purnausta poikaystävästä..ja sen vanhemmista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ajattelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja mä olen muuttanut jo 15 vuotiaana omaan kotiin.
Mulla on kaikki omat huonekalut ym..enkä todellakaan anna tilanteen mennä siihen,että jäisin tyhjän päälle.
Niin tyhmä en ole,vaikka rakastunut olisinkin. :)

[QUOTE="ajattelija";25514718]Mutta nyt mua niin ällötti kuunnella valitusta pojan isältä,kuinka paljon meni apteekkiin..
Tuli sellai olo,et oottavat et mä jo nekin maksan..[/QUOTE]

Siis valitti lääkekuluista: mitä poika siihen sanoi itse? Ja sitten, käykö ne vanhemmat sun luona katsomassa sitä poikaansa?

Ota mies, älä tuollaista keskenkasvuista poikaa.

Ja sillä nyt mitään väliä onko sulla huonekalut hommattuna. Se voi sitten ostella kaikkea muuta kun sä ostat ruoat ja vaatteet.

Eli sä et halua muuttaa yhteen. Sä et myöskään voi keskustella hänen kanssaan tästä asiasta. Joten sä elätät pojan myös jatkossa, koska olet niin rakastunut. Onnea vain!

No ei mun mielestä tarvitse jättää poikaa tuossa tilanteessa, voihan asiat muuttua.. sano vaan et " ei oo rahaa nyt" joka käänteessä niin hän rupeaa pohtimaan asiaa. tuo esiin ongelma ja sitten sen ratkaisu kertookin jo jotain suhteestanne, toivottavasti asiat ratkeaa parhain päin?

Poika oli vaan hiljaa..
Näytti siltä,että alkoi häntä vaivaa asia..ihan ku olis syyttänyt itteään siit et on kipeenä..
Enkä mä usko,et poika uskaltaa isälleen paljon mitään sanoa..Sen käsityksen olen saanut..ettei kukaan perheessä halua suututtaa isää.

Ja pojan vanhemmat äy meillä joskus kahvilla ja me taas joskus heillä.

Kyllä pojan vanhempien velvollisuus on elättää hänet. Jos eivät sitä tee, niin ei se ole sinunkaan velvollisuutesi. Johan sinulla on yksi elätettävä lapsii.

Poikaystävälläsi on mahdollisuus muuttaa jonnekin opiskelija-asuntolaan, jolloin hän saa opintotukea ja asumistukea. Siitä jää vähän vielä rahaa elämiseenkin. Ja aina voi ottaa opintolainaa.

Älä missään nimessä enää suotu olemaan hyväksikäytettävä. Teet karhunpalveluksen poikaystävällesikin, kun opetat hänet olemaan loisena.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="ajattelija";25514804]Rakastan niin paljon,etten haluais loukata,ku tuntuu olevan arka paikka toi vanhempien kans kommunikointi..[/QUOTE]

Et sä mitään loukkaa. Ja kyllä suhteeseen kuuluu alamäetkin. Tää voi olla teille vaikka sellainen ei niin kiva juttu, mikä pitää ottaa puheeksi.

Sanot vaikka, että voisitko ajatella muuttavasi koulun asuntolaan, jotta saisit sitä opintotukea. Voisit edelleen olla täällä, mutta näin saisit sitä omaa rahaa, jolla voisit ostaa vaatteita ja ruokaa.

Liian vaikeaa?

[QUOTE="ajattelija";25514804]Rakastan niin paljon,etten haluais loukata,ku tuntuu olevan arka paikka toi vanhempien kans kommunikointi..[/QUOTE]

Miten ihmeessä sinulla on varaa elättää teidät molemmat ja vielä lapsikin? Jos ei kerran voi vanhemmiltaan pyytää niin sitten töihin. Ei ole missään nimessä oikein että sinä elätät kahta lasta jolla toisella on vanhemmat joille se kuuluu!

No ehkäpä olisi sitten hyvä näyttää vaikkapa tämä kesustelu hänelle ;)
Nythän on niin että sinä omalla pinillä yh tuilla elätät myös "toista lasta"
ostat vaatteet ja ruuan ja ilmaisen majoituksen kuin pyykinpesunkin ja poikaystäväsi vanhemmat käyttää poikaansa vaan hyväkseen kun kulut on sinulla ja poika joutaa tulla heille lumitöihin ym.

Ehkä kannattaa muuttaa ne kirjat yhteen,saat paremman asumistuen ym.

Jos olisit varakas, niin ehkei tämä tilanne sua niin haittaisi. Koska kuitenkin se asia mikä meille on tullut selväksi on se, että rakastat poikaystävääsi, etkä halua loukata häntä.

Mutta ilmeisesti rahatilanteesi ei ole mikään parhain, joten siksi asia sinua mietityttää. Olisi hyvä jos poikaystäväsikin tajuaisi tilanteen, ehkä tajuaakin, mutta jostain syystä ei välitä vaikka söisi sinut perikatoon.

Jos hän siirtäisi kirjansa ja muuttaisi virallisesti sinun kanssasi samaan osoitteeseen, vaikuttaisiko se jotenkin sinun tämänhetkisiin tuloihisi, etteivät ainakaan pienenisi sen takia että teidät katsotaan pariksi?

[QUOTE="jahas";25514957]Miksei poikaystäväsi mene töihin?[/QUOTE]

Koska opiskelee.

Ja kuten aiemmin sanoin,on kyllä viikonloppuisin tehnyt aina hommia jos on vain..jotta saa edes vähän rahaa.

Jotenkin yhteen muuttaminen ei kuulosta vielä ajankohtaiselta.
Kai mun pitää koittaa avata suuni,mut pelkään että loukkaan toista,kun tuntuu olevan niin arkoja asioita hälle kaikki mikä vanhempiinsa liittyy.

Mutta en mä ala sivusta katsomaan sitäkään,että toisen pitäs kulkea puoli alasti pakkas keleillä,koska vanhemmat ei voi ostaa takkia..tai sitä et toinen kulkee housuissa joista käy läpiveto.
En ole mitenkään erityisen varakas..
Opiskelen oppisopimuksella ja lisäksi mulla on säästöjä jonkin verran..
Silti olen sellainen,et en tykkää itseeni tuhlata.Ostan muille mielummin..varsinkin jos tiedän että tarpeeseen menee.

Ja kun joku puhui siitä,että poikaystävä mahdollisesti käyttäis tienaamansa rahat mihin sattuu..Tiedän missä ne rahat on.En nyt eurolleen,mutta kuitenkin suunnilleen jopa paljon rahaa on.
Meidän suhteessa on puhuttu paljon..ja luotto pelaa,mut pojan vanhemmat on ainoa asia..ja no perhe kuviot ylipäätään joista en ota selvää,enkä oikein enää edes uskalla kysyä.

Ensinnäkään sun tehtäväsi ei ole elättää tuota kyseistä ihmistä. Joko hän tuo rahaa sinne teidän talouteen jollain konstilla, tai sitten asuu ihan siellä omassa kodissaan, et sinä voi hänen äidikseen ruveta. Kuulostaa ehkä tylyltä, mutta niin se on...

Muoks. Käsitinkö oikein, poika on siis piakkoin 18 vuotta täyttävä? Käytännössä siis vielä alaikäinen. Lainkin puitteissa hänen vanhempansa ovat vastuussa hänestä; ruuasta, vaatetuksesta ja ihan kaikesta muustakin. Kyllä se niin on, että vanhempien on lapsensa vaatetettava eikä seurustelukumppanin.

Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa tosi tympeiltä vanhemmilta ja voin kyllä tuollaisessa tapauksessa ymmärtää myös sen, että poika haluaa säästää ajokorttiin, eihän hän sitä opiskelijana ja ilman vanhempien tukea muutenkaan saa. Mutta et sinä silti voi häntä elättää, se taas on väärin sinua kohtaan.

Jos pojan vanhemmat eivät huolehdi omasta lapsestaan, niin kannattaisi tosissaan harkita sitä halvinta asuntolaa ja opintotuen nostamista, ehkä myös lainan. Ällöttävät vanhemmat ja mielestäni suurin vika on heissä, mutta ei heitä voi pakottaa sitä rahaa antamaan, niin ehkä irtautuminen olisi paras vaihtoehto.

Tuli muuten mieleen, että yrittävätkö tahallaan kiristää teidän välejä? Eivät tykkää että poikansa seurustelee yh:n kanssa ja haluavat laittaa teidät tiukille sen takia?

Viimeksi muokattu:
Sua käytetään nyt tyttö hyväksi.

Ensinnäkin: vanhemmat ovat elatusvelvollisia 18-vuotiaaksi asti ja sen jälkeenkin opintoihin liittyvät asiat kuuluvat kotona asuvan opiskelijan vanhemmille (siis esim. koulukirjat lukiossa jne.)

Totta kai vanhemmat tietävät, että sulla ei ole rahaa liikaa, mutta käyttävät tilannetta härskisti hyväkseen ja poika tuntuu olevan alistuva lammas.

Älä pistä itseäsi ikävään tilanteeseen: kyllä sitten ketuttaa parin vuoden päästä, kun olet poikaa hyysännyt ja rahaa syytänyt, ja jos ero tulee eikä sulle jää kuin luu käteen.

Pyydät poikaa osallistumaan ruokakustannuksiin, et ostele sille kuin synttärilahjan ja käytte välillä koko porukka pojan kotona syömässä. Tarjoudu vaikka tekemään ruokaa heidän ostamistaan aineksista.

Älä alistu hyväksikäytettäväksi!

• Tykkää
Reactions: Minni:)
Kyllä se menee niin, et sitten vasta aletaan säästämään kun on rahaa mistä säästää. Enhän mäkään voi mennä vaikkapa vanhempieni tai kavereideni ruokapöytään lähes päivittäin sillä verrukkeella että ei ole muka rahaa ja sit samalla säästää. Samaten kyllä vanhempien pitäs kattoa et lapsensa saa ehjät vaatteet ja ruokaa kun vielä kotonaan asuu ja on noin nuorikin.

mitäköhän tälle asialle kuuluu? Mietityttää niin. Pojalle voi oikeasti olla valtavan kova paikka myöntää, että vanhemmat eivät välitä hänestä pätkää enempää. Ja tyttöystävä tavallaan pelataan sitten pojan ja vanhempien yhteistyönä kaikkien äidiksi.

Ja kuitenkin ap:n lapselta jää saamatta kaikki se, mikä raha nyt menee pojan poispilaamiseen.

Yhteistyössä