Purnaan, purnaan, purnaan...hoitoalasta

07.06.2007
594
0
16
Siis mä en ymmärrä näitä hoitoalojen työjuttuja. :headwall:
Sain vakkaripaikan ja aloitan siellä parin viikon päästä. No nyt sitten sain kuulla, että yhestä toisesta työpaikasta, mihin oon koko aika halunnu on yks työntekijä sanonu ittensä irti. Minä tietty heti aloin soittaa sinne, et MÄ HALUUN TEILLE TÖIHIN!! No mitä saan vastaukseksi. Pomo siellä alkaa tarjota jotain pientä sijaisuutta tai varahenkilöstön paikkaa... Olin et no ei kiinnosta, jos mulla kerta on vakkari pesti tiedossa. Sanoin, että en ees tartte mitään toimee/virkaa, et mulle kelpaa joku tosi pitkä sijaisuus esim.muutama vuos (tuolla kun sijaisillekin kertyy lomat ym.. normaalisti eikä eroa toimenhaltiaan ole edes palkassa) Sit se vielä sano, et laittaa sisäiseen hakuun sen auki tulleen paikan. Eli en voi sitä hakee!! |O Siis ei mee kaaliin. Mulla kun todellakin on sisäpiirin tietoo siitä, että kyseisessä paikassa on kauhee pula työntekijöistä...eikä sinne halukkaita ole menemään. Sanoinkin siitä, et oon saanu vähän käsitystä, ettei teille sinne tulijoita ole. Ja hitto kerran nyt oisin vapaaehtoisesti ja vaikka heti menossa niin ei huolita. En ymmärrä!! Soitin asiasta jo paikan ylilääkärillekin ja purnasin, että MÄ HALUUN TEILLE TÖIHIN. Sano, että se ylihoitaja ne päättää, ettei hän päätä, mutta et hän voi kyllä vaikuttaa asiaan. Ja et ovat tosi kiinnostuneita musta. Ja tää mun sisäpiirin lähteeni kerto, että olivat puhuneet just siel hoitajien tarpeesta ja musta, et oisin hyvä sinne...
Et en ymmärrä miks eivät tarttuis kiinni, kun kerran oisin tulossa näin innokkaasti. Oon tehny tätä samaa työtä samojen hoitajien ja lääkärien kanssa hiukka eripaikassa. Eli kaikki mut tuntee siel ja olen ollu ihan pidetty työntekijä. Mua ei tartte kouluttaa/perehyttää, kun osaan kaikki jujut siel. Ja tää homma on viel sellanen, ettei sitä voi tehä ennenkun saa n. 2-6kk perehytyksen. Niin ei ni ei....
Luuleeko ne oikeesti, et hoitajia on ovella oottamassa et valitseevat siitä vaan??

Tuntuu ihan tyhmältä alkaa rukoilee niille, et ottakaa töihin, kun tietää et niitten hommahan se ois rukoilla mua töihin. Siis mä tiiän, että ne ei saa toista yhtä "koulutettua" ja osaavaa siihen hommaan kun se on niin spesiaalia (pakko hieman kehua omaa osaamistaan) ja tosiaan tuolla isossa sairaalassa eikä edes koko kaupungissa ole kun ehkä 10 hoitajaa, jotka osaa oikeesti noi hommat. Noista kymmenestä 2 on jo tuol töissä ja loput ei halua sinne, niin mitä jää vaihtoehdoksi ; Minä.....

Anteeksi kauhee purkaus, mut pikkasen alkaa ärsyttää....sit ne soittaa varmaan sieltä sillon kun oon just alottanut tuon mun vakkaripestin, et no nyt ois töitä.... |O

No hyvä että on muuallakin tuollaiset kuviot. Täälläkin päin on mukamas sijaisista pulaa ja melkein joka paikkaan ottavat välityksen kautta, noh, olen sinne ilmoittautunut mutta eipä kukaan ole soitellut että kaipaisi.

Tarpeeksi moneen paikkaan itseäni tuputettuani päätin lähteä näilläkin bensan hinnoilla pääkaupunkiseudulle viikonloppuisin tekemään töitä ja kas, kun kävin siellä sopimassa yhden työpaikan kanssa kuvioita niin kotiintullessa soittaakin lähempää kotiani eräs taho, jonne olen ilmoittautunut jotain puoli vuotta sitten ja nyt yhtäkkiä kuulemma olisikin tarvetta viikonloppuisinkin.

En todellakaan aio hypätä samantien tuohon lähempänä sijaitsevaan työpaikkaan, kun ei aiemmin mitään ollut kuulunut. Kuulostelen vähän ja käyn ehkä jossain välissä katsomassa ja kokeilemassa..

Ei ihme että on hoitoalalla työntekijöistä pulaa kun ei hoitajat kelpaa töihin :whistle:

No, jos mä oisin se työhönottaja, niin vetäisin vähän herneitä nekkuun tuosta "Mulla kun todellakin on sisäpiirin tietoo siitä, että kyseisessä paikassa on kauhee pula työntekijöistä...eikä sinne halukkaita ole menemään. Sanoinkin siitä, et oon saanu vähän käsitystä, ettei teille sinne tulijoita ole. " Enkä varmaan kovin mielelläni sua palkkaisi, ellei ole pakko.

Joo, tutulta kuullostaa. Oon ollut vuosia sijaisena yhdessä palvelukeskuksessa ja aina kun siellä on vapaa paikka, niin ketään pitkäaikaista sijaista ei siihen valita, vaan aivan uus ihminen. No, sitten tää uus ei osaa hommia ja lopettaa ja taas paikka on auki ja taas valitaan joku muu kuin sijaisena ollut... Vuosia toistunut sama kuvio...

Kuulostaa ihan siltä, että tuolla ylihoitajalla on jo mielessä talon sisältä joku tietty henkilö, jonka siihen paikkaan haluaa. Joku varmaan haluaa "siirtyä" kyseiselle osastolle joltain muulta osastolta.

Joo no en siis sanonut tolle pomolle, että mulla on sisäpiirin tietoo....sanoin vaan et olen ymmärtänyt asian näin, että heillä ei ole sijaisia. Mutta siis minulla itselläni asiasta on sisäpiirintietoa.
Soitinkin sit yhdelle "lähteelleni" ja kyselin tuota, et onko se pedattu jollekin tuo työpaikka. Ei kuulemma ole! Oisinkin vetäytynyt heti koko hommasta, jos oisin tienny et se paikka on jollekin tutulle varmistettu. Kuitenkin kun mulla toi yks paikka jo on.

Oikeesti, jos tää ois joku yksityinen firma tai vaikka ihan vaan miesvaltanen työpaikka, niin ne ois varmaan jo eilen kirjottanu mulle työsopimuksen vakkaripaikasta....No ei ole niin itsepä kärsin....Ammatinvalinta kysymys... :kieh:

Yhteistyössä