purnausta poikaystävästä..ja sen vanhemmista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ajattelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ajattelija"

Vieras
Johonkin pakko purkaa näitä ajatuksia,kun en viitsi sanoa poiaystävälleni mitä päässäni liikkuu ja on tässä jonkin aikaa jo liikkunut..en halua pahoittaa hänen mieltään,enkä turhaa riitaa.

Tilanne on siis se,että Olen 18 vuotias yhden lapsen äiti ja seurustelen kohta 18 vuotta täyttävän pojan kanssa.
Poika asuu virallisesti vanhempiensa luona,mutta kuitenkin on aina minun luonani.
Poika ei saa opintotukea vanhempiensa tulojen takia ja aina valittaa raha pulaansa minulle.
Minä käytännössä katsottuna elätän poikaa..hän syö luonani ja ostan hälle kaikkea mitä hän tarttee.

Hänen vanhempansa ei kertaakaan ole edes tarjonneet rahaa esim ruokiin vaikka tietävät tilanteen.
Sen sijaan poika käy joka päivä tekemässä vanhempiensa puolesta lumityöt,korjailemassa autoja ym..

Jotenkin tää tilanne ärsyttää.

Miksei ne vanhemmat tee koskaan itse niitä hemmetin lumitöitä?
Argh!

Kiitos ja anteeksi. :(

Millä rahalla sä ostelet kaikkea mitä hän tarttee? Millaisista asioista on kysymys?

Tuossa särähtää ehkä eniten korvaan se, että sun mielestä vanhempien pitäisi antaa rahaa ruokaan kun poika syö luonasi. Mun mielestä se taas on kahden täysi-ikäisen ongelma: kenen tässä nyt pitäisi jotain tajuta on se poika. Oletko sanonut pojalle, ettei sun rahat riitä? Käsittääkö se sen?

Älä sinä sen ruokia ja muita tarpeita maksa ja osta, kai se vanhemmiltaan saa tarvitsemansa. Ei kai niitten kuulu mitään rahaa tarjota, ainakaan sulle. Sit ku muutatte yhteen ja poika on täysikäinen niin sen on tarkoitus itse elättää itsensä eikä sun tai vanhempien kukkarolla käydä. lapsi

Sun kannattaa puhua tosta poikaystävälles ja pyytää häntä puhumaan vanhempiensa kanssa, jos vaikka toisivat silloin tällöin ruokaa yms. teille. Tuo tulee varmasti rasittamaan suhdettanne jos sinä joudut maksamaan kaiken.

Mua ärsyttää ajatella tälläsiä raha asiaoita ym..
Eniten ottaa nuppiin,että poika ei siis todellakaan saa vanhempien tulojen takia opintotukea..
Eikä mistään muualtakaan mitään.
Lisäksi en mä kehtaa sanoa poikaystävälleni jonka kanssa ollaan vuosi kohta oltu,että mee sää kotiis syömään,jos olen ruokaa tehnyt.
Eikä vanhemmat koskaan kotona edes tee siellä ruokaa..

Lisäksi pojan isä vähän niin,ku vihjailee pojalle koko ajan et vois muuttaa mun luo jotta sen sisko sais poikaystäväni huoneen..

Ahistaa tää tilanne.

Lisäksi jos pojalla kaikki farkut reikäisiä..Kyllä mä sille parin kympin farkut enemmän,kuin mielelläni ostan..
Ärsyttää vaan,kun sen vanhempien se kuuluis tehä mun mielestä..Varsinkin ku ei niiden pojalla ole tuloja edes mistä itte ostella.

Kaikki työt mitä poika tekee..ja mitä niistä rahaa saa,säästää ajokorttiin ja autoon...

Mitä jos se muuttais kirjansa sun luokse, eikse sillon saisi opintotukea?

Oletko ihan varma, ettei saa vanhemmiltaan rahaa? Jos se laittaakin omat rahat jonnekin muualle ja saa sitten lisäksi ilmaisen ruoan sinulta.

Mieti muutenkin kannattaako tuollaisen pojan kanssa seurustella. Aika törkeää meininkiä, että tulee syömään teidän ruoat, olet kuitenkin yhden lapsen yksihuoltajaäiti.

Poika voi kyllä sanoa vanhemmilleen, että tekee lumityöt yms. palkkaa vastaan. Tai jos ei vanhemmat anna rahaa, niin sitten poika tuo omat ruokansa kotoa sun luo.

Ei se noin mene, että sä ostat poikaystävällesi ruoat ja vaatteet ja sitten se voi säästää omat rahansa autoon ja ajokorttiin. Tai siis menee jos sä annat. Pojallehan tuo on hyvä ratkaisu, sä elätät sitä ja saa sitten lopulta itselleen ajokortin ja auton. Sua käytetään nyt hyväksi ja pahasti.

Kyllä poikäystäväsi pitää ostaa omat ruokansa tai antaa sulle ruokarahaa, koska kerta hän rahaa saa.

Outoa käytöstä pojalta ettei pyydä vanhemmiltaan vaan antaa sinun ostaa itselleen jopa vaatteet! Hän pääsee liian helpolla kun maksat kaiken, niin ei edes tarvitse pyytää vanhemmiltaan. Kun lopetat maksamisen niin varmasti alkaa vanhemmat maksamaan. Ehkä vanhemmatkaan eivät tiedä mikä teidän tilanne on kun et saa suutasi auki. Omalle poikaystävälle pitää pystyä sanomaan että et pysty maksaa kaikkea! Se vaan on niin ettei tuon ikäsillä pojilla se ajatus aina ihan juokse.

Kuuluiskos sen sit kulkea ryysyissä?
Ja olla vaikka nälissään..
Kun kyllä mä ymmärrän,että jos viikossa koulun ohessa saa pari kymppiä jollain hommalla tienattua..laittaa sen ajokorttia varten talteen..Eihän se muuten koskaan sais sitäkään. :(

Ja poika on kyllä vanhemmiltaan pyytänyt uutta takkia kun hajosi,uusia farkkuja kun lunta alkoi tulla jne..
Mutta ei näkynyt eikä kuulunut sitä päivää kun olisivat lähteneet ostamaan.

Ja mä pelkään,et poikaystäväni käsittää asian väärin ja luulee,että arvostelen sen vanhempia tms..mikä ei oo tarkoitus..
Ja niin hölmöltä,kuin kuulostaa..raha on typerin riitelyn aihe mielestäni..Vaikka tää asia nyt painaakin ja mietityttää.

[QUOTE="ajattelija";25514570]Kuuluiskos sen sit kulkea ryysyissä?
Ja olla vaikka nälissään..
Kun kyllä mä ymmärrän,että jos viikossa koulun ohessa saa pari kymppiä jollain hommalla tienattua..laittaa sen ajokorttia varten talteen..Eihän se muuten koskaan sais sitäkään. :([/QUOTE]

Mutta jos on valmis "asumaan" sun kanssa niin silloin on valmis osallistumaan kustannuksiin. Mulla oli nuorena tollanen siivelläeläjä poikaystävä ja aina lupaili että sitten kun saa rahaa niin maksaa sitä ja tätä, no sitä päivää ei koskaan tullut. Sai kyllä jätkä kenkään hyvin äkkiä, mutta mulla meni paljon rahaa "hukkaan". Jos hän saa parikymppiä jostain niin silloin ostaa teille ruokaa, ajokorttiin säästetään sitten kun siihen on varaa säästää. Tolle tilanteelle ei voi kukaan muu tehdä mitään kuin sinä itse, muuten tulet aina olemaan se kuka maksaa.

[QUOTE="ajattelija";25514585]Ja poika on kyllä vanhemmiltaan pyytänyt uutta takkia kun hajosi,uusia farkkuja kun lunta alkoi tulla jne..
Mutta ei näkynyt eikä kuulunut sitä päivää kun olisivat lähteneet ostamaan.

Ja mä pelkään,et poikaystäväni käsittää asian väärin ja luulee,että arvostelen sen vanhempia tms..mikä ei oo tarkoitus..
Ja niin hölmöltä,kuin kuulostaa..raha on typerin riitelyn aihe mielestäni..Vaikka tää asia nyt painaakin ja mietityttää.[/QUOTE]

No eivät minunkaan vanhemmat minulle enää tuon ikäisenä ole mitään vaatteita yms ostellut. Toki tuolla pojalla tilanne eri kun asuu kotonaan ja siksi tuloton.

Kaikista järkevintähän tuossa olisi että poika muuttaisi sinun luoksesi, jolloin saisi opintotukea ja voisi vähän osallistua ruokajuttuihin ja laittaa vähän parikymppiä vaikka kuussa säästöön.

Enkä kyllä tajua miksi tuloton on säästämässä johonkin autoon. Eihän sellaisella voi olla rahaa edes mitään kunnollista autoa ostaa saatikka maksaa vakuutuksia tai bensoja. Kun ei niitä maksella edes opintotuella.

Pojan ei tartte olla nälissään, varmaankaan vanhemmat eivät ole kieltäneet syömästä kotonaan?

Jos kerta poika on koko ajan sun luonasi, niin miksei siirrä kiirjoja sinne? Saa sen vitun opintotuen. Oikeen ärsyttää tuollainen, miten poika kehtaakin käyttää sua hyväkseen.

Eikö ole teille tullut mieleen, että poika voisi siirtää kirjat sun luo, että saa sen opintuen?

Mä sanoisin tälleen, että sen poijan täytys kasvaa ensin aikuiseksi ennenku muuttaa sun kans asumaan. Käytännössähän sä oot nyt kahden lapsen yh. Ei sellanen vaan vetele. Oma lapsihan sulle on ensimmäisenä ja hänen tarpeensa. Sitten sinä ja viimeisenä se poika. Jonka täytys tienata omat rahat itse taikka vanhempien pitäs vielä tukea rahallisesti. Nyt ois kyllä vakavan keskustelun paikka. Tsemppiä.

En minäkään kyllä muuttaisi tuollaisen vetelän pojan kanssa yhteen. Mutta näköjään ap ei tajua omaa ja lapsensa parasta, niin paree muuttaa yhteen, ettei ap:n tartte enää elättää tuota saamatonta poikaa.

Siinä voi käydä sitten niin jos muutatte yhteen ja poika alkaa saamaan opintotuke, niin käyttää sen silti omiin menoihinsa ja sinä jäät silti maksumieheksi. Muuttaisi ensin omaan kotiin niin tietää mitä se eläminen maksaa!

Kerron vielä siskostani tositarinan. Hän sai avopuolisonsa kanssa lapsen. Siskoni osti ruoan pöytään. Avomies laittoi palkkansa kaikkeen kivaan, esim. viihde-elektroniikkaan, autoon yms.

Ero tuli ja hups kaikki tavarat oli miehen ostamia, joten ne kaikki pitikin itsellään. Varo, ettei asiat mene tuohon tyyliin.

En mä halua muuttaa vielä yhteen,vaikka tykkäänkin pojasta paljon.
Muuten kaikki on tosi hyvin,mutta välillä nää rahaan liittyvät asiat mua painaa..Vaikkei olisikaan rahasta pulaa. :(

Mä pelkään koska sanon pahasti,kun tarpeeks asioita päässäni pyörittelen..
Tähän saakka lääkkeet on ollut ainoa asia jonka pojan vanhemmat on pojalleen hommanneet,kun poika on saanut reseptin..Mutta nyt mua niin ällötti kuunnella valitusta pojan isältä,kuinka paljon meni apteekkiin..
Tuli sellai olo,et oottavat et mä jo nekin maksan..

Yhteistyössä