaisuuden jako tulee perästä.
 

Yhteistyössä