Puolisoni käskee minua hankkimaan rakastajan

  • Viestiketjun aloittaja Laura78
  • Ensimmäinen viesti
Laura78
Puolisoni on aika täydellinen tyyppi. Temperamenttinen, mutta rakastan häntä kovasti. Hän ei kuitenkaan ole enää vuosiin voinut sietää minkäänlaista hellyyttä. Ei pussailua edes. Alkuaikoina oli toisin. En ole fyysisesti juuri muuttunut, hoikassa ja kauniissa pakkauksessa elellään edelleen❤Jos sellaisella nyt merkitystä ylipäänsä on. Puoliso vaan kammoaa kosketusta. Hän on myös alkanut väittää olevansa a-seksuaali? Jotain on pahasti pielessä; mutta mitä, en osaa sanoa. Terapiaan hän ei suostu, kun ei kuulemma ole tarvetta. Nyt sitten on treffit sovittu uuden tyypin kanssa. Puolisoni on fine ja tyytyväinen asiaan, jopa kannustaa minua. Epäilyttää. Itse ihmettelen, et mitä tässä nyt oikeasti pitäisi tehdä? Meillä on yhteinen yritys, joka sitoo elämän ja talouden yhteen. Ja avoin, vahva ystävyys luonnollisesti.
Yhteiseloa on nyt takana 20 vuotta.. Viisaita neuvoja kaipaan. Tyhmätkin on jees, koska itse oon myös pihalla kuin lumiukko:D
 
Laura
Koska mies muuttui? Tarkoittaako alkuaikoina ensimmäiset kaksi vuotta vai ensimmäiset kymmenen vuotta?
Jotkut eivät "osaa" läheisyyttä. Se jotenkin ahdistaa heitä tai tuntuu epäluonnolliselta. Sellaiset kyllä harrastavat läheisyyttä alkuhuuman ajan vuoden kaksi, mutta sitten heidän todellinen luonne tulee esiin.
Joskus taas läheisyyden halua katoaa masennuksen tai muun oman pahan olon vuoksi. Jos itsellä on paha olo, tekee mieli vetäytyä kuoreen, eikä siksi kestä sitä toista siinä lähellä, siis koskettaen.
 
Laura78
Kiitos viisaista sanoistasi. Jostain tuollaisesta lienee just kysymys. Hän menee ikäänkuin puihin ja jähmettyy pienestä silityksestäkin. Mutta pahinta tuntuu olevan silmiin katsominen ja rakkauden (sanat/suukot) vastaanottaminen kasvokkain. Alkuajoilla tarkoitan ensimmäisiä paria vuotta. Silloinkin hellyys oli hänelle vähän vaikeaa. Itse seksi kuitenkin motivoi vähän suukottelemaankin..
 
Laura
Mies lienee jotenkin lukossa kosketuksen ja läheisyyden suhteen. Ehkä siihen on syynä kasvatus? Ehkä jokin teini-iän huono kokemus? Ehkä geenit? Ehkäpä estynyt persoonallisuus? Kukapa tietää.
Läheisyys ja kosketus on myöskin samalla aina itsensä alttiiksi asettamista. Ja haavoittuvuuden näyttämistä. Hylätyksi tai torjutuksi tulemisen riskin ottamista. Joillekin kosketus ja aito läheisyys on siksi vaikeaa.
Sinun ehkä kannattaa googlata turvaton / etäännyttävä kiintymyssuhde ja parisuhde. Täsmäisikö mieheesi?
Paradoksaalista kyllä nämä, joille läheisyys on vaikeaa, kaipaavat sitä läheisyyttä. Eivät osaa tai uskalla kuitenkaan näyttää kosketuksen kaipuutaan, koska sillä jo asettaa itsensä alttiiksi torjutuksi tulemiselle. Entä jos ei saakaan sitä kosketusta, jota juuri pyysi? Se voi osua liian kovaa siihen haavoittuvaan osaan minässä. Teen olettamuksen, että pohjimmiltaan miehesi kaipaa läheisyyttä, mutta ei syystä tai toisesta kykene siihen. Siksi hänen ehdotus toisesta miehestä on hänen itsensä kannalta ristiriitainen. Sillä hän ajaa sinua kauemmaksi, vaikka ehkäpä oikeasti haluaisi sinua lähemmäksi. Se on suojautumiskeino, muurin rakentamista. Miksikö niin sitten tekee? Koska se voi olla - hullua kyllä - helpompi kipu kestää kuin se kipu, joka tulisi aidosta itsensä alttiiksi laittamisesta. Tai se kipu, joka tulisi torjutuksi tulemisesta.
 
Justiina
Kiitos viisaista sanoistasi. Jostain tuollaisesta lienee just kysymys. Hän menee ikäänkuin puihin ja jähmettyy pienestä silityksestäkin. Mutta pahinta tuntuu olevan silmiin katsominen ja rakkauden (sanat/suukot) vastaanottaminen kasvokkain. Alkuajoilla tarkoitan ensimmäisiä paria vuotta. Silloinkin hellyys oli hänelle vähän vaikeaa. Itse seksi kuitenkin motivoi vähän suukottelemaankin..
Avioliittoleirit on tarkoitettu tuontyyppisille ongelmille. Siellä pitää kohdata toinen ihminen, terapeutit ohjaa ja muut avioparit, jotka ovat samanlaisissa ongelmissa, antavat vertaistukea.
Älä nyt missään nimessä ala ketään vierasta miestä tapailemaan; siitähän se vasta sotku syntyy. Sensijaan ottaisin topakan asenteen ja sanoisin "suorat sanat". Että huoraamaan vielä pitäisi ryhtyä. Sano sille ukolle, että hän on täysin moraaliton vaatimuksissaan. Kannattaa vähän "uhkailla", että myydään firma, otetaan ero, muuttakoon mies halutessaan muualle,.. ( jota et todellisuudessa edes aio etkä halua) .luulen että olet vähän liian kiltti ja yrität tehdä liikaa miehen miellyttämiseksi. Ehkä olet myös vähän tosikko. Keksi nyt jotain muuta repäisevää, niin että mieskin havahtuu, riko vaikka muutama astiasto tai vähintään pari kahvikuppia.
 
Viimeksi muokattu:
hohhoijaa
.luulen että olet vähän liian kiltti ja yrität tehdä liikaa miehen miellyttämiseksi. Ehkä olet myös vähän tosikko. Keksi nyt jotain muuta repäisevää, niin että mieskin havahtuu, riko vaikka muutama astiasto tai vähintään pari kahvikuppia.
Mitäs repäsevää se mies sitten keksisi? ajaisi auton seinästä sisään?
 
Viimeksi muokattu:
oudolta kuulostaa
Mielestäni ongelmana ei ole se mitä miehesi haluaa, vaan se mitä - sinä - haluat. Millaista elämää - sinä - haluat elää jatkossa.

Mieti, haluatko sinä seksiä muiden ihmisten kanssa.
Mieti, haluatko, että miehesi on mukana valitsemassa tulevia seksikumppaneitasi?
Mieti, missä määrin miehesi on osa sinun tulevaa seksielämääsi.

Minusta olisi todella outoa ja hyvin erikoista jos mieheni olisi mukana valitsemassa minulle parisuhteen ulkopuolisia seksikumppaneita tuollaisessa tilanteessa.
20 vuotta parisuhdetta on pitkä aika, mutta siitäkin huolimatta on erikoista, että seksiä haluamaton kumppani sanelee tai järjestelee seksikavereita aktiivisemmalle puolisolleen. Ei kuulosta kovinkaan terveeltä toiminnalta.

Mutta jokainen tavallaan, en tuomitse, sen verran kuitenkin sanon, että tee niin kuin sinusta itsestäsi on parasta. Älä taivu miehesi ehdotuksiin vain sen takia, että haluat miellyttää miestäsi, tai että olet taloudellisesti sidoksissa häneen.
 
Kenties
No tuntuu olevan, ainakin mitä tulee tunteiden ilmaisemiseen.
Tuntuu olevan monella suomipojalla vaikeuksia puhua rakkauden kieltä. Halaamista pitäis harrastaa päivittäin, sanovat terapeutit, se edistää terveyttä, ei siinä välltämättä tarvita edes mitään sanoja.
Jos ei rakasta, niin paha on rakkaudenkieltä haastaa. Kuulostaa siltä, että ap:n miehellä on oma lehmä ojassa, kun yllyttää ottamaan rakastajan.
 
Viimeksi muokattu:
Vapaaherratar
Puolisoni on aika täydellinen tyyppi. Temperamenttinen, mutta rakastan häntä kovasti. Hän ei kuitenkaan ole enää vuosiin voinut sietää minkäänlaista hellyyttä. Ei pussailua edes. Alkuaikoina oli toisin. En ole fyysisesti juuri muuttunut, hoikassa ja kauniissa pakkauksessa elellään edelleen❤Jos sellaisella nyt merkitystä ylipäänsä on. Puoliso vaan kammoaa kosketusta. Hän on myös alkanut väittää olevansa a-seksuaali? Jotain on pahasti pielessä; mutta mitä, en osaa sanoa. Terapiaan hän ei suostu, kun ei kuulemma ole tarvetta. Nyt sitten on treffit sovittu uuden tyypin kanssa. Puolisoni on fine ja tyytyväinen asiaan, jopa kannustaa minua. Epäilyttää. Itse ihmettelen, et mitä tässä nyt oikeasti pitäisi tehdä? Meillä on yhteinen yritys, joka sitoo elämän ja talouden yhteen. Ja avoin, vahva ystävyys luonnollisesti.
Yhteiseloa on nyt takana 20 vuotta.. Viisaita neuvoja kaipaan. Tyhmätkin on jees, koska itse oon myös pihalla kuin lumiukko:D[/QUOTE
Miksi kyselet muilta.
Etkö osaa ihan itse päättää ja lähteä tai lähdettää loppuun kaluttua suhdettasi?
Voi voi kun en nyt millään voi ja itken apuja muilta.
 
Viimeksi muokattu:
Oukkidoukki
No etsi se rakastaja, kun kerran mieskin sitä haluaa. Katso mitä siitä seuraa. En minä ainakaan olisi nuorena ollut sellaisen miehen kanssa jolta ei olisi seksiä saanut.
 
Ojasta allikkoon
No etsi se rakastaja, kun kerran mieskin sitä haluaa. Katso mitä siitä seuraa. En minä ainakaan olisi nuorena ollut sellaisen miehen kanssa jolta ei olisi seksiä saanut.
Jos hankit rakastajan, voi käydä niin että mies alkaakin syyttämään sinua uskottomuudesta ja että ero vaan vireille. Kuten joku tuolla edellä sanoi että miehellä taitaa olla oma lehmä ojassa. Ei kukaan järkevä ihminen kannusta omaa vaimoaan menemään vieraisiin. Kyllä siinä mennään ojasta allikkoon.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä